جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17994
منتشر شده در جمعه, 27 فروردين 1400 12:42
تعداد دیدگاه: 0
ناپایداری-جوی-در-نیمه-شرقی-کشور-وزش-باد-در-ایلام-و-خوزستان

سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز با ناپایداری‌های جوی به صورت رگبار و رعد و برق و بارش باران و وزش...

سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز با ناپایداری‌های جوی به صورت رگبار و رعد و برق و بارش باران و وزش بادهای شدید و موقت در نیمه شرقی کشور مواجه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی اظهار کرد: امروز بیشتر در شمال شرق و شرق کشور انتظار ناپایداری جوی و رعد و برق و بارش داریم.

وی ادامه داد: برای مناطقی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، استان گلستان، سمنان، شرق استان مازندران و به شکل ضعیف‌تر بارش‌های پراکنده‌ای در خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و یزد و همین طور مناطق شرقی استان اصفهان پیش رو خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا شنبه این ناپایداری‌های جوی در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، ارتفاعات یزد و کرمان خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که در سایر نقاط کشورمان در طی روز آسمان صاف و آفتابی را پیش بینی می‌کنیم.

ضرابی گفت: بعد از ظهر امروز تا فردا پدیده غالب عمدتاً وزش باد در استان‌های ایلام و مناطق غربی استان خوزستان خواهد بود که می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا شود.

وی افزود: در برخی مناطق مانند دامنه‌های جنوبی البرز همچون استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم و مناطق شمالی و شرق استان اصفهان وزش باد می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا شود.

ضرابی گفت: البته سرعت وزش باد به حدی خواهد بود که خلیج فارس در بخش‌های مرکزی و شرقی آن و حتی تنگه هرمز، آب‌های مواج و متلاطم را برای ۲۴ ساعت آینده خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه