پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16206
منتشر شده در یکشنبه, 07 دی 1399 13:50
تعداد دیدگاه: 0

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: متاسفانه عده‌ای اصرار بر برگزاری مراسم دارند و تجمعاتی در داخل آرامستان‌ها شکل می‌گیرد که برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، احمدرضا مرادی اظهار داشت: آرامستان‌های شهرستان اصفهان تعطیل نیستند و مراسم خاکسپاری متوفیان با حضور حداقلی افراد انجام می‌گیرد اما دیگر مراسمات و زیارت اهل قبور در آرامستان‌ها انجام نمی‌شود.

وی افزود: به استناد مصوبات ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان و مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفته، فقط مراسم خاکسپاری با حضور حداقل 4 خودرو صورت می‌گیرد البته این تعداد خودروی اعلام شده ملاک مناسبی برای شمارش افراد نیست چرا که تعداد سرنشینان هر خودرو می‌تواند متفاوت باشد بنابراین مراسم باید با حضور حداقلی افراد صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه هیچ خودرویی حق ورود به آرامستان‌ها را ندارد گفت: به جز تعداد خودروهای اعلام شده برای حضور در مراسم خاکسپاری دیگر هیچ خودرویی اجازه ورود به آرامستان‌ها را ندارد. البته عده‌ای برای زیارت اهل قبور خودروهای خود را پشت درب آرامستان‌ها پارک می‌کنند و پیاده به سمت آرامگاه‌ها حرکت می‌کنند. این افراد باعث ایجاد تجمع در داخل مجموعه‌ها خواهند شد.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که زیارت اهل قبور و قرائت دعا و فاتحه نیاز معنوی انسان‌هاست و منکر این موضوع نیستیم اما شرایط امروز جامعه ما را به حفظ فاصله‌ اجتماعی وادار می‌کند. بنابراین اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها انجام گرفته و از مردم خواهش شده که فعلا در آرامستان‌ها حضور پیدا نکنند. ما حتی در سه ماه گذشته برای اقوام متوفیان نیز پیامک ارسال کردیم و اعلام کردیم زیارت اهل قبور تا اطلاع ثانوی ممنوع است، با این حال عده‌ای اصرار به برگزاری مراسمات هفتم و چهلم هرچند به صورت بسیار کوچک دارند.

مرادی اضافه کرد: به تبعیت از مصوبه ستاد کرونا، هیچ‌گونه خدمات برگزاری مراسم از قبیل امانت دادن میز و صندلی، چادر پوش و مواد خوراکی ارائه نمی‌‌شود البته ورود و خروج افراد کنترل می‌شود و به هیچ عنوان اجازه تجمع را چه برای برگزاری مراسم و زیارت اهل قبور و چه برای خاکسپاری نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازرسان و ناظران مرکز بهداشت و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه کار کارکنان آرامستان‌ها نظارت می‌کنند گفت: در گزارشی که از سوی ستاد مقابله با کرونای استان به دست ما رسیده بیان شده که دستورالعمل‌های بهداشتی در آرامستان‌های شهرستان به درستی رعایت نمی‌شود و تجمعات کنترل نشده‌ای صورت می‌گیرد. ما به شدت مخالف شکل‌گیری تجمعات هستیم اما متاسفانه عده‌ای تنها به استناد سنت‌های مرسوم اصرار دارند مراسم برگزار کنند و کار کنترل بیماری را سخت‌تر کنند.

منبع: تسنیم

نوشتن دیدگاه