چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1580
منتشر شده در شنبه, 18 بهمن 1393 18:34
تعداد دیدگاه: 0
شهرداراصفهان:

شهردار اصفهان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی هراس و دلهره‌ای برای حاکمان دنیا و غرب مبنی بر اینکه این انقلاب تیر خلاصی برای این حاکمان با توجه به اینکه در غرب فرهنگ سکولار مورد قبول بود ایجاد شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در جمع...

شهردار اصفهان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی هراس و دلهره‌ای برای حاکمان دنیا و غرب مبنی بر اینکه این انقلاب تیر خلاصی برای این حاکمان با توجه به اینکه در غرب فرهنگ سکولار مورد قبول بود ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همرازبه نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در جمع نماز‌گزاران و مردم ولایت‌مدار منطقه 15( خوراسگان) اظهار کرد: در این منطقه امامزاده‌های متعددی همچون ابوالعباس (ع) و اسحاق وجود دارد، همچنین استقرار حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های شاخص از ویژگی‌های این منطقه است.

وی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را از معجزات قرن بیستم دانست و ادامه داد: معجزه این انقلاب در تبلور حرکت مردمی شکل گرفت، در صورتی که در قرن بیستم تفکر جدایی دین از سیاست مطرح بود امام خمینی (ره) توانست حکومتی بر مبنای دین تاسیس کند که این مهم را می‌توان به عنوان معجزه دیگری تلقی کرد.
شهردار اصفهان به عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه اشاره و تصریح کرد: پس از دوره رنسانس به واسطه توسعه شگرف علم و تکنولوژی و حرکت به سمت مادی‌گرایی عملا انسان بدون توجه به داشته‌ها به سمت تفکرات متعددی علیه دین رفت به صورتی که می‌توان گفت قرون 18 و 19 دوره علم به حد اعتلا و پیشرفت رسید و صنعت و تکنولوژی بشریت را مغلوب خود کرد.

وی با اشاره به ایده‌ها و نظریه‌هایی در زمینه دین در قرن 18 و 19 ادامه داد: قرن 19، دوران دین‌زدایی است، چرا که براساس نظریه فیلسوفان در این قرن پیکره‌ای ساخته شد که دین در جامعه کارآیی نداشته باشد.

سقاییان‌نژاد با اشاره به برخی از این نظریه‌ها تاکید کرد: یکی از این نظریه‌ها، نظریه آگوست‌کنت بود که دین را دوران خامی بشر مطرح کرده و جایگاهی برای آن با وجود رسیدن به تکنولوژی قائل نمی‌شد، در واقع این مرحله دوران حرکت به سمت مطلق‌گرایی علمی بود که بر اساس آن انسان نیازی به فلسفه ندارد.

وی به نظریه داروین که روی تنوع انوار تاکید خاصی کرد و مبنی بر ناسازگاری دین و علم است،اشاره کرد و افزود: نظریه مارکس نیز بر این اصل تاکید دارد که دین راه را بر تامین عدالت اجتماعی می‌بندد، همچنین نظریه نیچه دین را محدودیت برای آزادی انسان‌ها می‌داند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این نظریات که در قرن 19 شکل گرفت دین‌زدا و صرفا مادی بود به گونه‌ای که توصیه‌های دینی و مکتب‌های الهی را ترویج می‌داد به فراموشی سپرده شد، گفت: در این دوران لذت‌گرایی و مادی‌گرایی و استفاده از حداکثری طبیعت در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در قرن 20 برای دین‌مداری چند اتفاق رخ داد، اظهار کرد: با ارائه نظریه فیزیک کوانتومی و فرضیه‌های انیشتین به نظریه مطلق‌گرایی تلنگر زد و سئوال‌هایی در مورد فلسفه مطرح شد که انسان را به سمت چالش‌های فکری حرکت داد و نیاز به این مهم را بیش از گذشته نمایان کرد.

سقاییان‌نژاد ادامه داد: وقوع دو جنگ جهانی نشان داد که اگر علم بدون تعهد و بدون نگرش و پشتوانه باشد، مانند تیغ زنگی مست است، چرا که در این دو جنگ از سلاح‌های پیشرفته کشتار جمعی و بمب اتم استفاده شد.

وی به واقعه سوم در قرن 20 و فروپاشی نظریه‌های مارکسیست اشاره و تصریح کرد: واقعه چهارم کشف ویروس ایدز بود که در واقع ارمغان نظریات قرن 18 و 19 لذت‌طلبی و آزادی، انسان را به سمت این ویروس کشنده و مرگبار کشاند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: فجایع در طبیعت پیشانی بشریت را در قرن 20 به سنگ کوبید و مشکلات زیست محیطی و تغییرات اقلیمی سبب شد که انسان به فکر رود و کنفرانس‌های متعددی از جمله کیوتو و ریو برگزار کند و بیانیه‌ها و دستاورد‌های زیادی ارائه کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط امام (ره) امت را برمبنای دین نجات داد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای دین شکل گرفت اما با پیروزی انقلاب اسلامی هراس و دلهره‌ای برای حاکمان دنیا و غرب مبنی بر اینکه این انقلاب تیر خلاصی برای این حاکمان با توجه به اینکه در غرب فرهنگ سکولار مورد قبول بود ایجاد شد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه از سال 68 با توجه به هشدار‌های مقام معظم رهبری جنگ فرهنگی علیه نظام آغاز شد، افزود: این جنگ از طریق ماهواره، شبکه‌های مختلف تحت عنوان استحاله فرهنگی آغاز شد و در دهه چهارم انقلاب دشمنان انقلاب با تحریم اقتصادی این جنگ را ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و اسلام در کشور‌های اطراف و همسایه مثلث انحرافی جهان اسلام را با تشکیل گروه‌های مختلف سازماندهی کرده‌اند، گفت: در هند و پاکستان گروهی تکفیری به نام صحابه تأسیس شده و در حیفا اسرائیل گروه بهاییت علیه دین اسلام با زبان فارسی تبلیغ می کنند و گروه سوم وهابیت متمسک به ایین سلفیه از نوع تکفیری است که بر علیه شیعه فعالیت می‌کنند، به گونه‌ای که از این گروه‌ها طالبان، القاعده و داعش شکل گرفته است.

شهردار اصفهان با تاکید بر راهکار‌های مقابله با اسلام‌هراسی اظهار کرد: وحدت کلمه، اتحاد و همبستگی بین مذاهب را باید محور حرکت‌های اصلی خود قرار بدهیم و نباید مباحثی منجر به تفرقه‌افکنی شود.

وی ادامه داد: با وحدت کلمه در جهان اسلام امروز بتوانیم در برابر توطئه‌ها قد علم کنیم و انقلاب اسلامی را به نتیجه برسانیم.

نوشتن دیدگاه