جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1981
منتشر شده در شنبه, 06 تیر 1394 02:53
تعداد دیدگاه: 0

فصل تابستان بر اساس یک قانون نا نوشته فصل تغییر مدیران بوده و شاید یکی از دلایل آن نیز تعطیلی مدارس و جابجایی راحت تر مدیران و خانواده هایشان از شهری به شهر دیگر و یا از استانی به استان دیگر باشد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، وقتی سردار حسین اشتری که در بین بسیاری از اصفهانی ها به "حاج حسین...


فصل تابستان بر اساس یک قانون نا نوشته فصل تغییر مدیران بوده و شاید یکی از دلایل آن نیز تعطیلی مدارس و جابجایی راحت تر مدیران و خانواده هایشان از شهری به شهر دیگر و یا از استانی به استان دیگر باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، وقتی سردار حسین اشتری که در بین بسیاری از اصفهانی ها به "حاج حسین دوم" معروف است،( شهید حسین خرازی حاج حسین اول خطاب می گردد) سکان فرماندهی ناجا را در دست گرفت، زنگ جابجایی فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به گوش رسید، چرا که سردار اشتری در زمان جانشینی ناجا نیز نیم نگاهی به مدیریت عبدالرضا آقاخانی داشت و قصد کرده بود تا از این شیوه مدیریت در پایتخت و در سمتی کشوری استفاده نماید.
اما به هر دلیلی آن روزها جابجایی آقاخانی صورت نپذیرفت تا جایی که حکم فرماندهی سردار اشتری توسط مقام معظم رهبری امضا و ابلاغ گردید تا دیگر علاوه بر رفاقت دیرینه این دو فرمانده پاسدار ،سلسله مراتب حکم کندتا آقاخانی راهی پایتخت گردد.
احتمالی که پیش از این نیز مطرح بود و فرمانده انتظامی استان اصفهان بعد از روبرویی با سئوال یکی از خبرنگاران در این زمینه گفت:"من در لباس پلیس یک سرباز هستم و هرجا که دستور بدهند، انجام وظیفه می کنم و افتخارم این است که در جمهوری اسلامی ایران، زیر پرچم مقدس ایران و تحت امر فرمانده معظم کل قوا خدمت می کنم، اما دوست دارم سال آخر خدمتم را در کنار مردم شریف، دوست داشتنی و ولایی استان شهید پرور اصفهان باشم."
اما حالا زمزمه های در گوشی از این امر خبر می دهد که نه تنها با موضوع دلخواه فرمانده خندان ولی با جذبه و زیرک نیروی انتظامی استان اصفهان موافقت نشده ، که با بازنشستگی وی نیز مخالفت شده تا حالا ردای فرماندهی این سردار پاسدار حداقل تا یکسال دیگر بر دوش وی بنشیند و از تجربیاتش در جای دیگری مانند مرکز عملیات ناجا و یا معاونت پیشگیری استفاده شود.
اما این فرمانده انتظامی نام آشنا برای اصفهانی ها در سال 87 و پیش از اینکه به افتخار نصب درجه سرتیپ دومی نایل آید، با درجه سرهنگ تمامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت مامور به خدمت وارد یگان انتظامی شد و مسئولت فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان را بر عهده گرفت.

AGHAKHANI494


وی که از خانواده شهدا بوده و برادرش از سرداران شهید و از شهدای شاخص استان اصفهان می باشد، در دوران فتنه 88 توانست به خوبی اغتشاشات اصفهان را مدیریت کند و آرمش را به شهر باز گرداند.
آن روز ها اصفهان به دلیل فراوانی جمعیت و اهمیت تاریخی ، فرهنگی و سیاسی مرکز توجه ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی بود و هرچند آنان به دنبال رصد درگیری های خونین پلیس با مردم بودند، اما این اغتشاشات در استان با کمترین درگیری و با هوشیاری مردم به پایان رسید و فصل جدید فعالیت آقاخانی با درجه سرتیپ دومی به عنوان فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
وی با حضور در استان مجاور به عنوان یک پلیس مقتدر برخورد با جرایم سازمان یافته ، پاکسازی شهر از معتادان ولگرد و خیابانی و توسعه گشت های عفاف و حجاب با رویکرد تذکر لسانی و پیشگیرانه را در برنامه خود گنجاند.
بسیاری از جرم شناسان و کارشناسان امنیتی بر این باور بودند که با حضور آقاخانی در آن استان تحول چشمگیری در این خطه از کشور عزیز اسلامی امان ایجاد شده تا جایی که بسیاری از باند های تبهکاری و قاچاقچیان بین المللی، استان چهارمحال و بختیاری را خط قرمز خود می دانستند و از عبور و مرور در این مسیر اِبا داشتند.
اما عمر خدمتی آقاخانی در استان چهارمحال و بختیاری خیلی طولانی نبود و با گذشت کمتر از سه سال وی در تاریخ 27 تیرماه سال 91 راهی اصفهان شد.
وی که اصالتا متولد شهرضای اصفهان می باشد، حالا به عنوان فرمانده انتظامی استان اصفهان ردای مدیریت انتظامی استانی پهناور ، استراتژیک ، تاریخی و گردشگرپذیری را بر دوش انداخته بود که یکی از شاخصه های جغرافیایی آن همجواری با 9 استان کشور و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی ایران می باشد.
آقاخانی در بدو ورود کاهش جرایم، افزایش کشفیات، مبارزه با مواد مخدر، ارتقا توان واحدهای پلیس 110، برنامه ریزی برای حوادث ناخوشایند، مقابله با بدحجابی و جمع آوری ماهواره‌ها را از جمله برنامه های خود در فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان نمود و در حین خدمت در این استان با پرونده های مطرحی همچون اسید پاشی ، سرقت مسلحانه باند خشن گلپایگان و ... مواجه گردید که در تمام این موارد نکته حائز اهیمت این بود که در نظر سنجی های مراکز علمی و تخصصی از میزان احساس امنیت جامعه در میان مدت و بلند مدت کاسته نشده بود.
یکی دیگر از خصوصیات مدیریتی آقاخانی نیز اعتقاد راسخ به جوانان در مدیریت پلیس های تخصصی و کارآمدی آنان در مسئولیت های پیش رو بود که می توان به انتخاب رئیس پلیس آگاهی ، رئیس پلیس فتا ، رئیس پلیس راه های استان و ... در این زمینه اشاره نمود.
کسب رتبه اول کشور توسط نیروی انتظامی استان اصفهان از نظر سلامت اداری در بین پلیس های انتظامی کل کشور را می توان به عنوان یکی از شاخص مدیریتی وی در استان اصفهان نام برد.
اما همانطور که جابجایی آقاخانی تا این لحظه از سوی هیچ مقام رسمی تائید نشده و فقط در حد زمزمه های درگوشی می باشد، خبر فرماندهی جانشین وی بر مسند انتظامی استان نیز فقط در حد زمزمه های درگوشی بوده و آن هم از مجاری رسمی تائید نگردیده است.

mohamadiyanabasali944


عباسعلی محمدیان که تا پیش از این وی با درجه سرهنگ تمامی به عنوان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در قاب شیشه ای ظاهر و از کشفیات جرایم خاص پایتخت با مردم سخن می گفت، حالا از دو منظر خبر ساز شده است.
اول این که این فرمانده اصفهانی و کاربلد پس از سال ها مفتخر به نصب درجه سرتیپ دومی گردیده و دوم نیز این که فرماندهی که پیش از عزیمت به پایتخت مسئولیت های متعددی در استان اصفهان همچون فرماندهی پلیس 110 استان و فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان را بر عهده داشت، حالا قرار است دوباره به اصفهان بازگردد و سکان دار انتظامی استان اصفهان شود.
وی در دوران مسئولیت خود در پلیس آگاهی تهران بزرگ توانسته خط بطلانی بر بزن بهادر بازی اشرار و اوباش پایتخت کشیده و در کشف جرایمی چون سرقت ، کیف قاپی ، قتل ، سرقت مسلحانه و تجاوزات کمی بالاتر از حد نرمال و طبیعی عمل نماید.
با این اوصاف بار دیگر باید گفت این گمانه زنی ها بر اساس شنیده های تایید نشده ولی همچنان پررنگ نزدیکان و مرتبطان با این نهاد انتظامی بیان شده و هنوز هیچ مرجع رسمی آن را تایید و یا تکذیب نکرده است که البته باید صبر کرد و دید آیا این گمانه زنی ها سر سلامت به در خواهد برد؟

نوشتن دیدگاه