جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1815
منتشر شده در یکشنبه, 30 فروردين 1394 13:25
تعداد دیدگاه: 0
آیت الله العظمی مظاهری:

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزایش روز‌ افزون تعداد خودروها را از جمله مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان بیان کرد و گفت: مردم و مسئولان در این زمینه اقدام‌های جدی انجام دهند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار با...

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزایش روز‌ افزون تعداد خودروها را از جمله مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان بیان کرد و گفت: مردم و مسئولان در این زمینه اقدام‌های جدی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به پیچیده بودن مشکلات محیط زیست اظهار کرد: پدیده گرد و غبار که منشأیی خارجی داشته از عملکرد زیست محیطی دولت مجزا است.

وی بارش باران رحمت الهی و رفع معضل خشکسالی را عامل مهمی در برطرف شدن پدیده گرد و غبار و ریزگردها عنوان کرده و با اشاره به مشکلات حوضه زاینده‌رود افزود: بخشی از معضلات این حوضه مربوط به خشکسالی و بخش دیگر نیز به مدیریت ناصحیح این حوضه آبخیز در گذشته بوده، که عوامل بروز مشکلات فعلی زاینده‌رود است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان عملکرد مردم را در کیفیت محیط زیست بسیار موثر دانست و بیان کرد: کاهش تشریفات، دوری از تجمل‌گرایی، پرهیز از سفرهای غیر‌ضروری درون و برون‌شهری از عوامل اثر‌گذار در کاهش آلودگی‌های محیط زیست است.

وی افزایش روز‌افزون تعداد خودروها را از جمله مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان بیان و تصریح کرد: مردم و مسئولان در این زمینه اقدام‌های جدی انجام دهند.

  • برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان به عنوان یک برنامه موفق در سطح ملی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مؤثر این اداره‌کل در زمینه کاهش آلودگی هوا و پایش محیط زیست استان در سال گذشته گفت: جلوگیری از مصرف مازوت در دو نیروگاه اطراف شهر اصفهان، استاندارد کردن سوخت بنزین و گازوئیل در مرکز استان و شعاع 50 کیلومتری این کلان‌شهر و افزایش دو برابری نظارت و پایش صنایع در استان از جمله اقدام‌های مهم در کاهش آلودگی هوا است.

حمید ظهرابی افزود: برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان که با حمایت استانداری و مشارکت گسترده دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرا شد، به عنوان یک برنامه موفق در سطح ملی است.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در زمینه تأمین حقابه زیست محیطی زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی اضافه کرد: پیشگیری از بحرانی شدن وضعیت این تالاب به عنوان کانون ایجاد ریزگرد‌ها از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.

نوشتن دیدگاه