پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1883
منتشر شده در چهارشنبه, 30 ارديبهشت 1394 00:47
تعداد دیدگاه: 0
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان:

معاون امور عمرانی شهرداری اصفهان گفت: تقاطع غیر‌همسطح 25 آبان تکمیل‌کننده رینگ دوم ترافیکی اصفهان است و این تقاطع در راستای ساماندهی این رینگ در اصفهان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری‌قرآن پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: تقاطع غیر‌همسطح...

معاون امور عمرانی شهرداری اصفهان گفت: تقاطع غیر‌همسطح 25 آبان تکمیل‌کننده رینگ دوم ترافیکی اصفهان است و این تقاطع در راستای ساماندهی این رینگ در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری‌قرآن پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: تقاطع غیر‌همسطح 25 آبان یکی از تقاطع‌های رینگ دوم ترافیکی اصفهان است که از اجرای طرح های ترافیکی جامانده بود و اکنون با اجرای آن، رینگ دوم به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و قول می‌دهیم در صورتی که مشکلی پیش نیاید، این پروژه را تا پایان سال جاری تحویل دهیم و در ابتدای سال آتی نیز تقاطع غیر‌همسطح 25 آبان را در منطقه هفت اصفهان به بهره‌برداری برسانیم.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این زمینه افزود:تقاطع غيرهمسطح ۲۵ آبان در دهانه ۶۰ متري از شرق به غرب احداث مي شود همچنين مسير خط بي.آر.تي نيز در آن در نظر گرفته شده است. قاري قرآن خاطرنشان كرد: قرارداد اجراي اين پروژه ۱۲ ماهه است اما تمام تلاش ما بر اين است كه تا پايان سال جاري تكميل شود. وي هزينه اجراي اين طرح را ۱۸ ميليارد تومان عنوان كرد و اظهار داشت: به دليل حجم ترافيك در اين محدوده اجراي پروژه بسيار سخت است و باعث بروز مشكلاتي براي شهروندان مي شود بنابراين اميدواريم بتوانيم تا پايان سال اين پروژه را در اختيار شهروندان قرار دهيم. معاون عمراني شهرداري اصفهان باب يان اينكه تقاطع غيرهمسطح ۲۵ آبان تقريبا شبيه روگذر جابر است، ادامه داد: به دليل عبور خط شمالي مترو امكان احداث زيرگذر در بخش شمال به جنوب امكان پذير نبود از سويي ما در نظر داشتيم كه ترافيك را به سمت رينگ سوم ترافيكي سوق دهيم تا از بروز ترافيك هاي سنگين در مركز شهر جلوگيري شود. قاري قرآن با بيان اينكه ميدان شهدا ظرفيت تحمل ترافيك هاي سنگين را ندارد، اضافه كرد: در آينده در صورت بروز ترافيك در اين محوز روگذري در اتفاع بالاتري احداث خواهد شد.

  • رینگ چهارم شهر از شمال شرق اصفهان آغاز می شود

وي با بيان اينكه احداث تقاطع غيرهمسطح شهيد اردستاني نيز كه در مسير رينگ چهارم ترافيكي قرار دارد، در دستور كار است، اضافه كرد: جاده فروگاه، خاتون آباد، حبيب آباد، دولت آباد، مناطق ۷، ۱۴، ۱۲ در مسير رينگ چهارم ترافيكي قرار دارد. معاون عمراني شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه تاكيد شهرداري در اجراي رينگ چهارم ترافيكي قسمت شمال شرقي آن است، گفت: تردد خودروهاي سنگين در اين محور به خصوص در مسير خيابان عاشق اصفهاني تردد را با مشكل روبرو كرده است از اين رو احداث مسير رينگ چهارم ترافيكي از اين محدوده در دستور كار قرار دارد.

  • شهرداری سهامدار عمده نمایشگاه اصفهان

معاون عمراني شهرداري اصفهان با اشاره به احداث پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان و بیان این که شهرداری توانست سهم خود در نمایشگاه بین المللی اصفهان را افزایش دهد و به سهامدار عمده تبدیل شود، خاطرنشان كرد: احداث اين پروژه جزء وظايف عمراني شهرداري قلمداد نمي شود اما شهرداري برای رفاه بیشتر مردم وارد عمل شد تا این پروژه عمرانی نیزهرچه سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد.

قاري قرآن با بيان اينكه ۱۰ سال است بر روي طرح احداث نمايشگاه در سايت شرق كار شده است، اظهار داشت: در حال حاضر نقشه هاي احداث نمايشگاه بين المللي آماده شده و مي توانيم سالن اصلي و فضاي عمومي را در قالب يك فاز به اجرا برسانيم. وي با اشاره به اينكه ۲۰ الي۲۵ ميليارد تومان بايد براي اين مجموعه هزينه شود، ادامه داد: اميدواريم بتوانيم در سال ۹۵ يكي از فازهاي نمايشگاه بين المللي را تكميل نماييم.

  • نهضت پیاده رو سازی همچنان ادامه دارد

قاري قرآن با بيان اينكه پروژه هاي منطقه اي در سال گذشته در دو قالب پياده روسازي و آسفالت معابر فرعي تعريف ويژه شده است، گفت: ۷۰ ميليارد تومان در سال ۹۳ براي آسفالت معابر هزينه شده به طوري كه در سال ۹۲ براي اين منظور ۲۰ ميليارد تومان اختصاص داده شده بود.
وي افزود: با توجه به نامناسب بودن وضعيت آسفالت معابر ، نهضت آسفالت معابر كل شهر اصفهان ظرف ۳ سال برنامه ريزي شده است.
معاون عمراني شهرداري اصفهان با بيان اينكه در سال گذشته از ۷۰ ميليارد تومان بودجه آسفالت ۱۱۰ درصدعملكرد داشتيم، تصريح كرد: در سال جاري نيز براي آسفالت معابر ۸۵ ميليارد تومان پيش بيني شده است.
قاري قرآن با اشاره به پياده روسازي و اصلاح معابر در سال ۹۳ خاطرنشان كرد: در سال گذشته براي پياده روسازي و اصلاح معابر 12 و نيم ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده شده بود كه بر اين اساس پياده رو ۵۸ خيابان اصلاح گرديد.
وي با بيان اينكه بيشترين حجم پياده روسازي و اصلاح معابر در مناطق ۸ و ۱۳ انجام شده است، اظهار داشت: در سال گذشته در هر منطقه ۴ الي ۵ پروژه پياده روسازي در دستور كار قرار داشت.
معاون عمراني شهرداري اصفهان ادامه داد: از سال ۸۲ تا ۹۳ ، ۱۵۱ خيابان جديد، ۴۱ تقاطع غيرهمسطح، ۳۷ مجموعه ورزشي سرپوشيده، ۵۵ مجموعه فرهنگي، ۴۶ پل عابر پياده احداث شده است.
قاري قرآن با بيان اينكه يكي از سرمايه اصلي شهرداري املاك است، گفت: در اجراي پروژه هاي عمراني براي اينكه با ركود مواجه نشود از اين ظرفيت استفاده مي شود.
وي افزود: سال ۹۳ ، سال مالي سختي براي شهرداري بود كه اگر در مورد آن پيش بيني نمي شد وضعيت پروژه ها دچار مشكل اساسي مي شد.

نوشتن دیدگاه