پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1779
منتشر شده در یکشنبه, 16 فروردين 1394 01:34
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بازدید از تالاب بین‌المللی گاوخونی گفت: ما باید بتوانیم حقابه مورد نیاز تالاب بین‌المللی گاوخونی را برای این‌که تالاب حیات طبیعی خود را به دست بیاورد، تأمین کنیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از روابط عمومی محیط‌ زیست اصفهان، معصومه ابتکار با اشاره به...


 رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بازدید از تالاب بین‌المللی گاوخونی گفت: ما باید بتوانیم حقابه مورد نیاز تالاب بین‌المللی گاوخونی را برای این‌که تالاب حیات طبیعی خود را به دست بیاورد، تأمین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از روابط عمومی محیط‌ زیست اصفهان، معصومه ابتکار با اشاره به ارزشمند بودن تالاب بین‌المللی گاوخونی برای اصفهان و کشور ادامه داد: در این راستا مطالعاتی را برای این در دست اقدام داریم که ان‌شاءالله این مطالعات راهکارهای حفاظت بهتر از گاوخونی را به ما به ما ارایه خواهد داد.
او با اشاره به دوره کاهش بارندگی در کشور گفت: با توجه به مطالعات در زمینه هوا، آب، آثار آن و گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوا درون منطقه و با تصویر واقع‌بینانه‌ای بتوانیم یک برنامه خوب مدیریتی را برای تالاب بین‌المللی گاوخونی داشته باشیم. او با تأکید بر این‌که باید تالاب‌ها درست مدیریت شود و حقابه آنها تأمین شود، ادامه داد: وجود تالاب‌ها مانع ایجاد کانون‌های جدید گردوغبار خواهد شد و این‌که جزو برنامه‌های دولت است؛ دولت به‌طور ویژه برای مدیریت تالاب‌ها، برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام دارد و برای تالاب بین‌المللی گاوخونی هم این مطالعات در حال تکمیل است.او گفت: نمی‌توانیم روندهای گذشته گسترش سطح زیر کشت و انواع کشت‌های آب‌بر مانند برنج را ادامه دهیم یا در آبیاری فضای سبز شهری به هیچ عنوان در شهرهایی مثل اصفهان دیگر نباید از چمن به‌طور گسترده استفاده شود، به دلیل این‌که چمن آب زیاد مصرف می‌کند و سطح تبخیر آن بالاست و اینها همه باید با مطالعه و بررسی‌های کافی اصلاح شود تا بتوانیم الگوها را تغییر دهیم.

نوشتن دیدگاه