جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17261
منتشر شده در پنج شنبه, 07 اسفند 1399 23:37
تعداد دیدگاه: 0

در حالی که این روزها انتقاد ها از شیوه مدیریت مدیران شهری در اصفهان به اوج خود رسیده، اخباری از درگیری یکی از معاونین شهردار اصفهان با تنها عضو اصولگرای شورای شهر به بیرون درز کرده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، هفته گذشته در حالی که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه بررسی لایحه بودجه شهر اصفهان بودند، مسائلی در خصوص سازمان عمران شهرداری و عملکرد آن مطرح شد که باعث این درگیری لفظی شد.

سازمانی که تا پیش از جابجایی مدیریت فعلی شهر اصفهان همواره تراز مثبت بالای 5 میلیارد تومان داشته است، حالا بعد از 4 بار تغییر در بالاترین سطح خود در سه سال گذشته، به عملکردی غیر قابل دفاع دست یافته و این مسئله در حالی اتفاق می افتد که بسیاری از پروژه های شهری در اصفهان با ترک تشریفات به این سازمان سپرده شده است.

البته در کنار آن باید تعدیل چند صد نفری نیروی این سازمان در دوره مدیریت جدید را نیز مورد بررسی قرار داد و همچنین پروژه هایی مانند بی آر تی خیابان هشت بهشت، پیاده رو سازی عباس آباد و ... را نیز واکاوی کرد که با چه هزینه ای و از کدام منبع آن را تا چه حدی پیش برده اند.

این در حالی است که شهرداری اصفهان قرار بود با فروش مبلغ 220 میلیارد تومانی اوراق مشارکت، حمل و نقل عمومی را توسعه ببخشد، حالا چه اتفاقی افتاده که راه اندازی مسیر بی آر تی خیابان هشت بهشت که بخشی از همان توسعه بوده، نیازمند 6 میلیارد تومان بودجه است و در این حال هنوز سازمان عمران که متولی راه اندازی این مسیر می باشد، از نگاه مدیران شهری اصفهان یکی از موفق ترین سازمان های شهرداری اصفهان می باشد؟!

با این توضیحات که بخش کوچکی از موارد قابل طرح بوده سئوال اصلی این جا است که آقای مظفر، معاون عمران شهرداری اصفهان با چه توجیهی و انصافا با چه پشتوانه مردمی نسبت به عملکرد سه ساله مدیریت شهری در مقایسه با مدیریت های قبلی اقدام به تندگویی و تند خویی به تنها عضو غیر همسو شورای شهر نموده؟

البته مواردی که در بالا ذکر شد، تنها یکی از چندین مورد پیش رو بوده و می طلبد که به موضوع لغو قرارداد خرید اتوبوس از شرکت اراکی و عقد قرارداد با یک شرکت خاص در یکی از شهرستان های همین استان با نسبت فامیلی خاص با یکی از اعضای شورای شهر با مبلغی بالغ بر 9.5 برابر مبلغ زمانی که قرارداد ها را به دستور آقای خاص کنسل کردند، و یا مقایسه میزان بودجه ای که برای سه پروژه میدان امام علی (ع)، مرکز همایش ها و حلقه حفاظتی شهر اصفهان اختصاص یافت با میزان بودجه ای که در دوره های قبلی به این پروژه ها تخصیص یافته با میزان پیشرفت آن و یا حتی نوع و کیفیت سنگ هایی که برای کف سازی میدان امام حسین(ع) و حوالی آن به کار رفته ، تراکم های فروخته شده و ... در گزارشی مبسوط بپردازیم که شاید ریشه رفتارهای به ظاهر تند، ولی در اصل فرار به جلو را در آن مشاهده کنیم.

 

گزارش از رضا صالحی پژوه

 

 

دیدگاه‌ها  
  0
خجالت بکش از این خزعولات سیاسی بیهوده ای که نوشتی مردم دارن یکی یکی میمیرن و فکر نمی کنی دنیای دیگه ای هم هست؟
نوشتن دیدگاه