شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22815
منتشر شده در شنبه, 12 آذر 1401 11:17
تعداد دیدگاه: 0
قاسم‌زاده تشریح کرد؛

شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار کارت منزلت شهروندی ویژه اقشار جامعه هدف صادر شده است، گفت: معلولان می‌توانند با این کارت به صورت رایگان از خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس و مترو) و فضاهای فرهنگی، تفریحی و آموزشی شهرداری بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌زاده امروز در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به روز جهانی معلولان، گفت: شهرداری از سال‌ها پیش نسبت به رعایت حقوق معلولان در شهر توجه ویژه داشته است، به طوری که از دوره‌های قبل مدیریت شهری تاکنون نماینده‌ای از جامعه معلولان به عنوان مشاور در کمیته‌های فنی طرح‌ها و پروژه‌های شهری حضور دارد و مناسب‌سازی‌ها با نظر وی، لحاظ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در یک‌سال گذشته ۱۹۲ هزار مترمربع پیاده‌ روسازی در سطح شهر انجام شده است، ادامه داد: تمام این پیاده‌روسازی‌ها برای معلولان و نابینایان مناسب‌سازی شده است و این میزان پیاده‌روسازی به عرض یک متر معادل مسیر اصفهان-کاشان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح کارت منزلت شهروندی طی یکسال گذشته به لحاظ کیفی ارتقا داده شد، تصریح کرد: کارت منزلت شهروندی از سال ۹۵ برای برخی از اقشار جامعه از جمله معلولان صادر شده بود، اما مدتی در آن وقفه ایجاد شد که از سال گذشته آن را فعال کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار کارت منزلت شهروندی ویژه اقشار جامعه هدف صادر شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا طی یک سال گذشته شش هزار و ۳۷۴ کارت منزلت صادر شده که هزار و ۶۳۶ کارت از این تعداد ویژه معلولان است.

قاسم‌زاده اظهار کرد: معلولان می‌توانند با این کارت به صورت رایگان از خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس و مترو) و فضاهای فرهنگی، تفریحی و آموزشی شهرداری بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: سامانه https://profile.isfahan.ir برای دریافت کارت منزلت طراحی شده است، بر این اساس معلولان می‌توانند با مراجعه به آن درخواست خود را برای دریافت کارت منزلت ثبت کنند و کارت پس از صادر شدن به درب منزل آنها ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به قدرشناسی مردم اصفهان، گفت: شهروندان این شهر همیشه قدرشناس خادمان خود در شهرداری به ویژه کارگرانی هستند که در این شب‌های سرد سال تا سپیده‌دم صبح به نظافت و آماده‌کردن شهر برای حضور مردم می‌پردازند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه