پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1646
منتشر شده در یکشنبه, 03 اسفند 1393 18:24
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کانون وکلای استان اصفهان:

رئیس کانون وکلای استان اصفهان از فعالیت بیش از 2 هزار وکیل در استان اصفهان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، فرهاد رستم شیرازی در جمع خبرنگاران استان اصفهان گفت: نهاد وکالت سابقه 110 ساله دارد و فلسفه تشکیل این نهاد نیز حفظ و ایجاد یک دادرسی عادلانه است. وی اظهارکرد:استقلال کانون وکلا...

رئیس کانون وکلای استان اصفهان از فعالیت بیش از 2 هزار وکیل در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فرهاد رستم شیرازی در جمع خبرنگاران استان اصفهان گفت: نهاد وکالت سابقه 110 ساله دارد و فلسفه تشکیل این نهاد نیز حفظ و ایجاد یک دادرسی عادلانه است.
وی اظهارکرد:استقلال کانون وکلا یکی از مباحث و مبانی تامین عدالت است و بر اساس قانون اساسی تمامی ارکان قضاوت از جمله کانون وکلا از استقلال برخوردار هستند.
رستم شیرازی افزود: کانون وکلا نه تنها از دولت بودجه ای دریافت نمی کند، بلکه سالیانه حدود 20 میلیارد تومان نیز به صورت سرجمع مالیات پرداخت می کند.
رئیس کانون وکلای استان اصفهان بیان کرد:این کانون از نظر علمی نیز ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه ها و مراکزعلمی دارد و توانسته با مراکز آموزش عالی تبادل علم و دانش نماید.
وی ادامه داد:کانون وکلای اصفهان درابتدا با 67 وکیل آغاز به کار کرد و این در حالی است که در شرایط کنونی بیش از 2 هزار وکیل در استان اصفهان مشغول به فعالیت می باشند.
رستم شیرازی همچنین تعداد وکلای زن در کانون وکلا هنگام تشکیل این کانون را 2 نفر خواند و گفت: در حال حاضر این تعداد به 669 نفر رسیده و حدود 150 نفرکارآموز نیز آماده دریافت پروانه وکالت هستند.
رئیس کانون وکلای استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط سن وکلای استان اصفهان 30 سال است، اظهار کرد:وکلا طی چندین مرحله از نظرعلمی سنجیده می شوند و مرجع تایید صلاحیت آنان نیز ارگان ها و نهادهای مربوطه هستند که این نهادها ارتباط سازمانی با کانون وکلا ندارند.
وی تصریح کرد:یکی از چالش های این روزهای کانون وکلا به رسمیت شناختن استقلال آن ها از سوی قوه قضائیه است که اگر این استقلال به رسمیت شناخته شود بسیاری از بهانه گیری ها علیه حقوق بشر در ایران از دست معاندان نظام گرفته خواهد شد.
رستم شیرازی تاکید کرد: وقتی یک نهاد رسمی در کشور درحال انجام وظیفه خودش است و ارگان های نظارتی نیز نظارت های جامع و کاملی بر روی آن دارند چه نیازی هست که زیرمجموعه یک نهاد دیگری برود.
رئیس کانون وکلای استان اصفهان خاطرنشان کرد:ما به هیچ عنوان به نظارت بر عملکرد اعضای کانون وکلا اعتراض نداریم، بلکه معتقدیم که نظارت ها نباید به دخالت تبدیل شود.
وی ادامه داد: وکیل باید امنیت شغلی داشته باشداما این امنیت به معنی مصونیت نیست، یعنی باید بداند در صورت بروز تخلف و جرم محاکمه می شود.
رستم شیرازی افزود:دادگاه انتظامی وکلا بیشترین نظارت و سختگیری را برای وکلا دارد و معتقد است دندان فاسد را باید کشید و نشانه این نگرش نیز ابطال حدود 50 پروانه وکالت طی چندماه گذشته است.

نوشتن دیدگاه