شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21066
منتشر شده در دوشنبه, 15 آذر 1400 17:40
تعداد دیدگاه: 0

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افراد بالای ۴۰ سال که حداقل سه ماه از دریافت نوبت دوم واکسن کرونا گذشته باشد می‌توانند برای دریافت نوبت سوم به مراکز واکسیناسیون و بهداشت استان مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهرداد زینلیان افزود: بر اساس آخرین مصوبه وزارت بهداشت، افراد بالای ۴۰ سال که در نوبت اول و دوم، واکسن‌های سینوفارم، برکت و بهارات ازنوع غیر فعال شده (Inactivated) دریافت کردند و از نوبت دوم آن‌ها بیش از سه ماه گذشته است می‌توانند برای دریافت نوبت سوم مراجعه کنند که ترجیحاً در این نوبت واکسن‌های مشابه نوبت‌های قبلی تزریق خواهد شد.

وی بابیان اینکه در ماه‌های اخیر نوبت سوم واکسن کرونا برای کادر درمان و بهداشت، بیماران خاص و سالمندان بالای ۶۰ سال در استان تزریق می‌شد، اظهار داشت: این روزها علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تزریق واکسن در بیشتر مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی مناطق مختلف شهر اصفهان و شهرستان‌ها در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

زینلیان تصریح کرد: تزریق نوبت واکسن کرونا به‌ویژه در مورد واکسن‌های غیرفعال شده از قبیل سینوفارم و برکت می‌تواند سطوح بالاتر و قابل‌اطمینانی از ایمنی‌زایی علیه ویروس را ایجاد کند بنابراین تزریق دُز سوم در مورد این نوع از واکسن‌ها اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند در پیشگیری از عوارض بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹، نقش مؤثری ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه تزریق دُزهای متوالی واکسن به‌هیچ‌عنوان به معنی عدم ابتلا نیست و کماکان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۳ هزار نفر در استان اصفهان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا پایان این هفته و اتمام طرح بسیج واکسیناسیون شهدای سلامت در سراسر استان فعال خواهند بود و پس‌ازآن درباره چگونگی ادامه فعالیت این مراکز با توجه به میزان مراجعه مردم، تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی از مردم خواست از فرصت یک‌هفته‌ای باقیمانده تا پایان طرح شهدای سلامت به‌منظور تکمیل واکسیناسیون خود و افراد خانواده علیه بیماری کوهید-۱۹ استفاده کنند.

زینلیان اضافه کرد: برای آگاهی از زمان‌بندی فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نوع واکسن‌های تزریقی می‌توان به پایگاه اینترنتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نشانی Phc.mui.ac.ir مراجعه کرد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۶۷ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۶ میلیون و ۶۵۱ هزار دز واکسن کرونا تزریق‌شده است.

طرح شهدای سلامت باهدف ایمنی دسته‌جمعی و افزایش پوشش واکسیناسیون از اول آذر در استان اصفهان آغاز شد و تا ۱۹ آذر جاری اجرا می‌شود./ ایرنا

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه