چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1677
منتشر شده در دوشنبه, 11 اسفند 1393 23:41
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان:

همراز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بیش از 300 بقعه متبرکه همزمان با عید نوروز 94 خبر داد. حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های اداره‌کل اوقاف استان اصفهان در روزهای آتی، اظهار...

 

همراز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بیش از 300 بقعه متبرکه همزمان با عید نوروز 94 خبر داد.

 حجت‌الاسلام رضا صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های اداره‌کل اوقاف استان اصفهان در روزهای آتی، اظهار کرد: پیش از برگزاری طرح‌های متعدد فرهنگی مدنظر در نوروز 94 در بقاع متبرکه، بزرگ‌ترین رویداد قرآنی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سومین آزمون سراسری طرح تربیتی حافظان قرآن کریم، بزرگ‌ترین رویداد حفظ قرآن کریم در آستانه مقدس امامزادگان استان در 15 اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: نقش تربیتی قرآن کریم در ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، توجه به این نقش محوری و اساسی قرآن، رهبر معظم انقلاب را بر آن داشت که اعلام جهاد قرآنی کنند.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، طرح تربیت حافظان قرآن کریم را آغاز کرد.

صادقی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با برنامه‌ریزی به منظور تربیت حداقل یک میلیون نفر حافظ قرآن کریم در مدت چهار سال، سهمیه اصفهان را 80 هزار تعیین کرد.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان موفق به تربیت 16 هزار حافظ در سال 91، 18 هزار نفر در سال 92 و حدود 22 هزار نفر در سال 93 شده که با تلاش مسئولان امر درصدد است این رقم را تا پایان سال 94 در مجموع به 80 هزار حافظ قرآن کریم برساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اذعان کرد: کلاس‌های قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم با حضور بیش از 520 نفر از اساتید و مبلغان قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان شریف برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری آزمون کتبی حافظان قرآن و قرآن‌پژوهان در روز جمعه 15 اسفندماه در سراسر استان خبر داد و اضافه کرد: آزمون شفاهی ثبت‌نام‌کنندگان از ابتدا تا 20 اسفندماه در رشته‌هایی چون حفظ پنج جزء، 10 جزء، حفظ کل قرآن و حفظ 15 جزء در حال برگزاری است.

صادقی با اشاره به اینکه 117 هزار نفر در سال 93 در مسابقات شهرستانی قرآن کریم اداره اوقاف ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 400 نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات و ارزیابی داوران، 75 نفر از استان اصفهان به مرحله مسابقات قرآن کریم کشوری سازمان اوقاف در 15 رشته، تواشیح، حفظ، مفاهیم تخصصی و ... اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار می‌رود که در آزمون کتبی روز جمعه بیش از 200 هزار قرآن دوست و قرآن‌پژوه شرکت کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همچون سنوات گذشته طرح آرامش بهاری هم‌زمان با تحویل سال جدید در بیش از 313 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، همچنین همزمان با ایام شهادت بی‌بی دو عالم، حضرت زهرا (س) طرح سوگواره یاس نبوی نیز در بیش از 300 بقعه متبرکه و امامزادگان شریف استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان شریف به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اخلاقی، مشاوره‌های دینی، جذب نوجوان و کودکان به مسائل دینی با برگزاری غرفه‌های «قرآن بخوان جایزه بگیر»، «داستان بگو جایزه بگیر»، «نقاشی بکش جایزه بگیر» است.

صادقی از اعزام بیش از یک‌هزار نفر مبلغ بومی و غیر بومی استان در طول سال 93 به 300 بقعه متبرکه خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 300 مبلغ و روحانی دینی، با اداره اوقاف و امور خیریه استان در ارتباط مستمر هستند.

وی از رشد صددرصدی وقوف جدید در سال 93 نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در سال 93 بیش از 188 وقف جدید صورت گرفته که عمده نیات واقفان در امر زنان و کودکان بی‌سرپرست، امورات خانه سالمندان، خیرات و مبرات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 85 درصد از امامزادگان به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند که در راستای تقویت مدیریتی این مکان‌های شریف بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش یکی از اولویت‌های اداره اوقاف و امور خیریه در سال 94 است، چرا که معتقدیم چنانچه مردم ثمرات و برکات عینی وقف‌ها را به صورت ملموس ببینند، در امر وقف‌های جدید تاثیرگذار است.

نوشتن دیدگاه