چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1857
منتشر شده در یکشنبه, 13 ارديبهشت 1394 08:20
تعداد دیدگاه: 0
رئیس دفترمقام معظم رهبری:

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: با توجه به گسترش اسلام در سراسر دنیا نیاز اول کشور توسعه حوزه‌های علمیه و پرورش طلاب جوان است. حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گلپایگان که در کتابخانه آیت‌الله محمدی برگزار شد، اظهار کرد: علما و فضلا برای...


رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: با توجه به گسترش اسلام در سراسر دنیا نیاز اول کشور توسعه حوزه‌های علمیه و پرورش طلاب جوان است.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گلپایگان که در کتابخانه آیت‌الله محمدی برگزار شد، اظهار کرد: علما و فضلا برای نهادینه شدن و تحقق سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید کار کنند و برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند بزرگ‌ترین معروف نظام جمهوری اسلامی و بدترین منکر مخالفت با نظام است، تصریح کرد: برخی افراد فکر می‌کنند نهی از منکر تنها برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است و البته از کنار این‌ها نیز نباید گذشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در دوران ستم‌شاهی طاغوت با علما و مراجع حوزه‌های علمیه قم رفتار مناسبی نمی‌شد، بیان کرد: چند سال گذشته مانور نظامی عظیمی با حضور نیروهای دریایی، هوایی و زمینی کشور در بیابان‌های قم-تهران برگزار شد و زمانی که مقام معظم رهبری بر یک جیپ روباز از نیروهای مسلح سان دیدند، اشک در چشمان من حلقه زد.

وی تاکید کرد: امروز فرماندهی کل نیروهای مسلح یک روحانی ملبس به لباس پیامبر (ص) است در حالی که در زمان شاه با روحانیت رفتار خوبی صورت نمی‌گرفت.

محمدی گلپایگانی افزود: اگر اشکالی در نظام دیدیم نباید بزرگ‌نمایی کنیم، برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده بنابراین برای نگهداری از آن باید همه تلاش کنیم.

وی به یکی از مشکلات و نارسایی‌های کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: نسل‌های دوم و سوم انقلاب امام را ندیدند و کلماتش را نشنیدند و اتصال این حلقه مفقوده با روحانیت و دبیران آموزش و پرورش و اساتید دانشگاه‌ها است که آنان را با نظام و آرمان مقدس جمهوری اسلامی آشنا کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه این وظیفه روحانیت است که در مساجد و منابر به نسل جوان تفهیم کنند که ما کجا بوده‌ایم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم، اظهار کرد: جوانان باید بدانند جشن هنر شیراز و تاج‌گذاری در تخت جمشید چه افتضاح و آبروریزی بود و فساد فراگیر در دربار شاه موجب سقوط آن نظام شد.

وی در ادامه به مقایسه نظم و امنیت در کشور و همسایه‌های ایران پرداخت و افزود: وضعیت امنیت را در کشورهای عراق، سوریه، یمن، لبنان شاهد هستیم در حالی که کشور ما به برکت ولایت فقیه و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری از نعمت آسایش و آرامش برخوردار است.

محمدی گلپایگانی به گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: این گروه با نام اسلام چه می‌کنند و چگونه اسلام را در اروپا و آمریکا معرفی کرده‌اند، عربستان در یمن چه فجایعی به وجود می‌آورد، با عنایت پروردگار به‌زودی آل‌سعود به‌ آل‌سقوط تبدیل می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تمام افرادی که در تاسیس و راه‌اندازی حوزه علمیه امام خمینی (ره) گلپایگان تلاش کردند، تصریح کرد: توسعه حوزه‌های علمیه نیاز امروز دنیا و کشور است و با رشد و توسعه اسلام در اقصی‌نقاط دنیا نیازمند پرورش طلاب علوم دینی هستیم.

بنا بر این گزارش، در آیین عمامه‌گذاری 15 نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گلپایگان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله منتظری رئیس دیوان عدالت اداری و مسئول دادگاه ویژه روحانیت، امام جمعه‌های شهرهای مختلف استان اصفهان، فرماندار و امام جمعه گلپایگان، نماینده مردم شهرهای گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی و طلاب حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه