شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1861
منتشر شده در چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 22:46
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر بین 20 تا 22 دکه مطبوعاتی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که این دکه‌ها در محور خاصی متمرکز هستند و توزیع آنها در سطح شهر مناسب نیست. خبرگزاری فارس: 22 دکه مطبوعاتی در شهر اصفهان فعال هستند اصغر آذربایجانی با اشاره به اینکه...


رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر بین 20 تا 22 دکه مطبوعاتی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که این دکه‌ها در محور خاصی متمرکز هستند و توزیع آنها در سطح شهر مناسب نیست.
خبرگزاری فارس: 22 دکه مطبوعاتی در شهر اصفهان فعال هستند

اصغر آذربایجانی با اشاره به اینکه دکه‌های مطبوعاتی یکی از بند‌های لایحه حمایت از مطبوعات است، اظهار کرد: دکه‌های مطبوعاتی باید با یک پراکنش و توزیع مناسب در سطح شهر ایجاد شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد دکه‌های مطبوعاتی در سطح شهر باید در راستای بالا بردن سرانه مطالعه در حوزه رسانه‌ها صورت بگیرد، اضافه کرد: یکی از مفاد و پیشنهاد‌های این لایحه نیز این بوده که تعداد 50 دکه مطبوعاتی با یک جا‌نمایی جدید در سطح شهر ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در طرحی که به شهرداری ارائه شده و شهرداری موظف است لایحه آن را ارائه بدهد، بحث دکه‌های مطبوعاتی یکی از موارد مهم بوده و امیدواریم که افزایش تعداد دکه‌های مطبوعاتی و توزیع مناسب آن در سطح شهر در لایحه شهرداری نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بین 20 تا 22 دکه مطبوعاتی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که این دکه‌ها در محور خاصی متمرکز هستند و توزیع آنها در سطح شهر مناسب نیست، ادامه داد: به دلیل عدم توزیع دکه‌های مطبوعاتی در سطح فضای عمومی شهر، رسانه‌ها و روزنامه‌ها در مقابل دید مردم قرار ندارند.

آذربایجانی با اشاره به اینکه شاید در صورتی که مردم با رسانه‌ها و روزنامه‌ها در دکه‌های مطبوعاتی مواجه شوند، انگیزه خرید مطبوعات را پیدا کنند، تاکید کرد: در فاز نخست باید 50 دکه مطبوعاتی در سطح عموم شهر ایجاد شود و در لایحه نیز تعداد دکه‌های مطبوعاتی مورد نیاز در شهر در فاز دوم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در جلسات برگزار شده در زمینه لایحه حمایت از مطبوعات محلی، عنوان شد که در فاز نخست راه‌اندازی دکه‌های مطبوعاتی در 50 نقطه از شهر اصفهان قابل قبول است.

نوشتن دیدگاه