شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1673
منتشر شده در دوشنبه, 11 اسفند 1393 23:00
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل آرامستان های شهرداری اصفهان:

مدیرعامل آرامستان های شهرداری اصفهان از راه اندازی فاز سوم آرامستان باغ رضوان خبرداد و گفت: این آرامستان به عنوان آرامستان اصلی شهر تا 40 سال دیگر جوابگوی متوفیان شهراصفهان خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،محمدعلی خبوشانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد:باغ رضوان از سال 63 و پس از...


مدیرعامل آرامستان های شهرداری اصفهان از راه اندازی فاز سوم آرامستان باغ رضوان خبرداد و گفت: این آرامستان به عنوان آرامستان اصلی شهر تا 40 سال دیگر جوابگوی متوفیان شهراصفهان خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،محمدعلی خبوشانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد:باغ رضوان از سال 63 و پس از ممنوعیت دفن در تخت پولاد اصفهان به عنوان آرامستان اصلی شهر مورد استفاده قرارگرفت و از آن سال تاکنون یکصد و 17 هزار متوفی در آن دفن شده که 68 هزارنفر از این تعداد آقایان و 49 هزار نفر نیز خانم ها بوده اند.
وی مساحت کل باغ رضوان را هزار و 205 هکتار بیان کرد که تاکنون تنها در 265 هکتار از آن عملیات دفن صورت گرفته و مابقی نیز یا به عنوان فضای سبز و یا آماده استفاده به عنوان فازهای بعدی آرامستان می باشد.

  • ظرفیت دفن درفاز اول محدود است

خبوشانی با اشاره به این که تاکنون سه فاز برای آرامستان باغ رضوان تعریف شده است،بیان کرد: فاز اول این آرامستان در مساحتی حدود 50 هکتار با ظرفیت 150هزار حفره مورد بهره برداری قرارگرفت که از این تعداد حدود 140 هزار حفره خریداری شده و پیش بینی می شود تا سه سال آینده ظرفیت دفن در آن تکمیل گردد.
مدیرعامل آرامستان های شهرداری اصفهان هزینه خرید قبر در فاز اول باغ رضوان را به طور میانگین 2 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این هزینه شامل خرید قبر و هزینه عملیات تغسیل و تکفین متوفی می باشد.
وی افزود: افرادی که پیش از این اقدام به پیش خرید قبرکرده اند دیگر نیازی به پرداخت مابه التفاوت قیمت ندارند، اما باید هزینه تغسیل و تکفین را پرداخت کنند.

baghrezvan1211

 

  • دفن در فاز سوم از سال 94

وی همچنین از خدمات دهی فاز دوم باغ رضوان از سال 83 به شهروندان خبرداد و تصریح کرد: این بخش از آرامستان نیز در مساحت 50 هکتاری و ظرفیت 150هزار حفره ای در حال استفاده از سوی شهروندان است و با توجه به اختلاف قیمت قبر در این فاز ، از استقبال خوبی نیز برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه عملیات دفن در فاز سوم باغ رضوان از سال آتی آغاز می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مناسب بودن قیمت قبور در این فاز و نزدیک بودن آن به ورودی جنوبی آرامستان و دسترسی آسان آن به رینگ های ترافیکی شهر، پیش‌بینی می‌شود که استقبال مردم برای دفن متوفیان خود در این فاز بیشتر باشد.

  • فضای سبز باغ رضوان را با چنگ و دندان حفظ کردیم

وی با اشاره به اینکه 200 هکتار از فضای باغ رضوان به فضای سبز اختصاص دارد، تاکید کرد: در این فضا باید نسبت به کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم استفاده شود که این گونه‌های گیاهی همیشه سبز باشند.
خبوشانی با تاکید بر اینکه 138 هکتار از فضای سبز باغ رضوان به فاز یک اختصاص دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 500 متوفی در باغ رضوان دفن شده‌اند و بر اساس آمار و اطلاعات موجود دلیل فوت 50 درصد از افراد دفن شده در باغ رضوان بیماری‌های قلبی، عروقی بوده است.

وی با بیان اینکه 15 درصد از این افراد به دلیل انواع سرطان‌ها فوت شده‌اند، گفت: همچنین 15 درصد به دلیل بیماری‌های تنفسی و 10 درصد از این افراد نیز به دلیل حوادث فوت شده و در باغ رضوان دفن شده‌اند.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه میانگین سنی متوفیان دفن شده در آرامستان باغ رضوان 68 سال است، اظهار کرد: بودجه اصلاح شده این سازمان در سال جاری به میزان 13 میلیارد تومان بوده که به شورای شهر ارسال شده است.

n00182695 r b 011

 

  • روزانه 20 نفردرباغ رضوان دفن می شوند

وی با اشاره به اینکه روزانه بین 17 تا 20 نفر متوفی در باغ رضوان داریم، اضافه کرد: ما برای ایجاد یک فضای معنوی برای همراهان متوفی نسبت به ساماندهی سالن‌های معراج در باغ رضوان اقدام کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تاکید کرد: برنامه‌های ما در سال آتی بر روی ساماندهی سالن‌های معراج است.
وی با تاکید بر اینکه مرکز اعزام آمبولانس به خارج از مجموعه اداری این سازمان انجام شده است، افزود: تاکنون حدود سه میلیارد تومان در فاز سه آرامستان باغ رضوان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث شفافیت نرخ‌ها و قیمت‌ها یکی از اشکالاتی بوده که در گذشته در سازمان وجود داشته است، اظهار کرد: اما از ابتدای فعالیت خود در این سازمان در راستای شفافیت قیمت‌ها و نرخ‌‌ها تلاش کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام قیمت‌ها به صورت شفاف و بر اساس نرخ تعیین شده توسط شورای سازمان و شورای اسلامی شهر است، ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌ها در باغ رضوان به صورت شفاف و مشخص است.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در تمام خدمات باغ رضوان مشخص است، تصریح کرد: مردم در مقابل استفاده از خدمات باغ رضوان هیچ هزینه اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

n00182695 r b 004

 

  • 15 آرامستان در اصفهان شناسایی شده است

خبوشانی با اشاره به اینکه ما در یک سال گذشته درخواست‌های مردم را در زمینه نوع سنگ‌های مورد درخواستی آنها جدا کرده‌ایم، اضافه کرد: بر اساس این موضوع پنج نوع سنگ مورد درخواست مردم بوده است و برای یکسان‌سازی و یکنواختی شکل باغ رضوان از سنگ‌های مشخص شده در باغ رضوان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات طراحی، نصب و حکاکی سنگ قبور توسط این سازمان انجام می‌شود، تاکید کرد: یک میلیون و 70 هزار تومان هزینه سنگ، نصب و حکاکی آن است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 15 آرامستان فعال در سطح شهر را شناسایی کرده‌ایم، افزود: بودجه پیشنهادی ما برای سال آینده با 18 درصد رشد، 15 میلیارد و 320 میلیون تومان به شورای شهر ارائه شده و این بودجه در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و ر اه‌اندازی آرامستان در چهار گوشه شهر به عنوان سیاست مدیریت شهری اصفهان است، گفت: جانمایی زمین آرامستان غرب انجام شده است.

خبوشانی با بیان اینکه برخی از معابر باغ رضوان از نظر ترافیکی و رفت و آمد دچار اشکال هستند، اظهار کرد: یک نفر از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برای اصلاح وضعیت ترافیکی این محدوده فعال شده است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز پزشکی قانونی برای معاینه متوفیانی که نیاز به کالبد‌شکافی ندارند، در این مجموعه مستقر نشده است، ادامه داد: مدیرکل پزشکی قانونی عنوان می‌کند که در حال حاضر درگیر مباحث اداری هستیم و وی قول داده که تا پایان سال جاری در این مجموعه مستقر شوند.

n00182695 r b 013

 

  • خدمات آرامستان ها الکترونیکی می شود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی و تکمیل نرم‌افزار متوفیان در راستای شفاف‌سازی امور تصریح کرد: بحث رفاه کارت برای نیرو‌های این سازمان فعال شده و سالن غذا‌خوری این مجموعه پس از 25 سال باز‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه چند قطعه در آرامستان باغ رضوان ویژه افراد خاص است، اضافه کرد: قطعه نام‌آوران ویژه هنرمندان و چنین افرادی است، قطعه احیا‌گران نیر ویژه افرادی است که به دلیل مرگ مغزی اعضای بدن خود را اهداء کرده‌اند و قطعه ایثار‌گران نیز ویژه والدین شهداء، جانبازان و همسران آنها است.

خبوشانی با اشاره به اینکه شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدماتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است، تاکید کرد: این سازمان نیز از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدماتی، فرهنگی تبدیل شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تمام معابر آرامستان باغ رضوان نامگذاری شده است، افزود: بودجه فرهنگی سازمان در سال جاری 60 میلیون تومان بوده که با اصلاح بودجه به 200 میلیون تومان افزایش یافته و بودجه فرهنگی این سازمان در سال آتی 300 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

نوشتن دیدگاه