چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17399
منتشر شده در دوشنبه, 18 اسفند 1399 09:25
تعداد دیدگاه: 0
گسترش-بازی-های-محلی-و-بومی-عشایر-در-مدارس

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر آموزش کشور گفت: بازی به عنوان یک ابزار یادگیری است و وزارت...

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر آموزش کشور گفت: بازی به عنوان یک ابزار یادگیری است و وزارت ورزش و جوانان برای سلامت جسمی دانش آموزان باید در کنار آموزش و پرورش فعالیت کند.

محممدرضا سیفی، مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌های آموزش و پرورش برای سلامت دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی است تا فدارسیون های ورزشی در کنار استعدادیابی برای بعد سلامت دانش آموزان نیز فعالیت نمایند.

وی افزود :۱۷۳۲ مدرسه سیار و نیمه سیار در کشور میزبان دانش آموزان عشایری هستند و سه و نیم میلیون دانش آموز در مدارس روستایی ابتدایی تحصیل می‌کنند که وزارت ورزش و جوانان می‌تواند با اهدای وسایل ورزشی مناسب در پرورش جسم آنان به وزارت آموزش و پرورش کمک نماید.

وی با اشاره به نشست مشترک با فدارسیون بازی‌های بومی و محلی کشور بیان کرد: بازی‌های بومی و محلی عشایری این ظرفیت را دارد که در داخل مدارس شهر هم گسترش پیدا کند و خانواده‌ها در منازل و یا در پارک‌های شهری این بازی‌ها را همراه فرزندان خود انجام دهند.

وی تاکید کرد: باید دانش آموزان در داخل خانه‌های خود بتوانند همراه اولیا برخی بازی‌هایی که امکان دارد را به صورت خانوادگی انجام دهند تا در کنار نشاط، سرگرمی و یادگیری صورت گیرد

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: بازی به عنوان یک ابزار در امر یادگیری محسوب نمی‌شود بلکه بازی خود یادگیری است و در تقویت هویت و فرهنگ ملی و مذهبی ما تأثیر بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: بیست سال است که در اردوی سراسری دانش آموزان عشایری کشور بازی‌های بومی این مناطق اجرا می‌شود اما در این دو سال این اردو برگزار نشده است، لذا ما این فعالیت را در فضای مجازی طراحی کرده‌ایم لیکن جایگاه بازی‌های بومی محلی در نرم افزار شاد خالی است، ما متوقع هستیم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

سیفی در آخر تصریح کرد: در حال حاضر از ۶۷۰۰ مدرسه عشایری در ۴۷۷۵ مدرسه بازی‌های بومی و منطقه‌ای انجام می‌شود که نیاز است فدارسیون بازی‌های بومی محلی نسبت به تجهیز این مدارس به امکانات و وسایل ورزشی اقدام نمایند. 

نوشتن دیدگاه