پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1970
منتشر شده در چهارشنبه, 03 تیر 1394 00:06
تعداد دیدگاه: 0
مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان با تعریف اعتیاد به معنی مصرف روزانه میزان مشخصی از مواد که فرد مصرف کننده به تنهایی قادر به ترک آن نباشد، گفت در استان اصفهان دانش آموز معتاد نداریم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، محمدحسن قائديها روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شعار جهاني اداره كل...


مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان با تعریف اعتیاد به معنی مصرف روزانه میزان مشخصی از مواد که فرد مصرف کننده به تنهایی قادر به ترک آن نباشد، گفت در استان اصفهان دانش آموز معتاد نداریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدحسن قائديها روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شعار جهاني اداره كل امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر جهان در سال 2015 خاطرنشان كرد: در راستاي اهداف اين شعار وظايف معاونت تربيت بدني و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان در سه حوزه دانش آموزي، كاركنان آموزش و پرورش و اولياي داش آموزان تعريف شده است.
مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان به آموزش‌هاي مراقبت از خود با روش استقرايي در حوزه ابتدايي اشاره كرد و افزود: آموزش‌هاي دانش آموزان ابتدايي در زمينه هاي شناخت فرد از خود، ارتباط بين فردي و معاشرت هاي اجتماعي انجام مي شود.
وي طرح آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي با اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي را براي دانش آموزان دوره متوسطه اول ضروري دانست و تصريح كرد: در اين دوره ارتقاي مهارت هايي شامل تفكر انتقادي، سازگاري در حل مساله و تصميم گيري، شناخت و كنترل هيجان و آشنايي با رفتارهاي مخاطره آميز به دانش آموزان آموزش داده مي شود.

  • مدارس عاری از خطر به سیستم اضافه می شوند

رييس كميته پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با اشاره به طرح مدارس عاري از خطر گفت: با توجه به سن دانش آموزان در دوره متوسطه دوم آموزش‌هاي لازم در زمينه كاهش زمينه هاي خطر پذيري، استفاده از ظرفيت همسالان در آگاه سازي، معرفي نگرش ها و رفتارهاي مخاطره آميز و كسب مهارت هاي تصميم‌گيري و ترويج پيام‌هاي پيشگيري انجام مي‌شود.
محمدحسن قائديها اظهار كرد: فعاليت مدارس مراقب، در تمامي دوره هاي تحصيلي انجام مي گيرد كه اين اهداف اختصاصي شامل آموزش شيوه هاي تشكيل گروه و هميار در مدرسه، شيوه هاي ارزيابي وضعيت خطرپذيري در مدرسه و دانش آموزان، گسترش مشاركت و همياري خانواده و محله با مدرسه است.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي مداخله اي با همكاري بهزيستي، دانشگاه علوم پزشكي و در موارد خاص نيروي انتظامي و دادگستري براي دانش آموزان كم خطر و پرخطر خاطرنشان كرد: دانش آموزان در معرض رفتارهاي پرخطر يا در خانواده هاي بدسرپرست زندگي مي‌كنند كه هر دو والدين يا يكي از آنها سابقه گرايش به اعتياد يا بزهكاري را دارد و يا در خانواده هاي تك سرپرست و بي سرپرست هستند . دانش آموزان پر خطر همه شرايط قبلي را دارند و با توجه به شواهد موجود گرايش به مواد مخدر و آسيب هاي اجتماعي را هم دارند .
مدير كل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد شيوه هاي آشنايي كاركنان آموزش و پرورش براي مبارزه و پيشگيري با مواد مخدر خبر داد و تصريح كرد: در راستاي آشنايي كاركنان با روش هاي پيشگيري از اعتياد و شيوه تعامل در رفتار با دانش آموزان دوره هاي آموزشي و همايش ها، كارگاههاي تخصصي و جشنواره ها برگزار شده است.
محمدحسن قائديها افزود: دانش آموزاني كه در مدرسه دچار آسيب هاي اجتماعي مي شوند به خاطر تعاملات خانوادگي آنهاست لذا آموزش و پرورش در قالب جلسات آموزش خانواده در سه بخش آموزش مهارت هاي زندگي، آموزش سبك هاي فرزند پروري، روش هاي پيشگيري از اعتياد اقدام كرده است.
وي با اشاره به تعريف معتاد در جامعه گفت: در آموزش و پرورش استان اصفهان، دانش آموزي كه هر روز مواد مخدر مصرف كند و قادر به ترك و مواظبت از خود نباشد نداريم.

 

 

نوشتن دیدگاه