پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20721
منتشر شده در یکشنبه, 04 مهر 1400 00:18
تعداد دیدگاه: 0
توسط استانداری اصفهان اتفاق افتاد؛

در حالی که مدت هاست رسانه ها از نوشتن در خصوص مسائل آبی استان منع شده اند، استاندار اصفهان اقدام به شفاف سازی در زمینه پروژه های آبی استان اصفهان کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، جمعه گذشته خبرنگاران اصفهانی روزی متفاوت را تجربه کردند و به رغم اینکه در سال های گذشته عالیترین مقام اجرایی استان همواره از آن ها خواسته بود در زمینه آب و موضوع بهشت آباد، قلم نزنند، به یکباره مدیران مرتبط با موضوع آب استان دور هم جمع شدند و در فضای باز استانداری اصفهان، در قالب یک نشست خبری آن هم در روزهای پایانی مدیریت استاندار منصوب در دولت دوازدهم، ضمن اعلام این که مشکل بهشت آباد حل شد و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، خواستار همیاری رسانه های استان اصفهان در این زمینه شدند.

هرچند این ادعا در حالی مطرح شد که استاندار استان خوزستان به مناسبت هفته دولت از مختومه شدن پرونده بهشت آباد در دولت و احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد از منتفی شدن هر گونه انتقال آب از حوضه های آبریز استان های بالادست به اصفهان خبر داده بودند.

عباس رضایی در ادعایی بزرگ مدعی شد روز قیامت مردم اصفهان من را نبخشند اگر ذره ای در موضوع آب استان کوتاهی کرده باشم و اتفاقا معتقدم در این دوره (از سال 97 تاکنون) بیشترین وقت را با بهترین تدبیر برای موضوع آب نسبت به ادوار گذشته مصروف داشته ام.

وی بیان‌ داشت: برای حل این موضوع، مردم باید دست به دست هم بدهند و به یاری مسئولان بیایند.

رضایی همچنین به لزوم رعایت تعامل و همفکری با مدیران و افراد تاثیر گذار با استان های مجاور برای رفع موضوع آب تاکید کرد و افزود: مردم اصفهان مردمی فهیم، با فرهنگ و با شعور هستند که نباید در دام ادبیات و رفتارهای خارج از عرف برخی از افراد دراستان های بالادست بیافتند.

استاندار اصفهان همچنین در تشریح پروژه های در دست اقدام در این زمینه گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران یک کار تخصصی بود که برای انجام این کار پولی نداشتیم و فهمیدیم تنها راه آن ورود بخش خصوصی است و برای این کار شرکتی متشکل از فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، شهرداری، اتاق بازرگانی و.. ایجاد کردیم.

استاندار اصفهان یادآور شد: مشاوری برای این شرکت تعیین شد؛ در این پروژه فقط مسیر و طول آن مهم نیست بلکه پیچیدگی‌هایی وجود دارد که در مسیر 910 کیلومتری اجرای پروژه خود را نشان خواهد داد.

وی اظهار کرد: اگر مسؤولان بعدی استان در این مسیر تلاش کنند ۳ تا ۵ سال آینده این موضوع حل خواهد شد.

رضایی همچنین در بیان اهمیت پروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ بیان داشت: اگر به این پروژه ورود نمی‌کردیم‌ تا ۱۵ سال آینده کسی وارد آن نمی‌شد و توانستیم با اقداماتی خاص وارد این موضوع شویم؛ این پروژه نقش پدافند غیر عامل را برای استان داشت اما به‌دلیل شرایط مالی دولت و تحریم‌ها نمی‌تواستیم کل ماجرا را پیش ببریم.

بهشت آباد هم مجوز دارد و هم ردیف بودجه!

استاندار اصفهان همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری همراز مبنی بر این که چگونه وقتی سال 99 ردیف بودجه پروژه بهشت آباد حذف شد، اکنون مدعی این هستید که پروژه هم مجوز دارد و هم ردیف بودجه، خاطر نشان ساخت: اینکه بهشت آباد مجوز دارد قطعی است و ردیف بودجه هم برای آن تعریف شده و این پروژه به غیر از 13 کیلومتر ابتدایی آن که با لوله اجرایی می شود، در ادامه مسیر از طریق تونل اجرا و تکمیل خواهد شد.

رضایی همچنین گفت: مسأله سوم که برای ما مهم است موضوع سد و تونل کوهرنگ سه است؛ حدود ۲۰ سال است که این پروژه کلید خورده و در بخشی از آن با مشکلی مواجه شدیم که باعث شد روند کار کند و تا حدودی متوقف شود، و گرنه تونل سوم کوهرنگ باید 8 ماه قبل راه اندازی می شد.

نمایندگان دوره قبلی همراهی بیشتری داشتند

استاندار اصفهان در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران که بیان داشت "من این سئوال را از استاندار اسبق اصفهان [سید مرتضی اعتماد الاسلامی بختیاری] در موقع اتمام ماموریت وی در استان اصفهان پرسیدم و تمایل دارم مجددا همان سئوال را از شما نیز بپرسم که همراهی و همکاری نمایندگان مجلس در زمینه پروژه های آبی و پیگیری های آن ها در این زمینه با شما چطور بود؟" پاسخ داد: "همراهی و همکاری نمایندگان دوره قبل به ویژه حاج آقا سالک ، آقای حاجی [دلیگانی] و آقای عابدی بسیار خوب بود که در این دوره شاهد همکاری کمتری از نمایندگان در این زمینه هستیم."

به گزارش پایگاه خبری همراز، هرچند بار این سخنان در روزهای پایانی مسئولیت عباس رضایی به عنوان استاندار اصفهان، بیش از آنچه روی دوش وی و معاونینش سنگینی کند، روی دوش استاندار بعدی اصفهان سنگینی خواهد کرد و به نوعی استاندار بعدی باید پاسخگوی ادعاهای رضایی باشد، اما بی شک نتیجه عمل این دوره از مدیریت اجرایی استان نیز کارنامه ای شفاف مقابل چشمان مردم اصفهان است که کار مقایسه و قضاوت با ادوار گذشته و حتی دوره های آینده را برای آن ها آسان می کند./

 

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه