سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18758
منتشر شده در سه شنبه, 11 خرداد 1400 01:07
تعداد دیدگاه: 0
مجید نادرالاصلی:

فعالی فرهنگی – سیاسی اصفهان میراث فرهنگی کلانشهر اصفهان را میراثی ماندگار و غیر قابل انکار خواند که باید به طور جدی برای حفظ آن برنامه ریزی شود.


مجید نادرالاصلی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه وضعیت میراث فرهنگی اصفهان وضعیت مناسبی نیست و باید در مدیریت شهری به عنوان یک مدیریت کارآمد، این وضعیت را در یک کارگروه ویژه بررسی و رصد کرد و برای بیرون رفت از این حالت، برنامه جامع تدوین کرد.

وی اظهار کرد: اصفهان شهری است که در آن میراث فرهنگی ماندگاری از ادوار مختلف تاریخی وجود دارد که طول عمر آن ها همانطور که فرصت تلقی می شود، می تواند تهدیدی هم برای تاریخ بی بدیل این شهر تلقی شود.

معاون اسبق استاندار اصفهان بیان کرد: در مدیریت شهری نباید میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان را تنها یک میراث به جا مانده از دل تاریخ دید، بلکه ضمن وجود این نگاه، باید به این میراث به عنوان ابنیه ای هویت ساز و هویت بخش نگاه کرد که می تواند درآمد شایانی برای کشور به دنبال داشته باشد.

نادرالاصلی توجه جدی به مسئله گردشگری را حلقه مفقوده ای در مدیریت شهری اصفهان دانست که تنها روی کاغذ نامی از آن وجود دارد که برنامه ای برای استفاده مناسب از این ظرفیت دیده نمی شود.

این فعال فرهنگی – سیاسی خاطرنشان ساخت: هیچ کس نمی تواند تمدن و تاریخ ماندگار اصفهان را انکار کند و این بی برنامگی برای استفاده از ظرفیت های گردشگری این شهر ، مصداق بارز نادیده گرفتن ظرفیت های یک کلانشهری است که هم تراز بسیاری از شهرهای تاریخی دنیا می باشد.

نادرالاصلی افزود: برای دست یابی به این مهم ابتدا باید ابنیه تاریخی در معرض خطر را شناسایی و با یک برنامه مدون با همکاری سازمان های ذیربط رفع خطر کرد.

سپس باید تمام ظرفیت های معرفی این ابنیه به دنیا را به کار ببندیم تا بتوانیم ضعف های گذشته را جبران کنیم و پس از آن دسترسی آسان گردشگران به این ابنیه را از جمله حمل و نقل ویژه گردشگری، ارائه خدمات شهری به گردشگران و ... را در برنامه تدوین و اجرایی سازیم.

وی اضافه کرد: برای تبدیل شدن میراث ملموس و ناملموس فرهنگی و تاریخی اصفهان به یک فرصت هویت ساز، باید نگاه مدیران به یک نگاه هویت بخش تغییر کند .

 

نوشتن دیدگاه