کد خبر: 21616
منتشر شده در یکشنبه, 25 ارديبهشت 1401 19:32
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهردار درخواست می‌کنیم توجه ویژه‌ای به پدیده آلودگی هوا داشته باشد، در این رابطه نیازمند برنامه‌ای مدون برای ترافیک و حمل‌ونقل اصفهان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در نطق میان دستور چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: این روزها شاهد یک اتفاق ویژه در راستای عدالت در توزیع یارانه‌ها و حمایت از مصرف‌کنندگان هستیم، اقدامی جهادی و انقلابی که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: از نیازهای این طرح حفظ آرامش معیشتی مردم به عنوان ستون اصلی اجرای این طرح است، در این رابطه باید به گونه‌ای اقدام شود که کالاها و اقدام مورد نیاز به موقع و وفور در بازارها توزیع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز در یکی از لوایح در خدمت مدیر سازمان میادین بودیم که جا دارد از همت وی، معاونان و شاغلان بازارهای مرتبط با شهرداری تشکر کنیم که اقدامات مؤثری را در این راستا انجام دادند، اما نیاز است در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساختار استفاده از کالابرگ الکترونیک فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم این طرح که باید رعایت شود اطلاع‌رسانی دقیق، درست و کافی است که گفت‌وگوی مستقیم میان مسئولان اقتصادی به ویژه رئیس‌جمهور با مردم باید رقم بخورد، همان طور که رئیس‌جمهور بارها با مردم گفت‌وگو و ابعاد طرح را شفاف‌سازی کردند، همچنین حضور وی بین مردم در میدان بهمن تهران و اطمینان دادن برای اتفاقات خوب بسیار زیبا بود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور گفت: در راستای جهاد تبیین درخواست می‌کنم که مسئولان شهری و استانی در میان مردم بیشتر حاضر شوند و با آن‌ها گفت‌وگوی مستقیم انجام دهند. در خبرها خواندیم که استاندار زنجان در یکی از هیئت‌های طراز حاضر شده و به شبهات پاسخ گفته است.

وی افزود: از مجموعه‌های فرهنگی و مردمی دعوت می‌کنم که شرایط حضور مسئولان را فراهم کنند، آن‌ها نیز حاضر شوند و در پاسخگویی به شبهات اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزهای آتی شاهد حضور رئیس جمهور در اصفهان خواهیم بود، قطعاً مطالبات به سمع و نظر وی خواهد رسید، شورای ششم نیز مجموعه مطالبات شهر اصفهان را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: اصفهان سال‌ها مورد بی‌توجهی و بی‌مهری بوده است و امیدواریم حضور آیت‌الله رئیسی باعث خیر باشد و اتفاقات ویژه‌ای را در شهر و استانمان شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین معضلات موجود موضوع آب و زاینده‌رود است که رابطه مستقیم با هویت، تاریخ و تمدن هزاران ساله اصفهان دارد، به دنبال جاری بودن آب در زاینده‌رود هستیم، اما این صرفاً به علت یک اقدام لوکس و توسعه گردشگری نیست، بلکه به دنبال حفظ یک تمدن و جلوگیری از بحران‌های زیست‌محیطی هستیم.

لزوم مشارکت شهروندان در رفع چالش‌های چند ساله
وی اظهار کرد: دیروز همکارانم با همراهی مسئولان شهری از برخی نقاط حادثه دیده براثر فرونشست زمین بازدید کردند و این موارد تنها برخی از بحران‌های زیست محیطی اصفهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی، گفت: جلسه ویژه‌ای در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در خصوص احیای فعالیت‌های ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار شد، همچنین تا چند سال گذشته دبیرخانه ورزش پهلوانی را در اصفهان به عنوان پایتخت ورزش پهلوانی داشتیم، اما مدتی است که این دبیرخانه غیرفعال شده است، بنابراین درخواست می‌شود دوستان همت کنند تا این دبیرخانه احیا شود تا شاهد افزایش سرانه ورزش باشیم و روحیه پهلوانی در شهر ساری و جاری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی نیازمند ساماندهی ویژه‌تری هستیم، گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که شهر یک کارگاه عمرانی بود و هر روز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلفی بودیم، نیاز است این اتفاقات بار دیگر رقم برخورد، مدیران تمام تمرکز خود را بر فعالیت‌های عمران بگذارند و به رینگ چهارم و خط دوی مترو توجه داشته باشند، امیدواریم به صورت هفتگی گزارشی از روند پیشرفت این پروژه‌ها به شهروندان ارائه شود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور افزود: از شهردار درخواست می‌کنیم توجه ویژه‌ای به پدیده آلودگی هوا داشته باشد، در این رابطه نیازمند برنامه‌ای مدون برای ترافیک و حمل‌ونقل اصفهان هستیم.

وی با اشاره به معضل ترافیک شهر، تصریح کرد: با بازگشایی بدون برنامه مدارس شاهد موج عجیب ترافیک در شهر هستیم، این ترافیک ابتدا صبح‌ها بود، اما اکنون عصر و شب نیز این ترافیک را می‌بینیم، بنابراین در کنار اجرا، نظارت و پایش ویژه‌ای نیز باید بر این مسئله وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از شعارهای این دوره رسیدگی به محلات مناطق پانزده‌گانه شهر به ویژه مناطق کم‌برخوردار است. بی‌انصافی است که بگوییم کاری انجام نشده، اما باید به دنبال اقدام عملی در این محلات باشیم، ۶۰ روز از سال گذشت و مردم منتظر اقدام و عمل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی از مناطق کم برخوردار مردان و زنانی دیدیم که نه تنها طرح مشکل می‌کردند که راهکارهای مناسبی نیز برای رفع موضوع ارائه می‌دادند، بنابراین خوب است که با مطالعه فنی و اجرایی بن‌بست‌های چند ساله را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به نشست روز جمعه با حضور معتمدان، موثران، نخبگان، خبرگان و روحانیون منطقه هشت، گفت: نکات خوبی در این جلسه مطرح شد و امیدوارم بن‌بست‌های این منطقه به‌زودی رفع شود.

وی گفت: پیام مردم در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده از مدیران انقلابی بود که باید قدر این فرصت و اشاره مردم را بدانیم و هرچه از دستمان برمی‌آید انجام دهیم، یک سال از فرصت ایجاد شده گذشت، چشمی بر هم بزنیم فرصت باقی مانده نیز می‌گذرد و ما و میزان و سنجش عمل در این دنیا و آخرت می‌مانیم.