جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 206
منتشر شده در یکشنبه, 21 دی 1393 20:00
تعداد دیدگاه: 0

همراز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان از تصویب آیین نامه ممیزی ساختمان به زودی توسط دولت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان هاست شاید متهم اصلی آلودگی هوا ساختمان ها باشند. علی پزشکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه منابع فسیلی نامحدودی در کشور نداریم و...

همراز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان از تصویب آیین نامه ممیزی ساختمان به زودی توسط دولت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان هاست شاید متهم اصلی آلودگی هوا ساختمان ها باشند.

علی پزشکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه منابع فسیلی نامحدودی در کشور نداریم و به زودی رو به پایان است، اظهار داشت: در کنار این مشکل با شرایط آسیب پذیری چون اثرات گازهای گلخانه ای در دنیا و فضای آلوده مواجه هستیم که هر روز نیز رو به افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این تبعات ناشی از استفاده سوخت های فسیلی است، بیان داشت: متاسفانه از منابع نفتی استخراج شده تنها ۶ درصد در چرخه صنایع تبدیلی به صنایع پیتروشیمی تبدیل می شود و ۹۴ درصد دیگر سوزانده و کفران نعمت می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با بیان اینکه بحران انرژی یکی از بحران های مهم زیست محیطی در دنیاست، افزود: بحران آب نیز دیگر بحران مهم در جهان است به گونه ای که حدود ۹۲ درصد آب قابل استحصال کشور به مصرف کشاورزی می رود و کمتر از ۸ درصد آن در مصارف شرب و صنعت مصرف می شود که این اتفاق ضرورت استفاده صحیح و بهینه از مصرف آب را جدی تر می کند.

وی با تاکید بر اینکه گفته می شود ۳۵ درصد منابع آبی بخش کشاورزی به هدر می رود، افزود: در این خصوص باید سیاست استفاده از روش های نوین آبیاری لحاظ شود تا این رقم را به ۱۵ درصد برسانیم.

پزشکی تصریح کرد: اگر ساختمانی مبتنی بر اقلیم طراحی شود ۳ مورد مصرف آب، انرژی و مباحث مربوط به اقلیم در آن رعایت شده است.

وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی وظیفه و تعهد خود را به منظور فرهنگ‌سازی برای ساختن ساختمان‌هایی براساس اقلیم هر منطقه می داند و بر این اساس همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی با رویکرد توسعه پایدار را ترتیب داده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با بیان اینکه ۴۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان‌ها بوده و می توان گفت متهم اصلی آلودگی هوا ساختمان ها هستند، گفت: مقررات ملی ساختمان در هیئت دولت به تصویب می‌رسد و هدفی که در چارچوب دبیرخانه دنبال می‌شود، ایجاد نظام‌نامه یا قوام‌دادن به دستورالعمل‌هایی بوده که جای خالی آن در سطح جامعه احساس می‌شود.

وی با اعتقاد بر اینکه بررسی مسائل زیست محیطی یک منطقه بدون در نظرگرفتن نقش ساختمان‌ها امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما به مباحث آلودگی نگاه پیشگیری قبل از درمان باشد، باید به مباحث فنی و علمی دقت داشته باشیم.

پزشکی گفت: در آینده مباحث انرژی در قیمت‌گذاری ساختمان تاثیر به سزایی داشته و در قانون ۷۵ ماده‌ای به رعایت مباحث انرژی در ساختمان اشاره و تکلیف کرده و قرار است در آینده ساختمان‌ها نیز دارای برچسب انرژی شوند.

نوشتن دیدگاه