جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1936
منتشر شده در سه شنبه, 19 خرداد 1394 16:27
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان خبرداد:

استاندار اصفهان از تعقیب قانونی برگزار کنندگان همایش ما اجازه نمی دهیم به دلیل برگزاری همایش بدون مجوز خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: برگزار کنندگان همایش "ما اجاره نمی دهیم" ابتدا گفتند که می خواهند همایششان را در...


استاندار اصفهان از تعقیب قانونی برگزار کنندگان همایش ما اجازه نمی دهیم به دلیل برگزاری همایش بدون مجوز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: برگزار کنندگان همایش "ما اجاره نمی دهیم" ابتدا گفتند که می خواهند همایششان را در مسجد لسان الارض برگزار نمایند و این موضوع بر اساس قانون نیازی به دریافت مجوز نداشت و تنها اعلام آن48 ساعت پیش از برگزاری به استانداری اصفهان کفایت می کرد، اما برگزار کنندگان آن را به محوطه گلستان شهدا کشاندند که این مسئله می بایست شرایط قانونی خود را طی می کرد.
وی اظهار کرد: از آنجا که قرار نبود با مردم در این زمینه برخورد شود، تصمیم گرفتیم با برگزار کنندگان این برنامه که تخلف محض داشتند برخورد کنیم که حدود 10 نفر از این افراد مورد تعقیب قانون قرار گرفته اند.
استاندار اصفهان ادامه داد: استان اصفهان به لحاظ برگزاری تجمع ها و همایش های بدون مجوز یکی از استان های بسیار خوب و آرام کشور می باشد.

  • می خواستم جلوی استیضاح شهردار را بگیرم

استاندار اصفهان همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که چرا در رفتن شهرداراصفهان بی مهری هایی صورت گرفت و استانداری نیز در این زمینه سکوت اختیار کرد؟ خاطرنشان کرد:من آقای سقائیان نژاد را از روزهای ابتدایی انقلاب می شناسم و می دانم ایشان مدیری متعهد، شایسته و متخصص است، اما این واقعیت را باید بپذیریم که قانون اختیار تعیین شهردار ، سئوال وتذکر به وی و تصویب بودجه شهر را به شوراها داده و این موضوع یکی ازافتخارات بزرگ کشورمان می باشد که مردم دوشادوش مسئولان در تصمیم گیری کشور دخیل هستند.
زرگرپور بیان کرد: بنده از ابتدای مسئولیتم به عنوان استاندار اصفهان احساس کردم اعضای شورا برای انتخاب شهردار به توافق نهایی نمی رسند، لذا برای جلوگیری از حواشی بیش از اندازه، ورود پیدا کردم و یکسری قول و قرارهایی در این زمینه داده شد و به انتخاب شهردار انجامید.
وی تصریح کرد: در تمام این مدت برخی از طرفین ازاجرا نشدن قول و قرارهایی که گذاشته می شد ابراز گلایمندی می کردند تا اینکه متوجه شدم پنج ماه قبل دوباره اعضای شورا برای استیضاح شهردار تصمیم جدی دارند.
استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به این که عید نوروز در پیش بود بار دیگر از اعضای شورای شهر خواستم تا دست نگه دارند و این موضوع دوباره به ارایه وعده و وعید هایی منجر شد تا این که دوباره این تعهدات اجرایی نشد.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در روزهای ابتدایی سال دوباره زمزمه هایی مبنی بر استیضاح شهردار اصفهان به گوش رسید و ازتاریخ 7 خرداد که متوجه شدم تنها یک روز به استیضاح شهردار باقیمانده است، تا ساعت 10 صبح روز نهم خرداد ماه دایم با اعضای شورای شهر و افراد صاحب نفوذ در ارتباط بودم که جلوی این کار را بگیرم.
زرگرپور گفت: حتی به هفت نفر عضو شورای شهر که مخالف استیضاح بودند نیز پیام دادم که اگر بتوانند یک ماده قانونی برای ورود و جلوگیری استاندار از این موضوع پیدا کنند ، حتما جلوی این کار را می گیرم، اما هیچ ماده ای در قانون برای این منظور پیش بینی نشده بود.
استاندار اصفهان در ادامه گفت: البته نباید سئوال، تذکر و استیضاح شهردار برای اعضای شورای شهر به یک تابو تبدیل شود که خوشبختانه این تابو در اصفهان شکسته شد.
وی اظهار کرد:تاکید من به اعضای شورای شهر این است که در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام کنند و اجازه ندهند امور شهر بر روی زمین بماند.

  • مترو از زیر میدان امام (ره) عبور نخواهد کرد

استاندار اصفهان در ادامه از دستور قاطع ریاست جمهوری مبنی بر عدم عبور خط دوم مترو از زیر میدان امام(ره) خبرداد و افزود:دو هفته پیش از سفر هیئت دولت به استان اصفهان بنده برای بررسی طرح ها با آقای دکتر روحانی نشستی داشتم که اتفاقا در آن نشست موضوع خط دوم مترو مطرح شد.
وی ادامه داد: در آن نشست پیشنهاد دادم که مبلغ 600 میلیون دلار برای فاینانس مترو در نظر گرفته شود که دولت نیز با این پیشنهاد موافقت کرد، اما رئیس جمهور بعد از بررسی نقشه ها گفتند کاری کنید که خط دوم مترو از زیر میدان امام (ره) عبور نکند.
زرگرپور بیان کرد: این موضوع به عنوان دستور از سوی رئیس جمهور به مسئولان ذیربط ابلاغ شد و آقای روحانی تاکید کردند حتی اگر یونسکو نیز مجوز عبور مترو را از زیر میدان امام(ره) بدهند، شما این کار را نکنید.

  • رودخانه با آب باریکه زنده می ماند

زرگرپور در بخش ديگري از سخنان خود به حوضه آبريز زاينده رود اشاره كرد و ابراز داشت: براساس تصميم شوراي هماهنگي، بعد از توقف آب كشاورزي، به مدت يك ماه بیش از50 مترمكعب آب در هر ثانيه در رودخانه زاينده جاري خواهد شد تا اين موضوع مورد رصد مهندسي قرار گيرد و در صورت نتيجه بخش بودن، اين جريان تا زمان كشت بعدي ادامه خواهد داشت.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: رفتار رودخانه به هيچ عنوان قابل پيش بيني نيست و مديريت آب در استان هنوز نتوانسته اين رفتار رودخانه را مدلسازي كند.
استاندار اصفهان با اشاره به وعده رييس جمهوري مبني بر خشك نشدن زاينده رود گفت: مفهوم سخن رييس جمهوري آن بود كه اساس و هدف زاينده بايد آن است كه آب همواره در آن جريان داشته باشد.

  • برنامه ریزی در استان زنده شد

زرگرپور به احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نیز اشاره كرد و گفت: در سال 86 و براساس يك تصميم ناپخته و غيركارشناسي و خسارت‌بار، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و همچنين استان منحل و اين مجموعه به عنوان يكي از معاونت‌هاي استانداري‌هاي- معاونت برنامه ريزي و اشتغال- منظور شد.
استاندار اصفهان افزود: يكي از وعده‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري احياي اين سازمان بود كه اين خوشبختانه اين وعده عملياتي و از هفته گذشته نيز سازمان مديريت و برنامه ريزي استان احيا و تشكيل شد.
وي با بيان آنكه دو مديريت آموزش و پژوهش و تحول اداري كه تحت نظر استانداري عمل مي‌كردند، از استانداري جدا شده و به اين سازمان مي‌پيوستند، اظهار داشت: يك سيستم مديريتي نيز از تشكيلات قبلي به استانداري منتقل مي‌شود و آن هم مديريت هماهنگي اقتصادي و روابط بين‌الملل است.

  • تشكيل كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشكيل كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در استان اشاره كرد و گفت: در سفر رياست جمهوري به اصفهان، تصميمي ملي گرفته و بحمدالله در ظرف مدت كمتر از سه ماه به مرحله اجرايي درآمد؛‌ براساس آن تصميم قرار شد كه واحدهاي توليدي را به دو گروه تقسيم كنيم: گروهي كه به دليل شرايط اقتصادي، تحريم و ... با مشكل مواجه شده‌اند و گروهي كه مشكلات‌شان ناشي از حوزه مديريتي خود است.
زرگرپور افزود: بر اساس اصل 138 قانون اساسی، هیأت دولت وظایف خود را به استاندار تفویض کرده و بر این اساس وضعیت واحدهای تولیدی که با رکود و کاهش ظرفیت تولید مواجه هستند را بررسی می‌کند و زیرگروه‌های این کارگروه مالیات، بیمه و مسايل بانکی را تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه تا کنون 2 جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده اظهار داشت: در این راستا مشکل 15 واحد تولیدی دارای مشکلات خاص در دستور کار این کار گروه قرار گرفته که مشکل 12 واحد رفع شده و قسمت اعظم مشکلات این واحدها در داخل استان قابل رفع بوده است.
وی با اشاره به وضعیت کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیشترین خشکسالی در شهرستان اصفهان به دلیل قطع آب در رودخانه زاینده‌رود اتفاق افتاده که با مدیریت منابع آب امسال 40 هزار هکتار کشت گندم و جو به تفکیک 30 هزار هکتار گندم و 10 هزار هکتار جو داشتیم که این محصولات با آفت نیز مواجه نشدند.
زرگرپور اصفهان تصریح کرد: برآورد می‌شود که 200 هزار تن گندم و جو داشته باشیم که حدود 300 میلیارد تومان تولید در این بخش انجام شده است. تمام تلاش خود را به كار خواهيم بست تا اين روند ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها  
  0
برو آقاجون اسعفا بده و برو رد کارت بدرد اینکار نمی خوری صندلی رو بده به اهلش اصفهان رو نابود کردی ، آخه بی عرضه گی تا این حد نوبر والله
نوشتن دیدگاه