پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1607
منتشر شده در شنبه, 25 بهمن 1393 13:28
تعداد دیدگاه: 0
بیان جزئیات بیشتری از حادثه آتش سوزی هتل عباسی
کامیون حامل مواد آتش زا متعلق به هیچ ارگان نظامی یا دولتی نبود

مدیرمهمانسرای عباسی اصفهان با بیان جزئیات بیشتری ازحادثه آتش سوزی سه شنبه شب گذشته علت وقوع این حادثه را سهل انگاری در آتش بازی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، جمال زندی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:ساعت 7 و 30 دقیقه بعد از ظهر روز سه شنبه گذشته محل هتل...

مدیرمهمانسرای عباسی اصفهان با بیان جزئیات بیشتری ازحادثه آتش سوزی سه شنبه شب گذشته علت وقوع این حادثه را سهل انگاری در آتش بازی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، جمال زندی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:ساعت 7 و 30 دقیقه بعد از ظهر روز سه شنبه گذشته محل هتل را ترک کردم که نیم ساعت بعد از آن مدیرداخلی هتل با بنده تماس گرفت و گفت که بخش هایی از درختان حیاط پشتی این هتل دچارآتش سوزی شده است.
وی اظهار کرد:به محض حضور سرصحنه متوجه شدم یکی از کامیون های کاروان شادی دهه مبارک فجر که اقدام به شادی و نشاط می کرد، درگذر از خیابان باغ گلدسته با ترمز ناگهانی یک خودرو در جلوی آن دچار سانحه شده و مواد محترقه آن آتش گرفته و هرلحظه یکی از آن ها منفجر می شود.
زندی با تاکید بر اینکه این کامیون به یکی از مراکز فرهنگی شهر تعلق داشته و متعلق به هیچ ارگان دولتی نمی باشد، بیان کرد: چون محموله این کامیون مواد محترقه بود یکی از این مواد محترقه پس از انفجار به یکی از درختان حیاط پشتی مهمانسرا در فاز دوم این مجموعه برخوردکرد و زمینه آتش سوزی این درخت را رقم زد.
مدیرمهمانسرای عباسی خاطرنشان کرد:به محض مشاهده این وضعیت اعضای ستاد بحران مهمانسرا و پرسنل آموزش دیده جهت اطفای حریق وارد عمل شدند ولی به علت عدم استفاده از ماسک پنج نفرآنان دچار دودگرفتگی شدند که به بیمارستان منتقل شدند.
زندی افزود:ماموران سازمان آتش نشانی نیز از چهارایستگاه درسریعترین زمان ممکن به محل اعزام شدند و آتش را مهار کردند که این حریق حداقل خسارت را به این مجموعه وارد نمود.
وی اضافه کرد:این مهمانسرا دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های اطفا حریق می باشد و پرسنل مهمانسرای عباسی نیز آموزش های لازم برای این منظور را دیده اند.
زندی خاطرنشان ساخت:یکی از اقدامات موثر دیگر پرسنل این مهمانسرا در مواجه با حادثه روز سه شنبه تخلیه سریع مسافران فاز دوم هتل و انتقال آنان به فاز یک بود که باعث شد در این سانحه به هیچ کس آسیبی وارد نشود.
مدیرمهمانسرای عباسی اصفهان بیان کرد:این مهمانسرا از دوفاز تشکیل شده که فاز اول آن بخش کاروانسرای عباسی و متعلق به 400 سال قبل بوده که در سال 1328بازسازی و مورد استفاده قرارگرفته و فازدوم آن نیز درسال 1365 به بهره برداری رسیده است.
وی همچنین ضمن انتقاد از شایعه پراکنی و بزرگ نمایی برخی از رسانه ها مبنی برآتش سوزی درختان این هتل که اخبار آن به عنوان سوژه خبری مورد استفاده رسانه های معاند نظام قرارگرفت، از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست تا با اطلاع رسانی صحیح جلوی انتشار چنین اخباری را بگیرند.
بنا بر این گزارش مهمانسرای عباسی به عنوان تنها بنای میراثی که به طور 100 درصد کاربردی اداره می شود در دوران شاه سلطان حسین و به دستور مادر وی درکنار باغ های سلطنتی احداث شد و در حال حاضر با 226 اتاق، تالار، رستوران و .... در دسترس مسافران و گردشگران می باشد.

نوشتن دیدگاه