پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2117
منتشر شده در پنج شنبه, 15 مرداد 1394 16:13
تعداد دیدگاه: 0
پيام تبريك روابط عمومي شهرداري اصفهان به مناسبت روز خبرنگار:

روابط عمومي شهرداري اصفهان در پيامي روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر و رسانه تبريك گفت. متن پيام تبريك به شرح ذيل است: همه ساله 17 مرداد قلمرو قلمدارانی است که با نوشتن پویایی به جامعه هدیه کرده و مسئولیت روشنگری را بر عهده دارند. روزی به یاد قلمدار عرصه ایثار، شهید محمود صارمی که ناجوانمردانه...

 

روابط عمومي شهرداري اصفهان در پيامي روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر و رسانه تبريك گفت.

متن پيام تبريك به شرح ذيل است:
همه ساله 17 مرداد قلمرو قلمدارانی است که با نوشتن پویایی به جامعه هدیه کرده و مسئولیت روشنگری را بر عهده دارند.
روزی به یاد قلمدار عرصه ایثار، شهید محمود صارمی که ناجوانمردانه به دست ایادی کفر و استکبار انگشت در خون زد و کلام "نون والقلم" را بر پیکره انسانیت حک نمود، تا همواره یادمان باشد که قلم از ازل تا ابد در مسیر صلح طلبی ، ظلم ستیزی ، روشنگری و حق طلبی بر سریر سپید کاغذ رقص مستانه سرداده و این سرمستی پاداش آن هایی است که تفکر آزادگی در سر می پرورانند.
نقد، پیشنهاد و اطلاع رسانی به صورت سریع، شفاف و صریح از اصول کاری خبرنگاران واقعی است و همواره امیدوارند روزی از راه برسد که نقد پذیری در جامعه به حدی مطلوب گردد که هرنقد، نقشه راهی باشد برای اصلاح در امور شهروندان.
خبرنگاران ، این قشر همواره فعال و بی ادعای جامعه با استفاده از شیوه های نوین نوشتن رکن چهارم دموکراسی در جوامع درحال پیشرفت را به خود اختصاص داده و هرچند خواندن ،شنیدن و یا دیدن خبر برای شهروندان یک جامعه به یک عادت روزانه تبدیل شده است، اما به واقع دست از کار کشیدن یک روزه این افراد خدوم، دنیا را به خاموشی فرو می برد.
حال هر ارگان و نهاد به فراخور حال خود با خبر و خبرنگار ارتباط برقرار نموده و برای انتقال پیام از مبدا به مخاطب تلاش می کند و شهرداری اصفهان نیز فراسوی این ارتباط ، همواره به دنبال برقراری همدلی و همزبانی با رسانه ، خبر و خبرنگار بوده و در این زمینه تلاش هایی نیز داشته به گونه ای که بارها و بارها شهردار محبوب نصف جهان در پست و منصب های متفاوت خبرنگاران را یار دیرین مدیریت و اکنون در مقام شهردار اصفهان نیز آنان را یار بیست و سوم مدیریت شهری خوانده و بر همنوایی و همدلی اعضای محترم شورای شهر، مدیران شهرداری و رسانه تاکید فراوان دارد.
از این سو مديريت روابط عمومی شهرداری اصفهان همواره به دنبال آن بوده که رسانه ها را به عنوان یارانی صدیق و دلسوز در عرصه تنویر افکار عمومی در کنار خود دیده و چتر حمایتی این نهاد شهری را از رسانه و رسانه داران بدون بخشی نگری ، تفکرات جناحی و باندی به صورت یکسان با محوریت عدالت بر سرآنان گشوده تا روز به روز شاهد رشد و تعالی حرفه روزنامه نگاری در این شهر فرهنگ مدار باشیم.
از این رو امیدواریم خبرنگاران،عکاسان خبری و گزارشگران به ویژه عزیزانی که در حوزه شهر قلم زده و یاری گر این نهاد خدمتگزار شهری هستند، هموراه با ارایه راهکار در مطالبشان چراغ راهی باشند برای عبور در کوره راه های مدیریتی که چشم شهرو شهروندان به تلاش جهادی مدیران جهت آبادانی آن ها دوخته شده است.
رسانه به عنوان یار بیست و سوم شهر می تواند با بیان صریح و صحیح کاستی ها ذهن مدیر را به موضوع مورد نظر معطوف و بذر امید در دل شهروندان کاشته تا این بذر با تلاش و جهاد خیلی زود به نهال بارور خدمت مبدل شده و لبخند را بر لبان شهر بنشاند.
با چنین توصیفی ، قطعا نمی توان برای نگارش در راستای خدمت به خلق اجر و ثواب شماره نمود و باید آن را بخشی از صالحات و باقیات تمامی دست اندرکاران این حرفه پر خیر و برکت برشمرد که بی شک منظور باری تعالی از قسم خوردن به قلم و بیان کلام الهی "نون و القم" نیز خارج از این گردونه مِهر نبوده و خداوند می خواسته با برشمردن اهمیت قلم ، ذهن مخلوق را به این امر معطوف دارد که پرورش افکار و اذهان خدایی، صلح دوستی و در خدمت بشر بودن ، میسر نمی شود مگر با استعانت از آموزه های انسان ساز پیامبران الهی(ع) به ویژه پیامبر رحمت و مهربانی ، حضرت محمد مصطفی(ص)...این روز بر تمامی خبرنگاران مبارک و خجسته باد

 

هادی نباتی نژاد

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان

نوشتن دیدگاه