پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1716
منتشر شده در چهارشنبه, 20 اسفند 1393 00:22
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای شهر اصفهان:
امکان تخصیص بودجه به رسانه های شهرداری وجود دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه شهر باید برای معیشت بهترمردم هزینه شود، از ساخت پروژه های بزرگ میدان امام علی(ع) و سالن بین المللی همایش ها توسط شهرداری اصفهان انتقاد کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رضا امینی صبح امروز در نشست مطبوعاتی پایان سال خود گفت:تمام تلاشمان...


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه شهر باید برای معیشت بهترمردم هزینه شود، از ساخت پروژه های بزرگ میدان امام علی(ع) و سالن بین المللی همایش ها توسط شهرداری اصفهان انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا امینی صبح امروز در نشست مطبوعاتی پایان سال خود گفت:تمام تلاشمان در شورای شهر این است که محدودیت هایی را که بر اثر تحریم ها در شهر ایجاد شده است را به حداقل ممکن برسانیم و در این زمینه برخی بودجه های شهر را نیز کاهش دادیم وبیشتر با رویکرد محرومیت زدایی از محله های فقیر نشین شهر سعی در تصمیم سازی داریم.
وی اظهارکرد:احیای میدان امام علی(ع) و سالن بین المللی همایش ها از طرح های بسیار خوب و بزرگی بود که متاسفانه بار آن بر دوش شهرداری افتاد که اتفاقا بودجه شهرداری نیز از جیب مردم تامین می شود.
امینی تصریح کرد: برای سال های آینده سعی کرده ایم در شورای شهر جلوی اجرای چنین پروژه هایی را بگیریم، اما قرار شد چون این دوپروژه پیشرفت قابل توجهی داشت تکمیل شود و دیگر شورای شهر چنین پروژه هایی را تصویب نکند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مناطق محروم در عرض یک یا دو سال محروم نشده‌اند،افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که هر چه فعالیت‌های محله محور در محلات مورد توجه قرار گیرد می‌توان با سرعت بیشتری در امر محرومیت زدایی موفق شد.

  • نمی توان زمانی برای راه اندازی مترو تعیین کرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد:پس از احیای رودخانه زاینده رود اولویت دوم شهر مترو می باشد که امیدواریم بتوانیم در سال 94 بخش هایی از آن را تحویل مردم خوب اصفهان بدهیم، چرا که مردم از بس قول های گوناگون راجع به زمان راه اندازی آن شنیده اند، خسته شده اند، اما این را هم تاکید می کنم که نمی توان زمان دقیقی را برای راه اندازی مترو اصفهان بیان کرد.
امینی ادامه داد: خط اول متروی اصفهان تاکنون هزار و57 میلیارد تومان هزینه در برداشته و برای تکمیل آن حدود هزار و 200 میلیارد تومان دیگر هزینه لازم دارد که امیدواریم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

  • گردشگری در حد یک سازمان دیده شده است

امینی با بیان اینکه شهرداری اقدامات زیادی در زمینه گردشگری انجام داده است وبه همین دلیل از ابتدا قرار بود تنها یک سازمان گردشگری در شهرداری راه اندازی شود، نه معاونت گردشگری، ادامه داد: راه‌اندازی سازمان گردشگری در شهرداری مطرح شده است و عنوان شده که این سازمان با در نظر گرفتن وظایف ذاتی سازمان گردشگری به فعالیت خود ادامه دهد تا با راه‌اندازی این سازمان کمک به توسعه گردشگری صورت بگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه در سال جاری پنج میلیارد تومان در تصویب بودجه برای راه‌اندازی سازمان گردشگری پیش‌بینی شد، اما به دلیل عدم ابلاغ مصوبه این طرح این بودجه اختصاص پیدا نکرد، تصریح کرد: در تصویب بودجه سال آتی شهرداری اصفهان پنج میلیارد تومان برای راه‌اندازی این سازمان و اجرای طرح‌های گردشگری پیش‌بینی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی و ریز‌گرد‌های موجود در اصفهان ناشی از سبک و سیاق زندگی ما است، یادآور شد: مشکلات زیست‌محیطی از مشکلات بزرگ در کشور است، اما برای رسیدگی به این مشکلات باید نسبت به اصلاح سبک و سیاق زندگی خود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در شهرداری از مباحث مهم تلقی می‌شود، اظهار کرد: اما برای ایجاد فضای سبز در شهرداری باید منابع آب وجود داشته باشد و باید براساس یک سیاست منطقی نسبت به ایجاد منابع آب برای آبیاری فضای سبز اقدام شود.

امینی با تأکید بر اینکه بنده برای تعدادی از کارکنان، مدیران و مسئولان در سطح جامعه ارزش ویژه‌ای قائل هستم که باید به این افراد به صورت ویژه نگاه شود، ادامه داد: قضات دادگستری، نظامیان، اصحاب فرهنگی و اصحاب رسانه از افرادی هستند که برای آنها ارزش ویژه‌ای قائل هستم.

وی با اشاره به اینکه عزت و استقلال رسانه‌ها باید حفظ شود، تصریح کرد: باید تلاش شود که خبرنگاران و اصحاب رسانه هیچ وابستگی حزبی و گروهی به هیچ مدیر یا مسئولی نداشته باشند و استقلال آنها حفظ شود.

  • شهردار اصفهان قبلا هم استیضاح شده بود

وی با اشاره به اینکه بحث تذکر، سئوال و استیضاح از حقوق قانونی اعضای شورای شهر است، گفت: بودجه سال آتی شهرداری اصفهان به میزان 2هزار و 600 میلیارد تومان تصویب شده است که این بودجه باید در یک گردش مالی یک ساله نظارت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه براساس قانون در صورتی که یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا اقدامات شهرداری ایرادی داشته باشند، می‌توانند تذکر خود به شهردار را به رئیس شورا بدهند، اظهار کرد: در صورتی که شهردار به این تذکرات پاسخ بدهد و عضو یا اعضای تذکر‌دهنده قانع نشوند، تذکر به سؤال تبدیل می‌شود و اگر شهردار به سؤالات پاسخ بدهد و این افراد قانع نشوند، باز هم به تذکر تبدیل شده و بحث استیضاح مطرح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تذکرات ارائه شده از سوی اعضای تذکر‌دهنده سه مورد بوده است، ادامه داد: بحث عنوان مدیرکلی برای مسئول دفتر شهردار، پدیده دلالیسم و تذکر سوم نیز مربوط به پروژه قطار شهری بوده است.
امینی همچنین خاطرنشان ساخت : استیضاح شهردار یک مسئله عادی تلقی شده و چنانچه شهردار بتواند استیضاح کنندگان را متقاعد کندف دیگر نباید نگرانی وجود داشته باشد، چرا که پیش از این نیز استیضاح شهردار صورت گرفته است، ولی بازتاب رسانه ای نداشته.

  • امکان تخصیص بودجه به رسانه های شهرداری وجود دارد

وی با بیان اینکه صفر شدن بودجه رسانه های شهرداری اصفهان مطلق نیست و چنانچه تشخیص دهیم این رسانه ها راه رشد کردن را طی می کنند،می توانیم در اصلاح بودجه مبلغی را به آن تخصیص دهیم،گفت: زمانی که رسانه های شهرداری راه اندازی شد قرار بر این بود که طی دو تا سه سال درآمد زا شوند و وابستگی خود به بودجه شهرداری را قطع کنند، اما ظاهرا این اتفاق تا وقتی بالش نرم بودجه زیر سرآن ها هست ، نمی افتد و باید با یک شوک این رسانه ها را به سمت بهتر شدن سوق دهیم.
رئیس شورای شهر اصفهان افزود:حذف بودجه رسانه‌های شهرداری به منظور فشار به خبرنگاران این رسانه‌‌ها نبوده و این موضوع تنها در راستای استقلال و خود‌کفایی این رسانه‌ها صورت گرفته است.

امینی با اشاره به اینکه ما با حذف بودجه رسانه‌های شهرداری، رویکرد ضربه زدن به خبرنگاران این رسانه‌ها را نداریم، تاکید کرد: روز‌نامه باید با رویکرد رسیدگی به کاهش فشار‌های اجتماعی مردم فعالیت کند اما با حمایت‌های شهرداری این روز‌نامه نمی توانست به این رسالت خود عمل کند و ما سعی کردیم با قطع وابستگی ، رشد و پویایی آن را مطالبه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در بودجه سال جاری طرحی در شورای شهر مطرح و تصویب شد که شورای عالی سیاست‌گذاری رسانه‌های شهرداری تشکیل شود، افزود: براساس این طرح مقرر شد که این شورا با عضویت سه نفر از اعضای شورای شهر، سه نفر منتخب شهردار و یک نفر به تأیید شورای شهر و معرفی شهردار تشکیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این مصوبه به فرمانداری ارسال شد اما فرمانداری به آن ایراد گرفت، گفت: شورای شهر به صورت مجدد نسبت به تصویب این طرح اقدام کرد و آن را به فرمانداری ارسال کرد اما فرمانداری باز هم به آن ایراد گرفت.
وی با بیان اینکه شورای شهر به صورت مجدد این طرح را مصوب کرد و به هیئت حل اختلاف ارسال کرد اما هیئت حل اختلاف نیز ایراد گرفت که این موضوع دخالت در اجرا می‌شود، اظهار کرد: حذف بودجه رسانه‌های شهرداری به معنای تعطیلی این رسانه‌ها نیست و هدف شورا تنها استقلال و خود‌کفایی این رسانه‌ها است.

امینی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای شهر تصمیم جمعی است و اگر اشتباهی کنیم آن را می‌پذیریم، ادامه داد: ما هیچ ابایی از پذیرش اشتباهات خود نداریم.

وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع یکی از مهم‌ترین مباحثی است که از سوی شورا مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما همواره در برنامه‌های خود به تکریم ارباب رجوع از سوی مدیران تأکید می‌کنیم.

نوشتن دیدگاه