پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1648
منتشر شده در یکشنبه, 03 اسفند 1393 20:52
تعداد دیدگاه: 0
ازصبح 16 اسفند:

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشدید طرح توقف موتورسیکلت های متخلف،بدون پلاک و بدون کلاه ایمنی از صبح روز 16 اسفندماه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،سرهنگ حسین حسین زاده پیش از ظهر امروز در نخستین همایش رسانه ، نظم و امنیت گفت:دربررسی های به عمل آمده توسط مراکز علمی و تحقیقی...

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشدید طرح توقف موتورسیکلت های متخلف،بدون پلاک و بدون کلاه ایمنی از صبح روز 16 اسفندماه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،سرهنگ حسین حسین زاده پیش از ظهر امروز در نخستین همایش رسانه ، نظم و امنیت گفت:دربررسی های به عمل آمده توسط مراکز علمی و تحقیقی مشخص شده که مسئله موتورسیکلت سواران به یکی از دغدغه های جدی شهروندان تبدیل شده که باید این وضعیت ساماندهی شود.
وی اظهار کرد:حدود 56 درصد از وقوع جرایم در استان اصفهان توسط موتورسیکلت سواران اتفاق می افتد و هردستگاه موتورسیکلت حدود 4 برابر یک خودرو 4 سیلندر آلودگی ایجاد می کند.
حسین زاده بیان کرد:هردستگاه موتور سیکلت حدود 6 تا 10 برابر یک خودرو آلودگی صوتی ایجاد می کند و براساس نظرسنجی صورت گرفته از گردشگران خارجی، آن ها یکی از معضلات شهراصفهان را درکنار تمام زیبایی های این شهر، بی نظمی در ترافیک به ویژه موتورسواران بیان می کنند که با توجه به افزایش چشمگیر ورود گردشگران خارجی به اصفهان باید در این زمینه برنامه ریزی داشت.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: زیرساخت های توقف موتورسیکلت ها توسط فرماندهی انتظامی شهرستان و پلیس راهور استان اصفهان فراهم شده و این طرح تا زمان ایجاد فرهنگ استفاده از قانون راهنمایی و رانندگی توسط موتورسیکلت سواران در استان ادامه می یابد.
وی ضمن انتقاد از فرهنگ ترافیکی در استان اصفهان بیان کرد: یکی از شاخصه های اصلی شهرهای گردشگر پذیر در دنیا رعایت اصول راهنمایی و رانندگی است که متاسفانه وضعیت کنونی رعایت قوانین ترافیکی در شان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست.
حسین زاده افزود: سال 93 استقبال گردشگران از شهراصفهان 130 درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود این آمار تا سال 95 افزایش چشمگیری داشته باشد.

  • ممنوعیت ورود خودرو به میدان امام شجاعانه بود

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از موفقیت‌های پلیس راهور اصفهان در حوزه ترافیک را عدم عبور و مرور به میدان تاریخی امام(ره) دانست و گفت:پلیس شجاعانه برای اجرای طرح ممنوعیت ورود خودرو به میدان امام وارد عمل شد که رضایت‌مندی بسیاری از مردم اصفهان و نیزگردشگران خارجی را به همراه داشت.
وی افزود:این در حالی بود که تا پیش از اجرای این طرح اتوبوس های 8 سیلندر،خودرو ها و موتورسیکلت ها آزادانه در این میدان تردد می کردند.

  • سهم اصفهان دروقوع جرم 6درصد است

جانشین فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر در رتبه‌های برتر کشور دارد، افزود: در سال گذشته، 36 تن مواد مخدر در استان کشف شد که 32 تن آن قبل از رسیدن به دست سارقان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در نقاط مختلف استان و گلوگاه‌‌ها کشف شده است.

وی همچنین خبر از کشف 32 تن مواد مخدر در استان اصفهان طی 11 ماهه گذشته داد و تصریح کرد: 6 درصد وقوع جرم کشور در استان اصفهان رخ می‌دهد.

حسین‌زاده در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های درون و برون شهری بوده‌‌ایم، گفت: استان اصفهان به به لحاظ کشف جرم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

  • رسانه و پلیس در افکارعمومی ماموریت مشترک دارند

حسین زاده بیان کرد:یکی از راهبردهای فرماندهی انتظامی استان اصفهان آمار دقیق میزان تخلفات است که در سال جاری در این زمینه کاهش چشمگیری در این زمینه رخ داده است.
وی با بیان اینکه حلقه اتصال افکار عمومی جامعه و نیروی انتظامی هستند، افزود: خبرنگاران در شرایط مختلفی نسبت به اطلاع‌رسانی اخبار پلیس و آگاه‌سازی مردم نقش مهمی را ایفا کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته نیروی انتظامی کل کشور، پلیس اصفهان به عنوان یکی از سالم‌ترین پلیس‌های کشور از نظر شاخص سلامت اداری شناخته شده است.

وی ادامه داد: البته در سال‌ جاری نیز میزان تخلفات و جرائم کارکنان نیروی انتظامی استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش زیادی داشته است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، انسانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارای ویژگی‌های خاصی است، گفت: از آن طرف استان اصفهان از نظر وقوع جرم رتبه سوم کشوری را دارا است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان رتبه دوم کشف و بالاترین شاخص کشفیات را در کشور دارا است که یکی از دلایل آن به واسطه داشتن کارآگاهان متخصص است.

نوشتن دیدگاه