پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2102
منتشر شده در سه شنبه, 13 مرداد 1394 09:42
تعداد دیدگاه: 0
استانداراصفهان؛

استاندار اصفهان از خروج توقف‌گاه خودروهای سنگین از شهر اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر زمینی 100 هکتاری برای این منظور پیش‌بینی شده و ظرف یک سال تمام توقف‌گاه ماشین‌های سنگین از شهر اصفهان خارج می‌شود. رسول زرگرپور ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگروه مبارزه با آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار...

 

استاندار اصفهان از خروج توقف‌گاه خودروهای سنگین از شهر اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر زمینی 100 هکتاری برای این منظور پیش‌بینی شده و ظرف یک سال تمام توقف‌گاه ماشین‌های سنگین از شهر اصفهان خارج می‌شود.
رسول زرگرپور ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگروه مبارزه با آلودگی هوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کاهش آلودگی هوا یک طرحی است که در کلانشهرهای کشور از سال 92 آغاز شده و در پی آن برنامه جامع کاهش آلودگی هوای منطقه اصفهان و هشت فرمانداری استان در اواخر سال 92 تدوین و در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به وسایل حمل و نقل شهری افزود: حدود 70 درصد آلودگی‌های شهر اصفهان و دیگر شهرهای اصفهان به آلودگی‌های حمل و نقل مربوط می‌شود که شهرداری اصفهان تا پایان سال‌ جاری اقدامات قابل توجهی را در نظر گرفته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بیش از 28 دستگاه مختلف در این طرح شناسایی شدند و بر این اساس هر ماه یک بار کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان تشکیل و اقدامات صورت گرفته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برگزاری جلسه راهکارهایی برای افزایش تعداد خودروهایی که معاینه فنی می‌شوند، خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال این ظرفیت را به 200 هزار خودرو افزایش می‌دهیم.

زرگرپور همچنین از در دستور کار قرار گرفتن خروج توقف‌گاه‌های شهری خودروهای سنگین از شهر اصفهان خبر داد و افزود: در حال حاضر زمینی 100 هکتاری برای این منظور پیش‌بینی شده و ظرف یک سال تمام توقف‌گاه ماشین‌های سنگین از شهر اصفهان خارج می‌شود.

وی در ادامه تعداد روزهای ناسالم در چهار ماه نخست سال جاری را 6 روز اعلام کرد و گفت: در چهار ماه نخست سال 92 تعداد این روزها 18 روز بوده در حالی که مشکل ریزگردها و گرد و غبار در شهر اصفهان آن زمان وجود نداشته است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: بر اساس اعلام شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری 380 دستگاه اتوبوس جدید وارد سیستم اتوبوسرانی شهر اصفهان و بخشی از اتوبوس‌های موجود شهر اصفهان مورد بازسازی و بهسازی قرار می‌گیرد.

وی به افزایش 140 عدد دوربین کنترل نامحسوس در شهر اصفهان اشاره و بیان کرد: تعداد دوربین‌های شهر اصفهان برای کنترل ترافیک و کنترل جرائم به 280 دوربین ارتقاء پیدا می‌کند.

زرگرپور همچنین راه‌اندازی خط جدید بی.آر.تی در شهر اصفهان تا پایان سال جاری را از دیگر اقدامات آتی بیان کرد و افزود: هفته دولت سیستم جامع پایش تصویری ترافیک شهر اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری کنترل ترافیک و امنیتی در اصفهان، تصریح کرد: روزانه 5 هزار خودرو مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند.

استاندار اصفهان با تاکید بر سیستم نظارتی بسیار خوب طراحی شده، گفت: در حال حاضر سالانه تنها 100 هزار خودرو معاینه فنی می‌شوند که 100 هزار خودرو معادل معاینه بر روی 20 درصد از خودروها در استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: باید سالانه 500 هزار خودرو معاینه فنی شوند چرا که بر اساس بررسی‌های انجام شده طی سال‌های گذشته بیش از 50 درصد از خودروهایی که معاینه فنی می‌شوند خروجی خارج از استاندارد و به نوعی منبع تولیدکننده آلودگی‌ها بوده‌اند.

نوشتن دیدگاه