جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1616
منتشر شده در دوشنبه, 27 بهمن 1393 00:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

همراز: مدیر آب و فاضلاب استان اصفهان از تغییر الگوی مصرف مردم استان اصفهان در چند سال اخیر و کاهش مصرف آب توسط مردم اصفهان خبر داد. هاشم امینی ظهر امروز در نشست بررسی همکاری‌های متقابل در اجرای سند جامع راهبردی آب شرب استان اصفهان اظهار کرد: الگوی مصرف آب 63 درصد از خانواده‌ها در هر ماه بین صفر تا...

همراز:مدیر آب و فاضلاب استان اصفهان از تغییر الگوی مصرف مردم استان اصفهان در چند سال اخیر و کاهش مصرف آب توسط مردم اصفهان خبر داد.
 هاشم امینی ظهر امروز در نشست بررسی همکاری‌های متقابل در اجرای سند جامع راهبردی آب شرب استان اصفهان اظهار کرد: الگوی مصرف آب 63 درصد از خانواده‌ها در هر ماه بین صفر تا 20 متر مکعب بود که با اقدامات انجام شده فرهنگی الگوی مصرف 82 درصد از خانوارهای اصفهانی به این میزان رسیده است.

وی افزود: اگرچه این کمال مطلوب برای ما نیست اما نشان دهنده تاثیرگذاری و همکاری مردم در صرفه‌جویی در مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: الگوی مصرف آب 63 درصد از خانواده‌ها در هر ماه بین صفر تا 20 متر مکعب بود که با اقدامات انجام شده الگوی مصرف 82 درصد از خانوارهای اصفهانی به این میزان رسید.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه این کمال مطلوب برای ما نیست اما نشان دهنده تاثیرگذاری و همکاری مردم در صرفه‌جویی در مصرف آب است.

امینی با اشاره به تلاش برای تدوین سند جامع راهبردی آب در استان اصفهان گفت: برای تدوین سند جامع راهبردی آب استان اصفهان بیش از 500 ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مدیران نهادهای دولتی را در خط مقدم کاهش مصرف آب در استان اصفهان برشمرد و گفت: امروز همه مردم بحران در حوزه آب را به وضوح حس می‌کنند.

وی با بیان اینکه خشکسالی دیگر بحران نیست اما همراه همیشگی ماست، گفت: باید این وضعیت را مدیریت کنیم تا دچار چالش نشویم.

امینی تصریح کرد: اکثر کارشناسان به این باور رسیده‌اند که انتقال آب بین حوزه‌ای یک مسکن موقتی است و تنها راهکار مدیریت تقاضاست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان متوسط بارندگی در استان اصفهان را با متوسط بارندگی در کشور مقایسه کرد و گفت: متوسط بارندگی سالانه کشور 200 تا 250 میلی متر و متوسط بارندگی در استان اصفهان 120 میلی‌متر گزارش شده است که البته این میزان در استان اصفهان در سال‌های اخیر کاهش یافته و به 110 میلی‌متر رسیده است.

وی اظهار کرد: 56 شهر و 300 روستایی که تحت پوشش این اداره قرار دارند در سال گذشته تابستان سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

امینی از گلایه‌مندی مردم از نهادهای مختلف در زمینه هدر رفت آب و استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به سختی‌هایی که در مراحل تصفیه، انتقال و توزیع آب وجود دارد، خاطر نشان کرد: تصفیه، انتقال و توزیع یک لیتر بر ثانیه آب 300 میلیون تومان هزینه در بردارد اما هزینه‌ای که از مردم دریافت می‌شود برابر 280 تومان است.

وی خواستار همکاری سایر نهادها در مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی شد.

امینی با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی این اداره در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها به تغییر الگوی مصرف مردم در زمینه آب شرب تبدیل شده است.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه