چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20600
منتشر شده در شنبه, 27 شهریور 1400 15:30
تعداد دیدگاه: 0
رقابت-مغزها؛-معرفی-برگزیدگان-مسابقه-ملی-quot-دانش-مغز-quot-به-رقابت-جهانی-در-آمریکا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ هفتمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" با انتخاب و معرفی نفرات...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ هفتمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" با انتخاب و معرفی نفرات برتر این دوره و نماینده کشورمان در مسابقات جهانی دانش مغز به کار خود پایان داد.

این مرحله از رقابت‌ها، شهریورماه جاری در دو بخش به زبان انگلیسی به صورت آنلاین برگزار شد و 5 دانش‌آموز برتر، مدال طلا را کسب کردند. همچنین 12 نفر مدال‌های نقره و 14 دانش‌آموز شرکت‌کننده نیز مدال‌های برنز را به خود اختصاص دادند؛ دانش‌آموزان برای موفقیت در این مرحله، به پرسش‌های چند گزینه‌ای و تشریحی آناتومی پاسخ دادند. استعدادهای کشور در حوزه دانش مغز با حضور در گام دوم از مسابقه ملی دانش مغز، رقابت کردند تا به مرحله جهانی راه پیدا کنند.

مشارکت بیش از 1400 دانش‌آموز

مرحله نخست هفتمین دوره مسابقات ملی دانش‌آموزی "دانش مغز" با رقابت بیش از یک‌هزار و 400 دانش‌آموز داوطلب سنین 13 تا 18 سال از مدارس متوسطه سراسر کشور برگزار شد و در این مرحله 52 دانش‌آموز شرکت‌کننده در این رقابت‌ها  با کسب بیشترین امتیاز از سوی کمیته داوری به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود، استعداد‌یابی در نتیجه رقابت میان دانش‌آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده‌آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته‌های علوم شناختی در سطح کشور است.

در این مسابقات از میان نفرات برتر "هستی فخری" رتبه نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده ایران برای رقابت‌های 2021 آمریکا انتخاب شد. رقابت بین‌المللی مسابقه دانش مغز بدلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

حضور ایران در جمع برترین‌های جهانی

مسابقات دانش‌آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان استعدادهای دانش‌آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می‌کند. 

نمایندگان ایران در مسابقات جهانی دانش مغز در 5 سال گذشته همواره در میان 5 کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و در پنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه