چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1631
منتشر شده در پنج شنبه, 30 بهمن 1393 18:56
تعداد دیدگاه: 0
شهردارمنطقه13اصفهان:

شهردار منطقه 13 اصفهان از ساماندهی مجموعه تفرجگاهی کوه قائمیه به مساحت دو هکتار در آینده نزدیک خبرداد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، محمدرضا آقاباباگليان در آيين بهره برداري از طرح هاي منطقه ۱۳ ضمن تسليت فوت ۸ كارگر در حادثه پروژه سپهر اظهار داشت: دغدغه مديران و شهرداري ايجاد محيطي ايمن براي...

شهردار منطقه 13 اصفهان از ساماندهی مجموعه تفرجگاهی کوه قائمیه به مساحت دو هکتار در آینده نزدیک خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا آقاباباگليان در آيين بهره برداري از طرح هاي منطقه ۱۳ ضمن تسليت فوت ۸ كارگر در حادثه پروژه سپهر اظهار داشت: دغدغه مديران و شهرداري ايجاد محيطي ايمن براي پروژه هاست تا ديگر شاهد رخ دادن اينگونه حوادث تلخ نباشيم.
وي اذعان داشت: منطقه ۱۳ ارتباط مستقيمي با رينگ سوم ترافيكي شهر دارد به طوري كه بزرگراه هاي ذوب آهن، شهيد احمد كاظمي و شهيد اقارب پرست به عنوان شريان هاي اصلي شهر، استان هاي غربي را به اصفهان ارتباط مي دهد و با شهرهاي ابريشم، درچه و فلاورجان همجوار است.
شهردارمنطقه ۱۳ شهرداري اصفهان افزود: امروز ۱۶۰ پروژه در حوزه هاي مختلف حمل و نقل و ترافيك، عمراني، فرهنگي و خدماتي با هزينه اي بيش از ۷۹۵ ميليارد ريال به بهره برداري رسيده و در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.
آقاباباگليان با بيان اينكه رشد ساخت و ساز در منطقه ۱۳ خوب بوده است تصريح كرد: توسعه و شكل گيري بافت جديد شهرسازي يكي ديگر از ويژگي هاي اين منطقه است.
وي اظهار داشت: دغدغه مباحث ميراثي كه مناطق مركزي شهر با آن مواجه هستند در اين منطقه به چشم نمي خورد اما ارتفاعات در اين منطقه از دغدغه هاي شهروندان مي باشد چرا كه بايد زيرساخت هاي لازم در اين خصوص فراهم شود.
شهردار منطقه ۱۳ شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه از زمان تفكيك منطقه ۱۳ از منطقه ۵ در سال ۹۰ تاكنون اقدامات اساسي در اين منطقه انجام شده است گفت: با توجه به گستردگي منطقه ۵، اين منطقه به دو منطقه ۱۳ و ۵ تفكيك شد تا خدمات به صورت عادلانه در محلات توزيع شود.
آقاباباگليان با تاكيد بر اينكه اولويت بودجه توجه به محلات محروم و توزيع عادلانه خدمات مي باشد عنوان كرد: محروميت زدايي يكي از رويكردهاي شهرداري طي چند سال اخير بوده است به طوريكه محلات، قائميه، باغ فردوس و دستگرد از محلات محروم اين منطقه هستند كه نياز به خدمات بيشتري دارند.
وي با بيان اينكه تكميل پروژه هاي نيمه تمام از اولويت هاي سال آينده بودجه منطقه مي باشد گفت: بودجه امسال شهرداري ۵۶ ميليارد تومان به صورت نقدي و ۲۰ ميليارد تومان به صورت غيرنقدي بوده است.
شهردار منطقه ۱۳ شهرداري اصفهان اظهار داشت: بر اساس برنامه بايد ۸۰ درصد از بودجه امسال محقق مي شد اما حدود ۵۰ درصد از اين بودجه محقق شده به طوري كه تاكنون هيچ كدام از پروژه هاي منطقه ۱۳ تعطيل نشده است.
آقاباباگليان تاكيد كرد: در سال آينده نيز ۵۶ ميليارد تومان به صورت نقدي و ۲۸ ميليارد تومان به صورت غيرنقدي اعتبار براي اين منطقه در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه يكي از طرح هاي بزرگ محله قائميه ساماندهي مجموعه تفرجگاهي كوه قائميه به وسعت ۲ هكتار است افزود: ۵۵ درصد از ساماندهي كوه قائميه انجام شده به طوريكه گذرهاي كوه قائميه با سبك و سياق كوه صفه در حال ساماندهي است، همچنين آبشار و آبنما اين كوهستان نيز در دست ترميم مي باشد.
شهردار منطقه ۱۳ شهرداري اصفهان ادامه داد: با توجه به گستردگي كوه قائميه پيش بيني مي شود جاذبه هاي گردشگري كوه قائميه از صفه پيشي بگيرد.
آقاباباگليان با بيان اينكه آزادسازي خيابان آزادگان ( پيرعنايت) نيز در دستور كار شهرداري قرار دارد، افزود: خيابان پيرعنايت تنها خيابان باقي مانده در طرح تفصيلي است كه در نيمه اول سال آينده فاز يك آن به بهره برداري مي رسد به طوريكه ۴۷درصد از مساحت خيابان آزادگان توافق شده است.
وي به ساماندهي و احداث بوستان هاي محلي ۲۸ پارك محلي به وسعت ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع اشاره و ادامه داد: ۱۲ پارك محلي ساماندهي و ۱۶ پارك محلي در منطقه ۱۳ احداث شده و آماده بهره برداري مي باشد اين در حالي است كه سرانه فضاي سبز منطقه ۲۱ مترمربع مي باشد.
شهردارمنطقه ۱۳ شهرداري اصفهان از احداث سالن ورزشي سرپوشيده شفق سخن گفت و خاطرنشان كرد: سالن هاي ورزشي سرپوشيده شفق در خيابان گلستان به مساحت ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع نيز به زودي به بهره برداري مي رسد.
آقاباباگليان ادامه داد: احداث ۳ زمين ورزشي روباز به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع تكميل شده است.
وي به احداث ورزشگاه معلولان در مجاورت پارك زمزم اشاره كرد و گفت: ورزشگاه معلولان به وسعت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع با حمايت هاي شهرداري اصفهان در حال احداث است.
شهردارمدير منطقه ۱۳ شهرداري اصفهان با بيان اينكه متاسفانه مراكز مربوطه در اين خصوص همكاري ندارند، افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده ورزشگاه معلولان تا نيمه اول سال ۹۴ به بهره برداري مي رسد.
آقاباباگليان تصريح كرد: در نظر داريم ورزشگاه جانبازان را براي برگزاري مسابقات معلولان شهرهاي خواهرخوانده آماده كنيم از اين رو قبل از برگزاري مسابقات سالن ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربعي ورزشگاه به بهره برداري خواهد رسيد.
وي از پروژه هاي فرهنگي اين منطقه نيز سخن به ميان آورد و گفت: در راستاي توسعه فضاهاي فرهنگي، با خيرين محلي توافق شده است كه زمين هايي از سوي خيران تهيه و شهرداري نسبت به ساخت و تجهيز مراكز فرهنگي اقدام نمايد.
شهردار منطقه ۱۳ شهرداري اصفهان افزود: احداث سالن مطالعه و كتابخانه وحيد دستجردي، سالن مطالعه عبادت اهدايي از خانواده مرحوم عبادت از طرح هاي فرهنگي آماده بهره برداري اين منطقه است.
آقاباباگليان تصريح كرد: عمليات اجرايي سالن مطالعه و خانه فرهنگ گلزار دوم، فرهنگسراي گلزار هشتم و فرهنگسراي نيايش تكميل شده است.

نوشتن دیدگاه