پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20616
منتشر شده در یکشنبه, 28 شهریور 1400 20:16
تعداد دیدگاه: 0
مدیر کل بیمه سلامت استان خبر داد:

سازمان بیمه سلامت به منظور رفاه حال شهروندان و در عمل به مسئولیت اجتماعی خود در دوران همه گیری کرونا اقدام به ایجاد امکان تمدید الکترونیکی بیمه های روستایی و سلامت همگانی نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز/ به قلم آزاده سلیمان نژاد، مدیر کل بیمه سلامت با اعلام این خبر گفت: در این شرایط که نیاز است تردد های غیر ضروری مردم کاسته شود و کمتر به مراکز شلوغ و پرتردد وارد شوند، فعلاً بیمه شدگان صندوقهای روستایی و بیمه سلامت همگانی رایگان می توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات شهروندی به صورت غیر حضوری بیمه نامه خود و خانواده را تمدید نمایند.
حسین بانک افزود؛ امکان تمدید اعتبار پوشش بیمه ای این بیمه شدگان توسط سرپرست خانوار به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به سامانه خدمات شهروندی به آدرس های bimehsalamatiranian.ir و یا eservices.ihio.gov.ir‏/esc فراهم گردیده است.
وی به امکانات سامانه غیر حضوری شهروندی بیمه سلامت اشاره کرد و ادامه داد: برای بیمه شدگان علاوه بر تمدید اعتبار پوشش بیمه ای، رویت تاریخچه خدمات درمانی، جستجوی مراکز درمانی و مشاهده اطلاعات اعضاء خانوار نیز فراهم شده است.
گفتنی است در حال حاضر تعداد 460 هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی و 530 هزار نفر در صندوق روستائیان ، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

نوشتن دیدگاه