پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22739
منتشر شده در پنج شنبه, 03 آذر 1401 10:34
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهرها از مسیر فرهنگی قابل رفع است، گفت: امروزه جامعه ما به شدت نیازمند فضاهای فرهنگی در شهر است، زیرا در این زمینه خلأ داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌زاده امروز در نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ تحول شهرها با چهار دوره روبه‌رو هستیم، در دوره اول شهرهای بدوی و ابتدایی شکل گرفت؛ در واقع با گردهمایی قبایل، شهرها ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه شهرهای دوره دوم، صنعتی بودند؛ به طوری که تعداد کارخانه، دودکش و در مجموع توسعه صنعت در آن مزیت شمرده می‌شد، افزود: در این راستا به دنبال اعتراض به شهرهای صنعتی در دوره سوم، شهرهای پاک شکل گرفت و طرفداران محیط زیست خواهان خارج شدن صنایع و دودکش‌ها از شهرها و رفتن به سمت شهرهای پاک شدند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دوره چهارم، دوره شهرهای فرهنگی است، تصریح کرد: امروز در دوره شهرهای فرهنگی قرار داریم، در این راستا اکنون شهرهای فرهنگی مقصد اصلی گردشگری است، زیرا گردشگران مقصد سفر خود را شهری انتخاب می‌کنند که در آن مناسبت‌ها، رویدادها و فستیوال‌های فرهنگی برگزار شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز از مسیر فرهنگی قابل رفع است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات در حوزه پسماند و خدمات شهری و ترافیک کلان‌شهرها از طریق ارتقای سطح فرهنگ مردم رفع می‌شود، در واقع می‌توان گفت معضل ترافیک جز با ارتقای فرهنگ عمومی مردم رفع نخواهد شد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: امروز جامعه ما به شدت نیازمند فضاهای فرهنگی در شهر است، زیرا در این زمینه خلأ داریم؛ در واقع در سطح شهر با کمبود فضاهایی که مردم بتوانند لذت مشروع ببرند، روبه‌رو هستیم.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: در راستای اصلاح و ارتقای الگوهای اجتماعی و کیفیت زندگی شهری عمل شود، همچنین از لحاظ فرهنگی به سمت فرهنگ اسلامی حرکت کنیم، چراکه بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق قناعت، کمک به یکدیگر و نوع‌دوستی رفع کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه