شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 173
منتشر شده در یکشنبه, 28 دی 1393 15:03
تعداد دیدگاه: 0

همراز: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 2 هزار و 432 مورد بوده که یک‌هزار و 581 مربوط به پروژه‌های شهرداری در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان است. ندا واشیانی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه روز گذشته...

همراز:سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 2 هزار و 432 مورد بوده که یک‌هزار و 581 مربوط به پروژه‌های شهرداری در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان است.

ندا واشیانی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه روز گذشته هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه روز گذشته سه لایحه به شورای شهر ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه یکی از این لوایح مربوط به پیشنهاد دریافت معادل سه درصد از بهای روز اراضی پینارت قابل تقلیل تا 1.5 درصد با تصویب هیئت مدیره به هنگام انتقال اسناد مالکیت مربوط به خریداران آنها بوده است، اضافه کرد: این لایحه در کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته بود و سپس به صحن علنی شورا ارسال شد اما بسیاری از اعضای شورای شهر سؤالات بسیاری را در ارتباط با این لایحه داشتند که مقرر شد این لایحه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش موالید طرحی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای شهر مطرح شد که شهرداری برنامه‌های تشویقی را در راستای افزایش موالید داشته باشد، تصریح کرد: این لایحه در روز گذشته با 9 رأی موافق به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه براساس این لایحه مقرر شد که شهرداری در راستای بسته حمایتی از تولید مسکن ارزان قیمت، لایحه پیشنهادی خود را به شورا ارائه بدهد، ادامه داد: همچنین مقرر شد که یک سری لوایح پیشنهادی را به منظور اعطای تسهیلات مالی در صدور پروانه ساختمان با هدف تشویق به فرزند‌آوری به شورای شهر ارائه بدهند.

واشیانی‌پور با بیان اینکه همچنین جدولی برای اینکه مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی یک سری تسهیلات را به خانواده‌های بیش از دو فرزند ارائه بدهند نیز در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: براساس این جدول به خانواده‌‌های دارای دو فرزند تخفیف 20 درصدی، خانواده‌‌های بیش از سه فرزند تخفیف 40 درصدی و به خانواده‌های بیش از چهار فرزند نیز تخفیف 50 درصدی اختصاص داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شد که تخفیف‌های اعطایی به این خانواده‌‌ها توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری در قالب ردیف جدا‌گانه‌ای در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان پیش‌بینی شود، افزود: این لایحه با 9 رأی موافق به تصویب رسید و مقرر شد که این مصوبه از زمان ابلاغ اجرایی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه همچنین لایحه بودجه سال آتی شهرداری اصفهان در روز گذشته با حضور شهردار به شورا ارائه شد، گفت: شاخصه‌های تنظیم بودجه در تهیه و تدوین لایحه بودجه شهرداری اصفهان مدنظر قرار گرفته بود.

وی به تعدادی از شاخصه‌های مورد نظر در راستای تهیه و تدوین لایحه بودجه شهرداری اشاره و اظهار کرد: اولویت‌های مورد نظر شورا، بازنگری طرح تفصیلی، اطلس و نقشه مکان‌مند نیاز‌‌های شهر، آمار‌نامه سال گذشته شهرداری، وضعیت پیشرفت پروژه‌های عمرانی سال جاری، وضعیت تحقق درآمد‌های سال جاری و موارد دیگر از جمله این شاخصه‌ها است.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه در روز گذشته لایحه بودجه سال آتی شهرداری اصفهان به مبلغ 2هزار و 500 میلیارد تومان به شورای شهر ارائه شد، ادامه داد: منابع، هزینه‌ها و درآمد‌های نقدی بودجه سال آتی شهرداری به میزان یک‌هزار میلیارد و 600 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین منابع و مصارف غیر‌نقدی در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان به میزان 900 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مقرر شده است که لایحه بودجه در جلسات کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق شورای شهر مورد بررسی قرار بگیرد و سپس در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تصویب برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه سال آتی شهرداری اصفهان به صورت انقباضی تهیه و تدوین شده است، اضافه کرد: بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 6.6 دهم درصد نسبت به بودجه سال جاری رشد دارد و 80 درصد این بودجه عمرانی و 20 درصد آن بودجه جاری است.

وی تاکید کرد: پروژه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان 2هزار و 432 مورد بوده که یک‌هزار و 581 مربوط به پروژه‌های شهرداری در بودجه سال آتی شهرداری اصفهان است.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه 851 مورد نیز به عنوان اقدامات شهرداری در بودجه سال آتی پیش‌بینی شده است، افزود: شورای شهر براساس قانون، ضوابط و آیین‌نامه داخلی خود باید طی مدت یک ماه بررسی‌های کارشناسی را روی لایحه بودجه سال آتی شهرداری انجام بدهد و ما تلاش می‌کنیم که در زمان کمتری این بودجه را به تصویب برسانیم.

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه