پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1610
منتشر شده در شنبه, 25 بهمن 1393 20:41
تعداد دیدگاه: 0
استانداراصفهان:

استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف واقع در خیابان چهارباغ بالا به بزرگ‌ترین موزه هنری اصفهان تبدیل می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست صمیمانه با هنرمندان عرصه سینما و تئاتر استان به مشکلات و چالش‌های پیش روی استان اشاره و اظهار...

استاندار اصفهان گفت: کارخانه ریسباف واقع در خیابان چهارباغ بالا به بزرگ‌ترین موزه هنری اصفهان تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست صمیمانه با هنرمندان عرصه سینما و تئاتر استان به مشکلات و چالش‌های پیش روی استان اشاره و اظهار کرد: مسائل مربوط به آب، آلودگی هوا، بالا بودن نرخ تورم و بیکاری در استان از عمده مشکلات استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در هر 24 ساعت 500 تن گوگرد در هوای استان اصفهان تخلیه می‌شد، افزود: امسال با پیگیری‌های انجام‌شده دو نیروگاه اصفهان از سوخت مازوت استفاده نکردند که نقش مهمی در کاهش آلایندگی اصفهان داشت.

استاندار اصفهان به نبود سند آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از مشکلات مربوط به آلودگی هوا و صنعت در استان به دلیل نبود آمایش سرزمین بوده که هر کارخانه در بدترین محل قرار گرفته است.

زرگرپور به تدوین این سند اشاره داشت و افزود: بر اساس سند آمایش سرزمین و همچنین تأکیدات رئیس‌جمهور، 3 مقولهٔ توسعهٔ ظرفیت‌های عظیم هنری، گسترش صنعت گردشگری و ایجاد کریدور علم و فناوری از مزیت‌ها و اولویت‌های استان اصفهان هست.

استاندار اصفهان گفت: در زمینهٔ گردشگری و حفظ آثار تاریخی باوجود سرمایه‌های عظیم در اصفهان این ابنیه در معرض خطر قرار دارد و از همین رو 40 میلیارد تومان در سفر اخیر رئیس جمهوری برای حفظ و مرمت این آثار به استان اختصاص یافت.

زرگرپور بابیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی بر اساس توسعه استان در سند آمایش سرزمین فعالیت می‌کند، گفت: هم‌اکنون شهرک علمی تحقیقاتی به‌ عنوان مکانی که در آن علم به ثروت تبدیل می‌شود در کشور حرف اول را می‌زند.

مدیر ارشد استان به وضعیت صنعت استان اشاره کرد و گفت: این استان با دارا بودن 9 هزار واحد صنعتی به‌عنوان صنعتی‌ترین استان کشور مطرح است که بیش از 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد سنگ و محصولات ساختمانی کشور، 32 در فراورده‌های نفتی کشور و 60 درصد مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می‌شود.

زرگر پور بابیان اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است، گفت: در استان 330 هزار دانشجو در پنج دانشگاه مطرح و مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی ضمن ابراز علاقه به هنر و هنرمند و انتقاد از ابلاغ نشدن سیاست‌های فرهنگی توسط مدیران فرهنگی استان به استانداری عنوان کرد: متأسفانه استان چنان با مجموعه‌ای از تنگناها مواجه است که درگذشته فرصت نکردیم خیلی به مبحث هنر ورود پیدا کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ و هنر 26 دستگاه متولی دارد، افزود: متأسفانه این مراکز در یک راستا حرکت نمی‌کنند، اما انجمن‌های فرهنگی هنری می‌توانند ظرفیتی را فراهم کند که مسئولان را به حرکت درآورد.

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه استاندار این است که بستر فیزیکی و غیر فیزیکی را برای توسعه هنر و حمایت از هنرمندان به وجود آورد که پیگیر آن هستیم و با توجه به اینکه اتاق بارزگانی در حال تدوین برند اصفهان است از سینماگران می‌خواهیم که به این مقوله ورود پیدا کنند.

زرگر پور بابیان اینکه انجمن سینماگران اصفهان، برای اکران پنج فیلم برگزیده جشنواره فیلم فجر در اصفهان اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: مدیریت استان منابع لازم را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از رئیس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید، افزود: از مستندسازان این انجمن می‌خواهیم که مستند سفر دولت یازدهم را به اصفهان را تهیه کنند که سند ماندگاری از استقبال بی‌نظیر مردم به دست آید.

استاندار اصفهان بابیان اینکه اختصاص خانه تاریخی به سینماگران استان در دستور کار قرار می‌گیرد، یادآور شد: به‌زودی اصفهان صاحب بزرگ‌ترین موزه هنری می‌شود و کارخانه ریسباف به بزرگ‌ترین موزه هنری اصفهان تبدیل می‌شود.

نوشتن دیدگاه