پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 205
منتشر شده در یکشنبه, 21 دی 1393 20:06
تعداد دیدگاه: 0

همراز: عضو کمیته آب اتاق اصفهان، خواستار توقف برداشت‌های غیرمجاز و لغو مجوز‌های غیراصولی در حوضه زاینده‌رود شد. احمد خاتون‌آبادی ظهر امروز در حاشیه دومین روز از نشست بین‌المللی تخصصی پایداری رودخانه زاینده‌رود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید توقف برداشت‌های غیرمجاز و لغو مجوز‌های غیراصولی صادر...

همراز: عضو کمیته آب اتاق اصفهان، خواستار توقف برداشت‌های غیرمجاز و لغو مجوز‌های غیراصولی در حوضه زاینده‌رود شد.

احمد خاتون‌آبادی ظهر امروز در حاشیه دومین روز از نشست بین‌المللی تخصصی پایداری رودخانه زاینده‌رود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید توقف برداشت‌های غیرمجاز و لغو مجوز‌های غیراصولی صادر شود چرا که باید در قیمت‌ حامل‌های انرژی به ویژه انرژی‌ الکتریکی بازنگری شود.

وی با بیان اینکه قیمت پایین حامل‌های انرژی سبب پمپاژ غیرقانونی آب در ارتفاعات شده است، افزود: باید برای نجات و احیای زاینده‌رود بخش‌های دولتی، نهادهای مدنی و بخش خصوصی مشارکت بیشتری پیدا کنند.

عضو کمیته آب اتاق اصفهان تصریح کرد: باید با مشارکت مردم در تصمیم‌سازی حوضه رودخانه و تخصیص‌های جدید و مصرف کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: در این زمینه پارلمان آب برای ذی‌نفعان حوضه زاینده‌رود تشکیل شود.

خاتون‌آبادی تأکید کرد: ایجاد یک مدیریت اجرایی متمرکز می‌تواند توازن را در حوضه بالادست و پایین‌دست رودخانه برقرار کند.

وی با بیان اینکه باید به حق‌آبه تالاب و حق‌آبه زیست‌محیطی حریم رودخانه نیز توجه شود، متذکر شد: الگوی توسعه پایدار در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بازنگری شود.

عضو کمیته آب اتاق اصفهان در پایان به مدیریت یکپارچه و بهم‌پیوسته بر حوضه آبریز زاینده‌رود اشاره و بیان کرد: مدیریت یکپارچه و بهم‌پیوسته بر حوضه آبریز زاینده‌رود بهترین راه حل برای رفع مشکلات است.

نوشتن دیدگاه