جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1917
منتشر شده در دوشنبه, 11 خرداد 1394 00:15
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

فرمانده انتظامی استان اصفهان از برخورد با مامورانی که رفتارشان با مردم تند است خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:منشور کاری ماموران انتظامی تنظیم شده و تمامی ماموران موظف به رعایت این منشور هستند. وی اظهار کرد:در هر ماموریتی...


فرمانده انتظامی استان اصفهان از برخورد با مامورانی که رفتارشان با مردم تند است خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:منشور کاری ماموران انتظامی تنظیم شده و تمامی ماموران موظف به رعایت این منشور هستند.
وی اظهار کرد:در هر ماموریتی که پلیس دارد ، وظیفه اصلی ماموران تکریم مردم حتی مجرمان است، چرا که مجرمان باید در دستگاه قضایی محاکمه شوند و پلیس تنها وظیفه دستگیری و انتقال آنان و سپس اجرای دستورات قضایی را دارد.
وی بیان کرد:تاثیرات برخورد خوب پلیس با مردم به خوبی در ناجا قابل مشاهده است و همین برخوردخوب می تواند ما را در پیشبرد اهدافمان کمک کند.
آقاخانی تاکید کرد: لباس پلیس لباس مهر و محبت است و باید با این لباس در راستای همدلی و همزبانی با مردم تلاش و کوشش نماییم ، نه اینکه ترس و دلهره را در دل مردمی که جرمی مرتکب نشده اند ایجاد نماییم.
وی ادامه داد: سرقت‌ در اردیبهشت ماه جاری نسبت به سال گذشته کاهش سه درصدی را نشان می دهد و کشفیات خوبی نیز در زمینه جرایم خشن، تخلفات خودرو و موتورسیکلت‌سواران و .. را شاهد بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: کشفیات مواد مخدر در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد داشته است.
آقاخانی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های پلیس و مسئولان استانی در بحث مواد مخدر ، این است که از اعتبارات خاص شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جهت پیگیری و جلوگیری از ورود کالای قاچاق هزینه کنند.

وی ادامه داد: در ماه گذشته نیز 143 هزار و 171 تماس با سامانه 110 پلیس گرفته شده که افزایش 12 درصدی را نشان می‌دهد و 90 هزار مورد آن عملیاتی شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: 7 هزار مورد تماس با سامانه 197 صورت گرفته که 22 درصد رشد تماس با این سامانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رخ داده و 19 درصد افزایش در برخورد با افراد شرور نیز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: بخش تصادفات فوتی درون‌شهری در ماه گذشته 35 درصد و در برون‌شهری نیز 14 درصد کاهش یافته و در مجموع 21 درصد تصادفات فوتی در ماه گذشته رخ داده است.
آقاخانی افزود: دستگیری سارقان در ماه گذشته 6 درصد افزایش یافته و قتل‌های صورت گرفته و دستگیری مجرمان نیز دو درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: پلیس استان اصفهان سال گذشته در ماموریت‌های خود در بین استان های کشور توانست رتبه پلیس برتر را در کشف جرایم و رتبه برتر معاونت اجتماعی را کسب کند.

  • جلوی "دور دور" را گرفته ایم

آقاخانی به ساماندهی موتورسیکلت‌ها و ساماندهی در کلانشهرهای اصفهان اشاره و بیان کرد: در این مدت کاهش ورود موتورسیکلت به مناطق ممنوعه داشته و در این طرح موتورهای سرقتی نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه در سه نقطه اصفهان طرح برخورد با موتورسیکلت‌هایی که «دور دور» می‌کنند، صورت گرفت، افزود: در طول حدود یک ماه نزدیک 200 خودروی مدل بالا توقیف شد و نیز 300 مورد دیگر اعمال قانون شدند.

  • اصفهان خط قرمز قاچاقچیان سوخت

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه طرح برخورد با قاچاق سوخت در ماه گذشته در دستور کار پلیس قرار گرفته است، اظهار کرد: در بحث قاچاق سوخت در ماه گذشته 31 دستگاه خودرو که مبادرت به «باک بنزین» اضافه کرده بودند، شناسایی و سوخت قاچاق آنها ضبط شد.

آقاخانی طرح مقابله با کالاهای ورودی، قاچاق و گمرکی را از دیگر برخوردهای پلیس عنوان کرد و گفت: 42 نفر در این زمینه دستگیر شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد و همچنین 33 فقره پرونده در اردیبهشت ماه تشکیل شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستگیری یک نفر سارق که مبادرت به حریق کرده است، افزود: این فرد سارق که غیربومی بوده است، اقدام به سرقت و سپس آتش زدن منازل می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: این سارق مجرد 27 سال سن و دارای فساد اخلاقی به ویژه نسبت به آزار و اذیت بانوان بوده است که با کار پیچیده پلیسی در هنگام ارتکاب به جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

نوشتن دیدگاه