جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2107
منتشر شده در سه شنبه, 13 مرداد 1394 10:37
تعداد دیدگاه: 0

معاون حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه سوم در کشور در زمینه اخذ سند برای رقبات را کسب کرده است. مجید معمار منتظرین اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان توانسته از ابتدای سال جاری تاکنون با اخذ 190 سند رتبه سوم را در کشور کسب کند. وی بیان کرد:...

 

معاون حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه سوم در کشور در زمینه اخذ سند برای رقبات را کسب کرده است.

مجید معمار منتظرین اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان توانسته از ابتدای سال جاری تاکنون با اخذ 190 سند رتبه سوم را در کشور کسب کند.

وی بیان کرد: امسال برنامه مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اخذ 17 هزار سند رقبات است که این امر بسیار حجم کار سنگینی را می‌طلبد و اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکنون توانسته 190 سند را اخذ کند.

معاون حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در همین راستا معاونت حقوقی اداره‌کل اوقاف با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان اقدام به تشکیل کارگروهی کرده تا روند رسیدگی به اخذ اسناد مربوط به رقبات تسریع شود.

وی عنوان کرد: همچنین در این راستا موقوفاتی که دارای رقبات زیادی هستند تفکیک شده‌اند و در اولویت قرار گرفته‌اند جهت اخذ سند برای آنها و به صورت ویژه پیگیری می‌شوند.

معمار منتظرین تصریح کرد: همچنین 700 پرونده حقوقی در مراجع قضایی وجود دارد که مربوط به وقف و موقوفات هستند.

وی اظهار کرد: در گذشته برای احقاق حقوق موقوفات و همچنین حراست از سنت حسنه وقف یک شعبه حل اختلاف، یک شعبه بدوی و یک شعبه تجدیدنظر به مسائل حقوقی وقف در استان اصفهان اختصاص داده شده بود که با توجه به حجم بالای پرونده‌هایی که از شعبه بدوی به شعبه تجدیدنظر ارجاع می‌شوند با مدیرکل دادگستری استان اصفهان یک شعبه تجدیدنظر دیگر نیز ویژه وقف اختصاص داده شد.

معاون حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: همچنین 700 پرونده اولویت‌بندی شده‌اند که در حدود 50 پرونده از اولویت بالایی برای اداره اوقاف و امور خیریه استان برخوردار هستند که به صورت ویژه به آنها رسیدگی و مابقی نیز در امور حقوقی شهرستا‌ن‌ها در دست پیگیری قرار دارند.

وی اضافه کرد: در سال جدید سامانه‌ای راه‌اندازی شده که تمام پرونده‌های حقوقی شهرستان‌ها در این سامانه ثبت می‌شوند تا اداره‌کل اوقاف روند بررسی این پرونده‌ها را از نزدیک رصد و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه