پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1687
منتشر شده در چهارشنبه, 13 اسفند 1393 23:05
تعداد دیدگاه: 0
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان:

همراز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: از شنبه طرح جامع برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف آغاز می شود. سرهنگ حسین غلامی ظهر امروز در نشست خبری ‌در جمع خبرنگاران به آمار 11 ماهه پلیس راهور استان اشاره کرد و افزود: تصادفات منجر به فوت 11 ماه گذشته طبق نظر مرکز پزشکی قانونی در حوزه...

 

همراز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: از شنبه طرح جامع برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف آغاز می شود.

سرهنگ حسین غلامی ظهر امروز در نشست خبری ‌در جمع خبرنگاران به آمار 11 ماهه پلیس راهور استان اشاره کرد و افزود: تصادفات منجر به فوت 11 ماه گذشته طبق نظر مرکز پزشکی قانونی در حوزه درون شهری، در سطح استان دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 365 نفر در مدت 11 ماه در حوزه درون شهری جان خود را از دست داده‌اند، افزود: 50 درصد این تصادفات در شهر اصفهان و مابقی در سایر شهرستان‌های کاشان، نجف‌آباد و خمینی‌شهر بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: 52 درصد از مجموع تصادفات فوتی مربوط به موتورسواران و 34 درصد مربوط به عابران پیاده بوده و در تصادفات منجر به جرح نیز 62 درصد موتورسواران و 19 درصد عابران پیاده مقصر بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری بیشترین تصادفات مربوط به خیابان‌های امام‌خمینی (ره)، جی و آتشگاه بوده است، گفت: در این زمینه جلساتی با شهرداری تشکیل شده و تعداد سرعت‌گیرها، دوربین‌های ثبت و چراغ قرمز افزایش یافته و نیز بر روی پل دو طبقه امام خمینی (ره) دوربین ثبت تخلف کامیون‌ها نصب شده است.

غلامی با اشاره به اینکه هر تصادف از یک ضایعه تخلف رانندگی نشأت می‌گیرد، بیان کرد: در طی 11 ماه گذشته 21 هزار موتورسیکلت و بیش از 10 هزار خودرو را به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توقیف کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توقف اجرای طرح زوج و فرد از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه سال آینده اشاره و تاکید کرد: برای رعایت حال مسافران نوروزی در ایام نوروز، طرح زوج و فرد اعمال نمی‌شود اما هر زمانی لازم شد طرح محدودیت ترافیکی ایجاد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در ادامه، آلایندگی هوا را یکی از نگرانی‌های مردم دانست و افزود: امسال دوربین‌های طرح زوج و فرد نصب شدند اما از سال آینده جریمه توسط دوربین‌ها صادر و به آدرس رانندگان با پیامک ارسال می‌شود.

وی به برخورد با 30 هزار خودروی فاقد برگه معاینه فنی خودرو اشاره و تصریح کرد: 5 هزار دستگاه خودرو آلاینده نیز فک پلاک شده است.

غلامی با بیان اینکه دلیل 70 درصد تصادفات عامل انسانی است، ادامه داد: در 11 ماه گذشته حدود 100 مورد از سازمان‌هایی که به نوعی سبب وقوع تصادفات بودند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به برخورد پلیس با یک سری از ناهنجاری‌های رانندگی اشاره و تصریح کرد: با رانندگان خودروهایی که ناهنجاری‌های اجتماعی و آلودگی صوتی داشته‌اند برخورد شده و 3 هزار خودروی شیشه دودی و 4 هزار و 300 دستگاه خودرویی که اقدام به سگ‌گردانی کرده‌ بودند نیز جریمه شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: همچنین در 11 ماه گذشته 381 مورد گواهینامه رانندگانی که تا 30 نمره منفی دریافت کرده‌ بودند، توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی داشته باشند، توقیف می‌شوند، اضافه کرد: در این زمینه در 11 ماه گذشته، 3 هزار و 200 خودرو در حوزه درون‌شهری و یک‌هزار و 700 خودرو در حوزه برون‌شهری و در مجموع نزدیک 5 هزار دستگاه به دلیل خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف شدند.

غلامی همچنین به کنترل پلیس و برخورد با سرویس‌های مدارس اشاره کرد و افزود: بیش از 3 هزار و 500 دستگاه متخلف سرویس مدارس توقیف و با آنها برخورد شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تعویض 198 هزار و 120 موتورسیکلت و 48 هزار و 600 خودروی‌ جدید اشاره کرد و گفت: 77 هزار و 835 دستگاه خودروی فرسوده در استان داریم که 48 هزار و 400 دستگاه آن از رده خارج شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از برخورد با 138 آموزشگاه متخلف رانندگی خبر داد و اضافه کرد: در مدت 11 ماه گذشته، به 80 هزار و 830 مورد بررسی جرائم و تخلفات رانندگی و شکایات مردمی رسیدگی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خودترحم به موتورسواران متخلف را خیانت به آنها و جامعه دانست و به برخورد جدی با موتورسواران متخلف در اصفهان اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات اصفهان مربوط به موتورسواران بوده و در همین راستا از روز شنبه هفته آینده طرحی برای برخورد با موتورسواران در اصفهان اجرا می‌شود که با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و موتورسوارانی که کلاه ایمنی ندارند، برخورد جدی خواهد شد.

غلامی بیان کرد: در کنار طرح‌های جریمه‌ای طرح ارشادی و اهدای کلاه‌ ایمنی به موتورسواران فاقد کلاه اهدا می‌شود.

وی در ادامه به جایگزینی طرح استفاده از موتورسیکلت‌های برقی اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان نیز رایزنی‌هایی برای تولید موتورسیکلت‌های برقی با قیمتی بین 2 تا 2.5 میلیون با دانشگاه خمینی‌شهر انجام شده است.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه