چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1978
منتشر شده در جمعه, 05 تیر 1394 02:38
تعداد دیدگاه: 0
هیس!

همراز/مریم ابراهیمی دینانی: از وقتی در سرزمین من مردان باسواد و صاحب فکر و متعهد ، جای خود را به امثال مجری برنامه هایی با نام های زیبا به ظاهرکه در باطن زهر به کاسه دیگران می زند دادند، عبارت " کمبود شوهر " باب شد تا این مجریان بی بصیرت دختران سرزمینم را با این عبارت نگران کنند که: " خانم زود بله...


همراز/مریم ابراهیمی دینانی: از وقتی در سرزمین من مردان باسواد و صاحب فکر و متعهد ، جای خود را به امثال مجری برنامه هایی با نام های زیبا به ظاهرکه در باطن زهر به کاسه دیگران می زند دادند، عبارت " کمبود شوهر " باب شد تا این مجریان بی بصیرت دختران سرزمینم را با این عبارت نگران کنند که:
" خانم زود بله رو بگو، کمبود شوهره ها!!!"
غافل از اینکه کمبود شوهر نیست. کمبود مرد مناسب برای زندگی است...
آنهایی که سر در خزانه بیت المال کرده و از جیب مردم هزینه های میلیاردی می کنند برای ساخت برنامه های مناسبتی و همچنین سریال های طنز بی مغز وبی محتوی ، و تنها هنرشان این است که از بی همسری دختران دم بخت ، پوز خند بسازند تا تنبلی کاری شان را مخفی کنند، خبر ندارند که تزریق این اراجیف به بدنه جامعه ، آن هم در رسانه بیت المال، چه فشار و استرسی را به جان " خانواده های دختردار" می ریزند و در پای چنین فشارها، چه ازدواج های سرسری و بدون تفکری صورت می گیرد که عواقبش همین طلاق های سرسام آورست.
چه بسیار از دهان دختران دم بخت شنیده ام:
" می خواهم فقط ازدواج کنم که نگویند توی خانه پدرش مانده؛ بعدش طلاق می گیرم!!!"
به قول آقا لطیف سریال دردسرهای عظیم، " وای مگه میشه....وای مگه میشه..."
مگر می شود جامعه اسلامی من چنین جایگاهی را برای دختران امروز و مادران فردا رقم زده باشد؟؟!!
مگرمی شود بر روی دختران سرزمین من چنان فشارهای روانی ای باشد، که با خود بگوید " ازدواج می کنم تا از بند حرف رها شود؛ بعد طلاق می گیرم!!!"
مگر می شود مسئولان و متولیان فرهنگی کشور ما و آنهایی که دستی بر آتش شناخت آسیب های جامعه دارند، چنین تحقیرهایی را بشنوند و به جای اندیشیدن راهکار و راه حلی ، همزمان با بی عاری و ولنگاری رسانه ملی لبخند بزنند؟!!
این لبخندهای از سر بی عاری رسانه ملی ما که به لطف میسر نکردن بستر ازدواج برای دختران و پسران جامعه که نشان از کم کاری مسئولان دارد، حرف پنهان و آشکارای دیگری هم دارد؛ و آن معضلی است به نام ازدواج های سفید و بالطبع شانه خالی کردن از مسئولیت و ازدواج نکردن و بعضا، پاشیدن بنیان خانواده های از قبل بنا شده برای بی قید زندگی کردن.
وقتی رسانه ملی به جای آوردن چند کارشناس و روان شناس و جامعه شناس ، تلاش نمی کند ، اگر بستر ازدواج جوان را فراهم نمی کند، لااقل نگذارد یک مجری تازه به دوران رسیده و چند طنزپرداز بی سوژه و بی فکر، با طرح مباحثی از جمله بی شوهری، و یا ترویج جک هایی با محتوای خنگ نشان دادن زن ها و دخترها ، عزت زن ایرانی را نشانه بروند ، پس چه کسی می خواهد عواقب آسیب های بعد از این هجمه ها را پاسخ بدهد.
کاش طنزپردازان ما و مجری های بی فکر ما به این فکر می کردند که بعد از پخش هر تحقیر و توهین به ساحت مادران فردا، چه دلهره ای به جان دختران دم بخت و خانواده شان می افتد و علنا دختران ما در عصر معاصر زنده به گور افکار و عقاید عرب جاهلیت وامانده درپیش از 1400 سال پیش می شود.
وقتی عزت نفس و غرور از مادران آینده ما به اراجیف یک مشت تازه به دوران رسیده و سکوت و خواب خرگوشی مسئولان و متولیان فرهنگی ما رنگ ببازد، می خواهم بدانم از دامان کدامین زن، مرد باید به معراج برود؟؟!!!
زنی که غرورش را باخته و سرکوب شده می بیند ، چگونه می تواند مرد شرافتمند و غیرتمند تربیت کند؟؟!!!
آیا زنی که حضرت امام خمینی(ره)، از دامانش تعبیر به منشاء معراج کرد، در رسانه ملی ارج نهاده می شود؟؟
وقتی برای جامعه اینگونه باوری جا می اندازند که تنها و تنها، آمال یک دختر ، شوهر کردن اوست چگونه می توان انتظار کسب مهارت و ذوق از دختر ایرانی داشت تا در تربیت فرزندش هم موثرو مفید باشد؟
آن قدر یک دختر دم بخت را ذلیل نشان می دهند که در سریال به ظاهر طنز" شمعدونی" از دختر دم بختی یاد می کند که مجبورمی شود به یک مرد آسانسورچی که از قضا تعادل روحی و روانی هم ندارد، پاسخ مثبت دهد.مردی که برای همه سنبل غیرقابل تحمل بودن است، برای دختر می شود مرد آرزوها!!!
و اینگونه عنوان می کند تا کنون خواستگاری نداشته است!!
اما کاش قدری در جامعه می چرخیدند تا متوجه می شدند واقعیت ها اینگونه نیست و خانواده و دخترها زیر بار چنین ازدواج های احمقانه ای نمی روند حتی به قیمت مجردی مادام العمر...
و وای به حال رسانه ای که تازه کارهایش ، برای جذب بیننده دست به هر اقدامی می زنند و اعتبار و حیثت و روحیه هر قشری را نشانه می روند.
و وای به حال کسی که از خرد کردن شخصیت دختران دم بخت ایرانی سان ببیند و لبخندی بر لبی بنشاند و مگر لبخندی هم از درد بی سروسامانی جوانان دلخسته این مملکت بر لبان کسی می نشیند؟!!!!
چندی پیش رییس اسبق نظام روان پزشکی کشور و استاد دانشگاه روان شناسی تهران، با حضور در برنامه کافه سوال شبکه 2 با اشاره به اینکه آمار پسرها خیلی بیشتر از دخترها ست گفت:
آمار پسرهای مجرد بیشتر از دخترهاست، آمار غلط به جامعه ندهیم
دکتر غلامعلی افروز، مشاور و استاد روانشناسی دانشگاه تهران، اخبار منتشره در سایت ها را کذب دانست و با بی بصیرت خواندن کسانی که آمار 50 سال قبل را در عصر حاضر ارائه می دهند، از مسئولان مربوطه خواست تا اطلاعات شان را به روز کنند.
دکترافروز، با اعلام اینکه به ازای هر هزار دختر ، هزار و 24 پسر در کشور وجود دارد و در واقع آمار پسرها 2 و 4 دهم بیشتر از دخترهاست گفت:این افراد به آمار بالای حضور دخترها در کنکور نگاه می کنند و آمار کلی ناقص و کذب می دهند؛ در حالی که اگر سری به یک میدان اصلی شهر بزنیم تعداد زیادی پسر دیپلمه می بینیم.
وی افزود: دختر 40 ساله درحال حاضر، برابر با دختر 20 ساله چند دهه قبل است؛ چرا که از نظر فیزیولوژیکی،تحصیلی و سطح بهداشت بسیار متفاوت با دختر چند دهه اخیرمی باشد.
وی با انتقاد از اینکه چرا عده ای به این باور غلط رو آورده اند که دخترهای بالای 35 سال ممکن است فرزندان معلول به دنیا بیاوردند گفت:چه کسی چنین خبر نادرست و اشتباهی را به جامعه القا می کند؟! این موانع غلط و باورهای فکری که سد شده است جلوی پای جوانان برای ازدواج باید برداشته شود.
وی در ادامه گفت: اتفاقا در اطلاعاتی که اخیرا به دست آمده است، کسانی که بالای 40 سال هم بچه دار شده اند، فرزندان باهوش ، طبیعی و زیبا به دنیا آورده اند.
وی گفت: در تحقیقی که بین چندین خانم بین 48 تا 55 انگلیسی که در این سن زایمان کرده اند ، درصد معلولیت فرزندانشان یک ویک دهم درصد بوده است.
افروز، باورهای غلط و شیوع آمار 50 سال قبل به اسم آمارهای حال حاضر را یکی از موانع بزرگ ازدواج دانست و افزود:چرا برای ازدواج به سن شناسنامه ای نگاه می کنید؟ سن واقعی و حقیقی، سن فیزیولوژیکی، نشاط روانی،سر زندگی و تحصیلات دانشگاهی است و اینکه موقع خواستگاری به سن شناسنامه نگاه می کنند خود بی بصیرتی است، چرا که دختر 40 ساله کنونی از نظر زیبایی، زیستی ، بهداشتی و برابری می کند با دختر 20 ساله چندین دهه قبل.
وي تصريح كرد: اين كه توصيه كنيم، در ازدواج، دخترها بايد چند سال كوچكتر از پسرها باشند، مانع فرهنگي ازدواج است. در ازدواج اصلا نبايد به شناسنامه نگاه شود. اگر در ازدواج ها دختر از پسر هم بزرگ‌تر باشد اشكالي به وجود نمي‌آيد، همان‌طور كه پيامبر اكرم (ص) با حضرت خديجه(س) كه 15 سال از ايشان بزرگ‌تر بودند، ازدواج كردند.
وی در ادامه گفت: اتفاقا دربررسی هایی که صورت گرفته آمار پایین طلاق را در بین زوج هایی دیدیم که دختر،چند سالی از پسر بزرگ تر بود.
اما دختران مجرد ما، یک مطالبه رسمی و قانونی از مسئولان و متولیان امر دارند.
اگر در طول این همه سال هیچ برنامه و طرحی برای ازدواج احسن جوانان ندارند، لااقل آنها را به حال خود بگذارند و جلوی این برنامه های سطحی و زرد را بگیرند و اجازه ندهند که رسانه ملی دست عده ای فرصت طلب، که نان شان را از بی اعتبار کردن دیگران در می آورند بیفتد تا بیش از این عزت دختر ایرانی زیر سوال نرود.

این مادران فردا، نیاز به آرامش و عزت نفس دارند تا بتوانند فرزندان سالمی تقدیم این آب و خاک کنند.

 

دیدگاه‌ها  
  +16
آفرین مطلب جالب و بحقی بود.
دست نویسنده و مدیر سایت درد نکنه.
  +16
قشنگ بود افرین
  -10
نقد باید منصافه باشد
جبهه گیری صحیح نیست...
  +12
آقای احمدی فرق بین نقد و جبهه گیری رو هم فهمیدیم.اتفاقا شما داری جبهه گیری میکنی الان
  -13
محتوا نسبتا بد نبود اما قلمشون خیلی بده.
  +10
خیلی زیبا نوشته بودین خانم دینانی.احسنت به قلم ریبا و توانمندتون.حرف دل دخترخانم ها رو نوشتین.واقعا ارج و قربی براشون قائل نیستن.
ایشالا فکری برای این قشر مظلوم بشه و این توهین ها برداشته بشه
  +10
احسنت.
عالی بود
قلم تون مانا
  +11
خانم زهرا
یعنی الان شما حسودی کردی عایا؟
  +9
دستتون درد نکنه.متن زیبا و به جایی بود
  +8
شوهر نیست حرف مزخرفی یه.
شوهر خوب نیست
همون طور که پسرها هم میگن دختر هست.ولی دختر خوب کم شده

سریال های تلویزیونی از سر بی سوژگی و تنبلی کارگردان و نویسنده اس که پا توی کفش دخترهای مجرد میکنه
  +4
http://www.ana.ir/news/38583 مشاور امور زنان در سازمان صدا و سیما از اظهارات مجری برنامه «ماه عسل» نسبت به «کمبود شوهر» در جامعه انتقاد کرد و گفت: این اظهارات استنباط شخصی مجری برنامه بوده و این سیاست صدا و سیما نیست و نباید این حرف در شبکه تلویزیونی مطرح می‌شد اما حتما تذکراتی به آقای علیخانی داده می‌شود.
  +1
با سلام، متن خيلي خوبي است اما بايد بررسي كنيم نقش خود دخترها و زن ها در ايجاد اينگونه تفكرات در جامعه ما كجاست؟ من خودم زن هستم و بارها از سوي دختران، كوچك كردن خودشان را پيش مردان هوس باز ديده ام و تاكيد مي كنم به طور حتم زنان ما هم در رشد و تربيت اينگونه مرداني كه زن را تا اين حد خار و خفيف مي كنند، موثرند...
نوشتن دیدگاه