پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1766
منتشر شده در پنج شنبه, 06 فروردين 1394 12:36
تعداد دیدگاه: 0
معاون شهرداراصفهان:

معاون شهردار اصفهان گفت: مسافران نوروزی اصفهان می توانند هر روز از طریق "رادیو صدای شهر" دانشنامه گردشگری اصفهان را ورق بزنند. همراز: دکتر مهدی جمالی نژاد با بيان اين مطلب افزود: استان اصفهان بادارا بودن ۱۰۷ هزار کلیومتر مربع مساحت و جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که بیش از ۲ میلیون نفر...

 

معاون شهردار اصفهان گفت: مسافران نوروزی اصفهان می توانند هر روز از طریق "رادیو صدای شهر" دانشنامه گردشگری اصفهان را ورق بزنند.

همراز:دکتر مهدی جمالی نژاد با بيان اين مطلب افزود: استان اصفهان بادارا بودن ۱۰۷ هزار کلیومتر مربع مساحت و جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که بیش از ۲ میلیون نفر آنها در شهر اصفهان زندگی می کنند، در دوران های متعددی همچون عهد اشکانیان ، ساسانیان ، دیلمیان و دوران صفویه پایتخت کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه اصفهان از زمان های دور نه تنها در قلب ایران جای داشته بلکه به عنوان پایتخت بزرگی در سطح منطقه شهرت داشته است، اظهارداشت: اصفهان همیشه در گذشته و حال به لحاظ قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم ، معبر تمدن بوده و صنایع دستی این شهر کهن همواره تبلور فرهنگ این مرز و بوم بوده است .
معاون شهردار اصفهان تصریح کرد: مسافران نوروزی اصفهان می توانند هر روز از طریق "رادیو صدای شهر" دانشنامه گردشگری اصفهان را ورق بزنند و در این دانشنامه با میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ، آثار تاریخی و آداب و رسوم اصفهان بیشتر آشنا شوند.
وی گردشگري را يكي از بخشهاي مهم اقتصادي می داند كه توانسته است به عنوان يك صنعت پاك مطرح شود و ضمن افزايش درآمدهاهي ارزي دراقتصاد ملي كمك شايسته اي به رونق اشتغال و ايجاد درآمدهاي منطقه اي نيز بنمايد .
جمالی نژاد تاکید کرد: گوشه گوشه دیار نصف جهان سرشار از شگفتي هاي مورد پسند گردشگران داخلي و خارجي است و بايستي با برنامه ريزي دقيق و منسجم آنچه را که بايد نمايش داده شود به ديگران معرفي نمود.
وی با بیان اینکه شهرداري اصفهان در نوروز ۹۴ برنامه هاي متنوع فرهنگي و شادي را براي گردشگران و هم ميهمان برنامه ريزي کرده است، گفت: شهر اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي و برخوردار از جذابيت هاي متنوع گردشگري با حضور بي شمار گردشگران داخلي و خارجي در ايام مختلف سال و بخصوص تعطيلات نوروزي مواجه است و مسؤولان دستگاههای مختلف در تلاش هستند تا با خدمت رسانی هر چه مطلوب تر بهترین لحظات را برای رفاه و آرامش مسافران عزیز رقم بزنند.

 

منبع:ایمنا

نوشتن دیدگاه