شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2051
منتشر شده در یکشنبه, 28 تیر 1394 16:43
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان تاکید کرد: در استان خشك اصفهان، پساب مي تواند به عنوان يك منبع پايدار و قابل اطمينان براي استفاده در مصارف خاص مورد توجه قرار گيرد و مردم استان بايد در استفاده درست از اين منبع پايدار همكاري و مشاركت کنند. دكتر رسول زرگرپور در جلسه ساماندهي پساب توليدي اصفهان گفت: اصفهان در يك...

 

 

 استاندار اصفهان تاکید کرد: در استان خشك اصفهان، پساب مي تواند به عنوان يك منبع پايدار و قابل اطمينان براي استفاده در مصارف خاص مورد توجه قرار گيرد و مردم استان بايد در استفاده درست از اين منبع پايدار همكاري و مشاركت کنند.

دكتر رسول زرگرپور در جلسه ساماندهي پساب توليدي اصفهان گفت: اصفهان در يك منطقه خشك قرار گرفته است به طوري كه ميزان بارش در استان اصفهان يك دوم كشور و يك ششم دنيا است و با توجه به خشكسالي هاي پي در پي در سال هاي اخير شرايط اصفهان به سمت خشك تر شدن پيش رفته است.
وي با بيان اينكه در دنيا استفاده از پساب به عنوان يك منبع آب مطمئن مطرح است، افزود: در استان اصفهان كه يك استان خشك است پساب مي تواند به عنوان يك منبع پايدار و قابل اطمينان براي استفاده در مصارف خاص مورد توجه قرار گيرد.
استاندار اصفهان به ميزان پساب توليدي اشاره كرد و افزود: در حال حاضر در كل استان اصفهان سالانه در حدود ۱۵۰ ميليون متر مكعب پساب شامل پساب توليدي تصفيه خانه ها، توليد مي شود و طبق پيش بيني هاي صورت گرفته با توجه به ايجاد تصفيه خانه هاي جديد و افزايش مصرف تا ۱۵ سال آينده ميزان پساب توليدي از تصفيه خانه هاي شمال، جنوب، شرق و مناطق غرب به حدود ۳۰۰ ميليون متر مكعب در سال برسد.
زرگرپور با بيان اينكه بخشي از پساب توليدي به فضاي سبز و صنايع تخصيص داده شده، تصريح كرد: متاسفانه بخش قابل توجهي از اين پساب مورد استفاده غيرقانوني افرادي كه حقي بر اين پساب ندارند قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه اين امر باعث ايجاد دو مشكل شده است، اضافه كرد: از يك طرف پسابي كه براي احياي تالاب گاوخوني برنامه ريزي شده است به تالاب نمي رسد و از طرف ديگر نيز پساب در محل هايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه از لحاظ بهداشتي مشكلات و بيماري هاي را ايجاد مي كند.
رسول زرگرپور به تصميمات اتخاذ شده در خصوص استفاده از پساب اشاره كرد و افزود: افرادي كه سهميه پساب اختصاصي دارند در صورت عدم استفاده بايد تعيين تكليف شوند و مشخص كنند كه تا چه زماني به پساب اختصاصي خود نياز ندارند و در صورتي كه اصلا نياز به پساب ندارند بايد سهميه آن ها به آب منطقه اي برگشت داده شود.
استاندار اصفهان با بيان اينكه فرمانداران اصفهان، شاهين شهر و برخوار موظف به تشكيل جلسه و تذكر به استفاده كننده هاي غير مجاز پساب شده اند، گفت: بايد با اين افراد به تفاهم و جمع‌بندي برسند كه پساب را آزاد كنند تا امكان انتقال پساب به رودخانه و در ادامه به تالاب گاوخوني وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها  
  0
لطفا به آقای استاندار بفرمایید خیلی از مجتمع های مسکونی در اصفهان میخواهند از آب خاکستری استفاده کنند. ولی اطلاع رسانی بسیار ضعیف است. چرا استانداری برای مجتمع هایی که داوطلب این طرح هستند امتیازاتی در نظر نمیگیرد. همه جا مسولین استان از فواید آب خاکستری میگویند خوب ما باید به کجا مراجعه کنیم چه ارگانی متولی این طرح هست. خواهشمند است در گزارشی راهنمایی کنید مردم چه کنند.
نوشتن دیدگاه