پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 201
منتشر شده در دوشنبه, 22 دی 1393 18:22
تعداد دیدگاه: 0

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهراصفهان با انتقاد از وضعیت بی سابقه آلودگی هوا در اصفهان، گفت:نگذاریم بلایی را که گذشتگان بر سرما آوردند، بر سرآیندگان هم بیاید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید احمد عاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: " تهران نشین های اصفهان ستیز باید بدانند که منابع آبی فعلی...

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهراصفهان با انتقاد از وضعیت بی سابقه آلودگی هوا در اصفهان، گفت:نگذاریم بلایی را که گذشتگان بر سرما آوردند، بر سرآیندگان هم بیاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،سید احمد عاملی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: "تهران نشین های اصفهان ستیز باید بدانند که منابع آبی فعلی پاسخگوی نیاز اصفهان نیست ،اما آن ها بجای این که این منابع را تقویت کنند و به فکر نسل های آینده باشند ، تصمیم می گیرند که آب سمیرم را به دیگر استان ها منتقل نمایند."

وی اظهار کرد:متاسفانه آنطور که باید از نظرکارشناسی مخترعان در زمینه کاربردی کردن علوم استفاده نشده و اکنون در این پژوهشگاه سعی داریم تا عملیاتی کردن علوم را در دستور کار شورای شهر قراردهیم.

عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد:همکاری این پژوهشگاه با معاونت های پژوهشی دانشگاه ها می تواند هم افزایی خوبی ایجاد کند تا از توان علمی و موفقیت های یکدیگردرراستای پیشبرداهداف توسعه ای شهر استفاده کنیم.

عاملی افزود: مقام معظم رهبری بر تخصیص بخشی از بودجه ادارات و نهادها به مباحث پژوهشی تاکید دارند و قانون نیز 4 درصد بودجه هر اداره را به این موضوع تخصیص داده است، اما در شهرداری اصفهان این مسئله رعایت نمی شود.

وی خاطرنشان کرد:چنانچه پژوهش در تصمیم گیری هایمان نهادینه شده بود قطعا امروز شاهد اسقرار بیش از 80 درصد از صنایع بزرگ و آلاینده استان در شمال غرب تا جنوب غرب شهر اصفهان نبودیم، در حالی که وزش باد در این استان غربی- شرقی بوده و تمام آلودگی ها را به درون شهر منتقل می کند.

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان ادامه داد:کم آبی،توسعه شهرهاو پیوستن حاشیه اصفهان به مرکز شهر و تبدیل شدن زمین های زراعی به ساختمان و منازل مسکونی یکی ازضایعات بزرگ مدرنیته و شهرنشینی است که باید با اجرای صحیح سبک زندگی اسلامی ایرانی آن را برطرف نماییم.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات شهرنشینی استفاده بی حساب و کتاب از سوخت های فسیلی است، به طوری که دردهه شصت یکی از افتخارات مدیران این بود که به شهرها و روستا های ایران گازرسانی می کنند، در حالی که باتوجه به وجود 25 میلیون خانه در کشور، اگر به طور متوسط هرخانه چهارشعله گاز بسوزاند،حدود یکصد میلیون شعله گاز به طور همزمان در کشور می سوزد که این میزان به اکسیژن هوا نیاز دارد و از طرفی باعث آلودگی هوا نیز می شود.

عاملی بیان کرد: تولید بیش از اندازه خودرو نیز باعث تجمیع آلودگی ها در شهرهای بزرگ شده، به طوری که اکنون 70 درصد آلودگی های شهرهای بزرگ توسط خودروها ایجاد شده و این در حالی است که در همین اصفهان روزانه 600 دستگاه خودرو شماره گذاری می شود.

دیدگاه‌ها  
  +1
The paid method to advertise including placing small advertisings or banners will set you back
but sometimes be extremely effective when done properly.
You can produce traffic by creating attractive content for ones website.
You try this by putting some view facebook Ads About
basketball shoes: https://www.facebook.com/business/products/ads conversion tracking code on the site.
نوشتن دیدگاه