جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1854
منتشر شده در چهارشنبه, 09 ارديبهشت 1394 09:19
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

همراز: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، خواستار اعتماد بیشتر مسئولان به توانمندی‌های معلولان و افزایش استخدام آنها در سیستم‌های دولتی شد. سعید صادقی عصراظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نیازمند اعتماد هرچه بیشتر متولیان اجرایی کشور به توانایی‌های معلولان و در نتیجه جذب قشر تحصیل‌کرده و فنی...


همراز:مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، خواستار اعتماد بیشتر مسئولان به توانمندی‌های معلولان و افزایش استخدام آنها در سیستم‌های دولتی شد.
 سعید صادقی عصراظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نیازمند اعتماد هرچه بیشتر متولیان اجرایی کشور به توانایی‌های معلولان و در نتیجه جذب قشر تحصیل‌کرده و فنی معلول در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی هستیم، جای تأسف دارد که بگوییم بعضی از مسئولان معلولیت را محدودیت می‌دانند و در بحث استخدام‌ها تبعیض قائل می‌شوند.

وی با مروری بر خدمات ارائه شده این سازمان در سال‌های گذشته بیان کرد: در سال گذشته هیچ فرد تحت پوشش بهزیستی پشت اخذ نوبت دریافت خدمات نماند و علاوه بر ارائه خدمات متعدد توانستیم به خانواده‌های چندقلودار به ازای هر قل 100 هزار تومان عیدی بدهیم ضمن اینکه چند قلوها تا سن 6 سالگی مشمول دریافت مستمری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه در تیرماه سال جاری از رسانه‌های فعال در عرصه اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی طی جشنواره‌ای تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: از لذت‌های دوران مدیریت من استفاده از منابع و ظرفیت سایر دستگاه‌ها از جمله خیریه‌ها و رسانه است.

وی همچنین با تاکید بر اجرای تئاتر معلولان و سالمندان تصریح کرد: اجرای طرح جشنواره تئاتر سالمندان همچنین تماشاخانه‌های محلی با هدف افزایش خودباوری و تغییر نگرش مردم و مسئولان نسبت به مقوله سالمندی و معلولیت نیز در دستور کار این اداره است.

صادقی یادآور شد: در حالی که همگی اذعان داریم معلولیت‌های جسمی نشان‌دهنده عدم توانایی نیست متاسفانه همچنان نگرش‌هایمان نسبت به این موضوع منفی است.

مشاور امور معلولان استاندار اصفهان نیز با اشاره به مشکلات جامعه معلولان گفت: مناسب‌سازی‌های معابر و اماکن عمومی، مشکلات حمل و نقل و جابه‌جایی معلولان با ویلچر در سطح شهر از اهم معضلات معلولان به شمار می‌رود که هنوز به طور کامل رفع نشده است.

سید محمد منصوری ادامه داد: اگر چه مناسب‌سازی‌هایی انجام شده اما به صورت رفع تکلیف بوده است.

وی همچنین به سایر مشکلات ریز و درشت معلولان در اصفهان اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال شاخه‌های اضافی درختان سطح شهر یا لاستیک‌های غیراستاندارد عصای نابینایان به نوبه خود مشکلات عدیده‌ای را برای این عزیزان فراهم می‌آورد.

 

منبع: فارس

 

نوشتن دیدگاه