جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21673
منتشر شده در پنج شنبه, 05 خرداد 1401 17:20
تعداد دیدگاه: 0
در همایش عظیم فرهنگیان اصفهان و همزمان با بزرگداشت آزادسازی خرمشهر انجام شد؛

همایش عظیم فرهنگیان شهر اصفهان به مناسبت ایام آزادسازی خرمشهر و شهادت حضرت امام صادق(ع) به همراه وداع با دو شهید تازه تفحص شده ی دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در پنجمین روز از خرداد ماه 1401، همایش عظیم فرهنگیان شهر اصفهان، به مناسبت ایام آزادسازی خرمشهر و شهادت حضرت امام صادق (ع) به همراه وداع با معلم شهید محمود دهقانی و دانش آموز شهید فریدون ابراهیمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان و فرهنگیان نواحی شش گانه شهر اصفهان برگزار شد.
دراین همایش مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان گرانقدری که با نثار خون پاکشان درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا بگوییم که ای شهیدان عزیز با شما پیمان می بیندیم که در جهاد های متعدد دیگری که در جریان است عاشقانه شرکت کنیم و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی را سرلوحه ی کار خود قرار دهیم. آمده ایم به شهیدان بگوییم و متعهد شویم که در خرمشهر های دیگری که به فرموده ی اماممان در جریان هست پیروز می شویم. آمده ایم بگوییم اگر همه ی جهان و ملل دنیا و دولت ها مقابل حق و دین ما بایستند ما از پای نخواهیم نشست گرچه ملت ها با ما همراه هستند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه جلسه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان است افزود: می توان دوران دفاع مقدس را به دوقسمت تقسیم کرد، بخشی قبل از آزادسازی خرمشهر و بخشی بعد از آزادسازی خرمشهر. در بخش اول دشمن بعثی با کمک استکبار جهانی شرق و غرب به پیشروی هایی در مرز های جمهوری اسلامی نائل آمد و موفقیت هایی کسب کرد.
وی تصریح کرد: جانشین فرماندهی کل قوا در آن روز خائنی به نام بنی صدر ملعون بود که به جای همراهی با جنود الله همراهی دشمن می کرد. در آن روز نگاه همه ی دنیاگرایان بر این بود که مگر می شود ایران جلوی همه ی جهان بایستد و مگر می شود ایران بار دیگر خرمشهر و شهرهای دیگر را باز پس بگیرد. به همین دلیل دشمن بعثی نام شهر ها را تغییر داد، به صورت نمادین برای آنان فرماندار و شهردار مشخص کرد و برای کم کردن روحیه ی نیروهای ایرانی گفت: اگر خرمشهررا گرفتید کلید بصره را تقدیم می کنم.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان بیان کرد: اما یک نگاه دیگری هم بود که آن نگاه امام راحل و عظیم الشان(ره) بود. نگاه به قادر متعال، نگاه به اینکه خدای متعال مصداق آیه ی شریفه ی «ان تنصرواالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» را برای ما عملی می کند و همه با تأسّی به قدرت لا یزال الهی و تحت رهبری امام راحل(ره) عملیاتی را شروع کردند؛ عملیات الی بیت المقدس. نهایتا در سوم خرداد پاره ای از پیکر ایران اسلامی به پیکر بازگشت و آزادسازی خرمشهر شد نماد مقاومت، نماد نگاه به خدا و خداباوری.
وی در پایان گفت: سوم خرداد شد یک نماد نماد مقاومت. هرجا و هر زمانی که ما نکاهمان نگاه خدایی باشد شبیه خرمشهر پیروز شده ایم و هرگاه نگاهمان به دست دیگری باشد و نگاه دنیایی و نگاه سکولاریسم وغرب باشد در همانجا دچار مشکل می شویم./ اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه