پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1667
منتشر شده در یکشنبه, 10 اسفند 1393 14:51
تعداد دیدگاه: 0
شهرداراصفهان:

شهردار اصفهان هدف از برنامه های اجرایی و خدماتی شهر را تزریق امید به شهروندان بیان کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، سید مرتضی سقائیان نژاد در آیین بهره برداری از پروژه های خدماتی،عمرانی و فرهنگی منطقه 5 اصفهان گفت:هدف شهرداری اصفهان این است که بتواند امید را در دل مردم زنده کند و تلاش و...

شهردار اصفهان هدف از برنامه های اجرایی و خدماتی شهر را تزریق امید به شهروندان بیان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید مرتضی سقائیان نژاد در آیین بهره برداری از پروژه های خدماتی،عمرانی و فرهنگی منطقه 5 اصفهان گفت:هدف شهرداری اصفهان این است که بتواند امید را در دل مردم زنده کند و تلاش و کوشش خود را در این زمینه نشان داده است.
وی اظهار کرد:شهرداری اصفهان طی دوماه گذشته با هزینه ای بالغ بر 350 میلیارد تومان 5مراسم افتتاحیه برگزار کرده و این در حالی است که شهر دچار رکود است.
شهردار اصفهان تصریح کرد:تمام تلاشمان این است که چراغ خدمات رسانی به مردم را در شهر روشن نگه داریم و برای این منظور برنامه ریزی های وسیعی صورت گرفته که در شهر اجرا می شود.
سقائیان نژاد خاطرنشان ساخت:اکنون کوه صفه اصفهان به عنوان نگین گردشگری شهر شناخته شده و به زودی کوه های نخودی و آتشگاه نیز به قطب های گردشگری اصفهان تبدیل می شوند.
شهردار اصفهان ادامه داد:برنامه شهرداری این است که سال آینده ناژوان، کوه قائمیه وکوه آتشگاه به وسیله تله سیژ به هم متصل شوند و مسیرگردشگری غرب اصفهان از این طریق تقویت گردد.

  • مردم اصفهان 15 اردیبهشت سوار مترو می شوند

وی افزود:یکی از سئوالاتی که مردم از مسئولان شهری می پرسند این است که چرا هنوز قطارشهری در این کلان شهر به بهره برداری نرسیده است، در حالی که درحال حاضر10 کیلومتر از خط مترو با 5 واگن قطارشهری اصفهان آماده بهره برداری می باشد، اما بهره برداری با 5 واگن یک بهره برداری نمایشی می باشد و برای ارایه خدمات بهتر و اصولی باید تعداد واگن ها را افزایش دهیم و این در حالی است که ایران در شرایط تحریم به سر می برد و خرید واگن امری دشوار است.
سقائیان نژاد ضمن تاکید براینکه بر اساس قانون نیمی ازهزینه های راه اندازی مترو بر عهده دولت است،خاطرنشان ساخت:درحال حاضر شهرداری با هزینه خودش 15 عدد واگن دیگر نیز خریداری کرده و در قرارداد دیگری با یک شرکت بین المللی زمینه خرید 135 واگن دیگر را نیز فراهم آورده تا بتواند در آینده ای نزدیک قطارشهری را در اصفهان راه اندازی نماید.
وی ابراز امیدواری کرد تا اواسط اردیبهشت ماه قطارشهری اصفهان با 20 واگن بر روی 10 کیلومتر ریل به شهروندان خدمات ارایه نماید.

  • BRT در شهر توسعه می یابد

شهردار اصفهان همچنین از توسعه خطوط BRT در اصفهان طی شش ماهه ابتدایی سال آینده اشاره کرد و گفت:خطوط میدان قدس تا خوراسگان،میدان آزادی تا میدان جمهوری و از میدان قدس تا میدان جمهوری سه خط اتوبوس BRT است که زیرساخت های آن درحال ساخت و توسعه است.
وی همچنین از خرید 200 دستگاه اتوبوس درسل آینده توسط شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: برای اولین بار قرار است از خودروهای هیبریدی در اصفهان استفاده شود که امیدواریم سهمی در پاکیزگی هوا داشته باشیم.
بنا بر این گزارش ، صبح امروز پروژه های خدماتی ،عمرانی و فرهنگی منطقه 5 اصفهان با هزینه ای بالغ بر هزار و 250 میلیارد ریال با حضور مسئولان استان ، هنرمندان و فرماندهان نظامی و انتظامی و شهروندان این منطقه به بهره برداری رسید که برخی از این طرح ها عبارتند از:
احداث و بازسازی کانال های دفع آب های سطحی و احداث آبراهه و اجرای کانیو در معابر شهری در سطح منطقه
ساماندهی محلات
زیرسازی و روکش آسفالت معابراصلی
بهسازی و ساماندهی و توسعه پیاده روهای معابر و محلات
جدول گذاری معابر اصلی
تکمیل سالن ورزشی شهدای وحید
تکمیل مجموعه مسکونی،اداری و تجاری شهید قاسمی
احداث پارک ترافیک سپاهانشهر
روشنایی پارک ها و معابر سپاهانشهر
و.........

نوشتن دیدگاه