پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2046
منتشر شده در جمعه, 26 تیر 1394 14:11
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس :

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب کلیات لایحه پلیس قضایی خبر داد. محمدعلی اسفنانی با اعلام این خبر گفت: این لایحه به زودی به کمیته‌ای برای بازنگری ارجاع می‌شود که بنده هم مسئولیت این کمیته را بر عهده دارم. وی افزود: با تصویب این لایحه و اجرای آن بخش قابل توجهی از تکالیف و وظایف ضابطان قضایی همچون...




سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب کلیات لایحه پلیس قضایی خبر داد.

محمدعلی اسفنانی  با اعلام این خبر گفت: این لایحه به زودی به کمیته‌ای برای بازنگری ارجاع می‌شود که بنده هم مسئولیت این کمیته را بر عهده دارم.

وی افزود: با تصویب این لایحه و اجرای آن بخش قابل توجهی از تکالیف و وظایف ضابطان قضایی همچون ابلاغ‌ها و اخطارها در مرحله اول به پلیس قضایی واگذار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه پلیس قضایی می‌تواند کاهش اطاله دادرسی را به همراه داشته باشد گفت: با تاسیس پلیس قضایی اجرای احکام قضایی نیز سریع‌تر صورت می‌گیرد به همین جهت امیدواریم در مجلس نهم امکان تغییر لایحه وجود داشته باشد.

اسفنانی در خصوص شیوه استخدام نیروها در پلیس قضایی گفت: البته هنوز در لایحه مذکور مشخص نشده که نیروها از ناجا انتخاب می‌شوند یا قوه قضاییه اما در هر صورت این استخدام‌ها با شرایط خاص صورت می‌گیرد و افراد پس از فراگیری یکسری از آموزش‌ها در پلیس قضایی خدمت می‌کنند.

نوشتن دیدگاه