پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23551
منتشر شده در شنبه, 06 اسفند 1401 16:40
تعداد دیدگاه: 0
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد؛

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و بارش باران و ریزش تگرگ طی ۳ روز آینده در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی، سامانه بارشی ار فردا یک‌شنبه آغاز شده و تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد.

این سامانه روز یکشنبه موجب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و همچنین احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد در شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان می‌شود.

روز دوشنبه تمرکز فعالیت این سامانه در فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و روز سه‌شنبه در یزد، شمال شرق فارس، کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر بطور محدود، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر و احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.

بر اساس توصیه‌های سازمان هواشناسی، عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها وانجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.

همچنین بر رعایت احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندوهای زنبور عسل و پوشش گلخانه ها و کشت های زیر پلاستیکی در برابر تگرگ تاکید شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه