جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1725
منتشر شده در شنبه, 23 اسفند 1393 11:40
تعداد دیدگاه: 0
به دنبال شکایت سازمان حفاظت محیط زیست استان؛

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان از تعقیب قضایی مدیرعامل ذوب اصفهان وتشکیل پرونده قضایی به دلیل تهدید بهداشت عمومی خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، حمید ظهرابی دقایقی پیش در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه وخبرنگاران با تایید این خبرگفت: در سال 93 از 467کارخانه و واحد صنعتی به...

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان از تعقیب قضایی مدیرعامل ذوب اصفهان وتشکیل پرونده قضایی به دلیل تهدید بهداشت عمومی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حمید ظهرابی دقایقی پیش در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه وخبرنگاران  با تایید این خبرگفت: در سال 93 از 467کارخانه و واحد صنعتی به علت عدم رعایت مسایل زیست محیطی شکایت قضایی به عمل آمد که شاخص ترین آن کارخانه ذوب آهن اصفهان بود.

وی اظهار کرد:از سال 82 تاکنون شرکت ذوب آهن با سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه داشته است، اما تاکنون اراده ای برای اجرای این تعهدات از سوی مسئولان ذوب آهن نشان داده نشده است و با توجه به وعده هایی که مدیران این مجموعه به تازگی برای رفع آلایندگی ها داده اند،امیدواریم سال آینده این موضوع محقق شود.

ظهرابی با اشاره به اینکه اکنون پرونده در دادسرای زرین شهردرحال رسیدگی است، بیان کرد:مدیران این مجموعه با شرکت های معتبر آلمانی برای نصب فیلتر بر روی کوره هایشان قرارداد بسته اند و قول داده اند یکی از فیلترها تا پایان اردیبهشت ماه آینده و دو فیلتر دیگر تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان همچنان بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه نیز پس از بازرسی های دقیق و مکرری که صورت گرفت در دو مورد نتوانست استانداردهای لازم را ارایه کند و به همین دلیل به طور موقت از لیست صنایع سبز خارج شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع این دو ایراد جزئی اقدام نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطر نشان ساخت:دیگر حفاظت از محیط زیست در برابر صنعت مظلوم نیست و با هیچ فردی بر سر سلامت مردم تعارف نداریم.
وی افزود: پیش از این نیز بیان شده بود که 70 درصد از آلاینده های استان بر عهده خودروها بوده و 10 درصد آن مربوط به صنایع می باشد، در حالی که در اندازه گیری این میزان دقت لازم صورت نگرفته و این اندازه گیری براساس میزان سوختی که مصرف شده، بیان گردیده و می توان گفت این اعداد تقریبی بوده و دقت کافی را ندارد.

  • هوای اصفهان به سمت بهتر شدن است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین از بهتر شدن وضعیت هوای اصفهان درسال 93 نسبت به سال 92 خبرداد و گفت:علت عمده این موضوع برنامه ریزی های موثری بود که برای کاهش آلودگی ها صورت گرفت و بخشی از آن نیز به افزایش دما در زمستان و پخش شدن آلاینده ها باز می گردد.
وی خاطرنشان کرد:در سال 92 دو روز هوای پاک داشتیم که در سال 93 تاکنون هوای پاک نداشتیم اما تعداد روزهای سالم سال 93 به 315 روز رسید که این تعداد در سال گذشته 263 روز بود.
ظهرابی همچنین تعداد روزهای ناسالم در سال 92 را 68 روز بیان کرد ، این در حالی است که تعداد روزهای ناسالم از نظر هوایی در سال 93 به 36 روز کاهش یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته 7 روز به عنوان روز خطرناک معرفی شد در حالی که در سال 93 اصلا روز خطرناک نداشتیم که پافشاری سازمان محیط زیست برای ممنوعیت استفاده نیروگاه ها از مازوت، معاینه فنی خودرو ها و اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این زمینه می تواند از دلایل عمده کاهش آلودگی هوا تلقی گردد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه از تعطیلی موقت بیش از هزار واحد آلاینده در استان در روزهای خاص آلودگی خبرداد و گفت:زمستان جاری فشارهای زیادی از سوی برخی از صنایع و کارخانه های سیمان برای استفاده از مازوت به این سازمان وارد شد، اما به هیچ عنوان با سلامت مردم بازی نکردیم و همین امر باعث شد تا روزهای پاک تری را به نسبت سال گذشته پشت سر بگذاریم.

  • بنزین و گازوئیل اصفهان استاندارد است

ظهرابی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کیفیت بنزین و گازوئیل در اصفهان اظهار کرد: تاکنون آزمایش های زیادی از پمپ بنزین ها و مراکز ارایه سوخت در استان به عمل آمده که خوشبختانه در زمینه غیراستاندارد بودن سوخت در اصفهان گزارشی واصل نشد.
وی با اشاره به این که روزانه حدود 2 و نیم میلیون لیتر بنزین در اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد،تصریح کرد: برخی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه غیراستاندارد بودن بنزین و گازوئیل در اصفهان اظهار نظرهایی داشتند که مسئولیتی در این زمینه نداشته و به عنوان مسئول مربوطه این اظهارات را تکذیب می کنم و عنوان می کنم که بنزین و گازوئیل در اصفهان استاندارد های یورو 4 را دارد.

نوشتن دیدگاه