شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1979
منتشر شده در جمعه, 05 تیر 1394 16:21
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان:

همراز: مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، شاکیان محسوب می‌شوند چرا که 30 درصد از کل مبلغ مورد مطالبه در سال جاری را گذشت کرده‌اند. پنجشنبه شب مجید احسانی در حاشیه برگزاری جشن گلریزان در فرهنگسرای شهرداری زرین‌شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه...

همراز: مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، شاکیان محسوب می‌شوند چرا که 30 درصد از کل مبلغ مورد مطالبه در سال جاری را گذشت کرده‌اند.

پنجشنبه شب مجید احسانی در حاشیه برگزاری جشن گلریزان در فرهنگسرای شهرداری زرین‌شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد مردمی دیه و رسیدگی به امور زندانیان نیازمند استان اصفهان وظیفه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را به عهد دارد، اظهار کرد: ستاد مردمی دیه با توجه به ظرفیت بالا و جذب کمک‌های خیرین در این استان به دنبال آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برخاسته و سال گذشته نیز توانست با نگاه ویژه خیرین به این موضوع زمینه آزادی 715 نفر از این زندانیان را در سطح استان فراهم کند.

وی افزود: 8 هزار و 500 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته توسط ستادهای دیه در سراسر ایران آزاد شدند که استان اصفهان توانست آمار 8 درصدی آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری نیز 15 برنامه جشن گلریزان با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیرین در سطح استان اصفهان برنامه‌ریزی شده که نخستین جشن گلریزان در شهرستان لنجان و با کمک مجموعه زندان، مقامات قضایی و خیرین شهرستان برگزار شد و امیدواریم با اینگونه برنامه‌ها و کمک خیرین شاهد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیشتری باشیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته بالغ بر 500 میلیون تومان برای آزادی 29 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان اختصاص داده شد و امیدواریم با کمک‌های انجام شده در جشن‌های گلریزان زمینه آزادی افراد بیشتری فراهم شود.

احسانی ادامه داد: بزرگ‌ترین خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، شاکیان محسوب می‌شوند چرا که 30 درصد از کل مبلغ مورد مطالبه در سال جاری را شاکیان گذشت کرده‌اند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در مددکاری زندان‌ها و کارشناسان در ستاد دیه دنبال می‌شود، زمینه آزادی تعداد بیشتری را مهیا کنیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر بیش از 800 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان به سر می‌برند که امید است با تلاش‌های ستاد دیه استان و حمایت خیرین و نیکوکاران زمینه‌ آزادی این افراد نیز فراهم شود.

در ادامه رئیس زندان شهرستان لنجان گفت: در زندان شهرستان لنجان نیز 24 زندانی جرائم غیر عمد وجود دارند که نیاز به کمک و مساعدت مبلغی حدود سه میلیارد و 800 میلیون تومان دارند که امیدواریم با مشارکت خیرین و پرداختی‌های ستاد دیه استان این تعداد مددجو تا پایان ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده بازگردند.

منوچهر بابایی اضافه کرد: با برگزاری این جشن گلریزان مبلغ 900 میلیون ریال توسط خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

نوشتن دیدگاه