پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16637
منتشر شده در پنج شنبه, 02 بهمن 1399 13:27
تعداد دیدگاه: 0
آغاز-اجرای-طرح-افزایش-مشارکت-اجتماعی-دختران-دانش-آموز

عکس خبر آرشیوی است. مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و خانواده گفت: افزایش میزان مشارکت و...

عکس خبر آرشیوی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و خانواده گفت: افزایش میزان مشارکت و فعالیت های اجتماعی جامعه با آموزش دانش آموزان صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، فرحناز مینایی پور در مراسم افتتاحیه طرح ملی مشارکت اجتماعی دختران خراسان شمالی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد عنوان کرد: با اجرای این طرح در مدارس کشور ضمن شناسایی استعدادها، شاهد رشد و پرورش دانش آموزان دختر توانمند و علاقمند در این حوزه خواهیم بود و این دانش آموزان از اکنون با موضوع مشارکت اجتماعی در فعالیت های مختلف جامعه آشنا شده و به تمرین می پردازند.

وی  تاکید کرد : میزان مشارکت و فعالیت های اجتماعی در جامعه با آموزش دانش آموزان قطعا افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و ما باید از اکنون دانش آموزان را برای فعالیت های اجتماعی آینده آماده سازیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان و خانواده  با بیان اینکه از سال گذشته با همکاری معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری دوره‌های آموزشی افزایش مشارکت اجتماعی دختران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این طرح هم اکنون در برخی استان‌ها با هدف شناسایی استعداد دانش‌آموزان در حال اجرا است تا زمینه‌های مشارکت اجتماعی زنان و دختران در حوزه‌های مختلف بیش از پیش فراهم شود.

مینایی پور اضافه کرد: در طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران فواید مشارکت اجتماعی، تشکل‌های دانش‌آموزی و سازمان‌های مردم نهاد و شیوه اجرای آن در مدرسه مورد توجه است و براین اساس در فضای مشارکتی تضادها و تعارض‌ها کمتر خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه بانوان و خانواده یادآور شد: ۶۰ درصد فرهنگیان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که این موضوع یک ظرفیت بسیار خوب برای تربیت و پرورش دختران و مادران آینده به شمار می‌رود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اموزش و پرورش، مینایی پور همچنین عنوان کرد: مهم‌ترین ماموریت دفتر امور زنان توجه به شاخص‌های عدالت جنسیتی، توسعه شایستگی‌ها و نقش‌آفرینی دختران و زنان و دستیابی به آموزش و پرورش مبتنی‌ بر تفاوت‌های فردی است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه